تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):با احمق مشورت نکن و از دروغگو یارى مجو و به دوستى زمامداران اعتماد مکن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803370521




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نظارت متخصصان ذیصلاح بر صنعت ساخت و ساز کشور ضروری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان: نظارت متخصصان ذیصلاح بر صنعت ساخت و ساز کشور ضروری است تهران - ایرنا - رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: به منظور احداث واحدهای کیفی و مطمئن، نظارت متخصصان ذیصلاح حرفه ای بر صنعت ساخت و ساز کشور ضروری است.


اکبر ترکان روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت برگزاری هفدهمین اجلاس سراسری هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان، افزود: نظارت بیشتر مهندسان حرفه ای و متخصصان با تجربه بر امر ساخت و ساز کشور سبب خواهد شد که مردم به عنوان مصرف کنندگان اصلی از خرید واحدهای مسکونی اطمینان حاصل کنند.
وی از تعیین 17 خط مشی راهبردی در سازمان نظام مهندسی کشور برای نظارت بیشتر بر صنعت ساخت و ساز مهندسان حرفه ای در این عرصه خبر داد و گفت: تدوین این خط مشی تنها با انجام برنامه ریزی های مناسب، جامع و توجه به شرایط کنونی حوزه ساخت و ساز در کشور عملی است.
وی در این نشست که در محل سالن اجتماعات شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور تشکیل شد،با بیان این که سازمان نظام مهندسی کشور همواره در حوزه ساخت و ساز باید استفاده از طرح ها و ایده های جدید را در دستور کار خود قرار دهد، اظهار داشت: دستیابی مردم به حق و حقوق قانونی خود در حوزه ساخت و ساز تنها با ارایه خدمات مناسب و استفاده از ایده های جدید توسط مهندسان حرفه ای و دانش آموخته در این حوزه محقق می شود.
ترکان تصریح کرد: مشکل ما در صنعت ساختمان سازی کم بودن افراد صاحب صلاحیت در این عرصه است ، در حالی که برای تکمیل یک ساختمان باید از خدمات عده زیادی از افراد از جمله برق کار، لوله کش ، تاسیساتی و جوش کار استفاده شود.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در عین حال تاکید کرد: هرچه افراد آموزش دیده در این عرصه بیشتر باشند، کار آنان مورد قبول تر است در حالی که بسیاری از فارغ التحصیلان به دنبال کار خاصی در این حوزه هستند.
ترکان یادآورشد: در صنعت ساختمان سازی صرف داشتن مدرک فارغ التحصیلی مهم نیست، بلکه تخصص و تجربه نیز در این حوزه اهمیت زیادی دارد ، زیرا صنعت ساخت و ساز کشور نیازمند کارگر، تکنسین و کاردان های کارآمد است.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان افزود: همه فارغ التحصیلان دانشگاهی قابل فعالیت حرفه ای و صاحب صلاحیت در حوزه ساخت و ساز کشور نیستند و تنها هفت درصد مهندسان کشور به صورت حرفه ای در این عرصه به فعالیت های تخصصی خود ادامه می دهند.
وی بر ضرورت اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان تاکید کرد و گفت: پیشنهاد اصلاح این قانون به مجلس ارایه شده و با تصویب آن بسیاری از مشکلات فعلی سازمان نظام مهندسی کشور حل وفصل می شود.
ترکان در خصوص اصلاح بافت های فرسوده گفت: با تغییر ضوابط و مقررات شهرسازی بسیاری از ساختمان های با عمر 20 سال تخریب و بلند مرتبه سازی می شود، اما اصلاح بافت های فرسوده با نظارت مهندسان و متخصصان حرفه ای به منظور استحکام بیشتر این ساختمانها در بسیاری از مناطق شهری کارخوبی است که باید ادامه پیدا کند.
به گفته وی در سالهای اخیر افزایش چهار برابری قیمت زمین و نوسانات در تصمیم گیری ها در حوزه شهرسازی سبب شد به جای ساختمانهای با عمر 20 سال، بلند مرتبه سازی شود تا درآمد شهرداریهای کشور از محل فروش تراکم به این ساختمانها تامین شود.
وی با اشاره به گردهمایی اخیر شهرداران کشور، گفت: در این گردهمایی برخی از شهرداران اذعان کردند که تنها 20 درصد هزینه های آنان از محل دریافت خدمات شهری تامین می شود و 80 درصد هزینه شهرداری ها از محل فروش تراکم و جریمه های ساختمانی است.
مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور در خصوص ظرفیت های ساخت و ساز در برخی از مناطق آزاد کشور از جمله کیش گفت: هر منطقه آزاد یک طرح جامع دارد که بر اساس آن هرگونه ساخت و سازها در مناطق آزاد طبق آن انجام می شود.
ترکان افزود: برخی از مناطق آ‍زاد برای تامین خانه دوم جذابیت دارد و عده ای نیز در صدد هستند در این مناطق از جمله جزیره مینو در منطقه آزاد ارس خانه دومی خریداری کنند، لذا ساخت و ساز در این مناطق طبق طرح جامع آنها ادامه خواهد داشت.
هفدهمین اجلاس سراسری هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان در روزهای سوم تا پنجم تیرماه امسال در سالن اجلاس سران برگزار می شود.
اقتصام(3)1108 **1561

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




27/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن