تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820649942




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرهنگ ومدیریت جهادی سرلوحه کشاورزان است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیر تعاون روستایی هرمزگان: فرهنگ ومدیریت جهادی سرلوحه کشاورزان است خبرگزاری پانا: مدیرسازمان تعاون روستایی هرمزگان، گفت: فرهنگ ومدیریت جهادی سرلوحه اعضای تشکل های زیربخش کشاورزی و شرکت های تعاونی روستایی و همه کشاورزان است
۱۳۹۳ دوشنبه ۲۶ خرداد ساعت 17:39




به گزارش خبرگزاری پانا، حمزه رادمنش در همایش  تشکل های کشاورزی وتعاون روستایی که در ششمین روز از هفته جهاد کشاورزی در مدیریت جهاد کشاورزی بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: تشکل های کشاورزی، اتحادیه ها وتعاونی های این بخش نقشی اساسی را در اهداف جهاد کشاورزی دارند.
وی افزود:130 هزارنفر سهامدار روستایی،شهرستانی واتحادیه های مختلف از جمله مرغداران،نخلداران،دامداران،زنبور داران در استان داریم.
رادمنش گفت:از 7 اتحادیه کشوری،شش اتحادیه در استان فعال است ودر بخش صنف جزو سه استان برتر کشوریم و7500نفر عضوداریم.
رادمنش گفت: تعاونی های روستایی در خرید تضمینی، ورود به بازارهای شهری وروستایی، تامین مایحتاج روستائیان، سوخت، آموزش و توانمندی تشکل ها نقش دارند.
وی بر نقش کشاورزان در تحقق شعار امسال تاکید کرد و گفت: فرهنگ ومدیریت جهادی همواره سرلوحه کشاورزان بوده است ونامگذاری امسال با عنوان "فرهنگ  واقتصاد با عزم ملی ومدیریت جهادی"توسط رهبر معظم انقلاب نشان از لزوم بازگشت فرهنگ جهادی به کشور است وشجاعت،ایثار ومقاومت از ویژگی جهاد گران است.
رئیس نظام صنفی کشاورزان استان هرمزگان ونایب رئیس مجمع خبرگان کشور نیز در این جلسه گفت: دولت های مقتدر دارای تشکل های صنفی مقتدر هستند.
عنایت الله وکیل پور افزود:97درصد تولید در کشور توسط بخش خصوصی انجام می شود ؛اما این بخش برای سرنوشت خودش جایگاهی ندارد.
وی با بیان اینکه 23درصد اشتغال و48درصد صادرات غیرنفتی در بخش کشاورزی است ؛گفت:اما 5درصد بودجه ناخالص ملی به این بخش تعلق دارد و13درصد در بخش صنعت است.
وکیل پور گفت: 8100عضو در تشکل صنفی داریم وبایستی 25درصد کشاورزان عضو این تشکل صنفی باشند.
وی افزود: سود تسهیلات بانکی برای کشاورزان بالاست وکشاورزان برای عرضه محصولات تولیدی مشکل دارند ومعافیت بیمه ای ندارند.از 20هزارهکتار لیمو،12هزار هکتار معدوم شده اند وبیماری زنجیره خرما نیز نخل ها را از بین برده است.
رئیس نظام صنفی کشاورزان استان هرمزگان خواستار تشکیل کارگروه بخش کشاورزی برای بررسی مشکلات تشکل های کشاورزی با حضور استاندار هرمزگان  شد.     علی نقی صالحی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز از اعلام آمادگی این تشکل برای راه اندازی صنایع فرآوری وتبدیلی با تسهیلات یارانه دار خبر داد.
وی افزود: کشاورزان و یا سرمایه گذارانی که مایل به ایجاد این صنایع فرآوری و بسته بندی باشند از 80درصد یارانه برخوردار خواهند بود.
دریانورد معاون برنامه ریزی واشتغال استاندار هرمزگان نیز در این جلسه گفت:در هفته آینده کارگروهی برای بررسی مشکلات تشکل های کشاورزی با حضور استاندار ومدیران مرتبط  تشکیل می شود.
وی اظهار امیدواری کرد با برنامه ریزی و حمایت تشکل ها و شرکت های تعاونی روستایی نقش ارزنده در تولیدات و ایجاد خودکفایی داشته باشند.      











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن