تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از چند رنگى و اختلاف در دين خدا بپرهيزيد، زيرا يكپارچگى در آنچه حق است ولى شما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812851035




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاري نشست بين المللي جايزه بزرگ پيامبر اعظم (ص)


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ خرداد ۱۳۹۳ (۱۷:۲۰ب.ظ)
برگزاري نشست بين المللي جايزه بزرگ پيامبر اعظم (ص) دومين روز همايش بين المللي جايزه بزرگ پيامبر اعظم (ص) از سوي مجمع جهاني اهل بيت (عليهم السلام) امروز با حضور انديشمندان، فيلمسازان و نويسندگان کشورهاي مختلف دنيا برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج، اين نشست که مربوط اولين دوره جشنواره بين المللي فرهنگي هنري اهل بيت با رويکرد بررسي سينما و ادبيات جهان در خصوص پيامبر اسلام (ص) امروز در هتل لاله تهران برگزار شد، در بخش هاي مختلف به بررسي عملکرد، فعاليت ها و تفکر جهان اسلام در خصوص سيره نبوي و اسلام ناب محمدي (ص) پرداخت و در بخش هايي از اين نشست نيز فيلم هايي با حضور سازندگان آنها در خصوص تبيين معارف اسلام و شناخت پيامبر اعظم (ع) نمايش داده شده و در خصوص آن به گفت و گو پرداخته شد.
در ادامه، بخش هايي از سخنراني هاي انجام شده در نشست امروز اين همايش ارائه مي شود:

انديشمند لبناني: بايد از ظرفيت هنر در ترويج فرهنگ محمدي استفاده كنيم
خانم زينا بن مهينه گفت: در فيس بوك 30 هزار لايك صفحه روز محمد (ص) داشته كه جوانان و نوجوانان بيشترين آنها بودند.
وي افزود: روز محمد (ص) چيست؟ هر كسي با پيامبر (ص) آشناست و اين روز 20 يا 21 يا 22 ماه مي بود كه شروع كرديم و يك سري هنرمندان در اين روز هستند كه پيامبر (ص) را معرفي كرده و از نظر هنري شخصيت نمايي كنند.
خانم زينا بن مهينه تصريح كرد: در مقابل اين روز يك روز ديگر به نام روز كفر را داريم و يك رقابتي را برگزار مي‌كنند كه كفر و ناسازا گويي دارند.
انديشمند كشور لبنان عنوان داشت: در كشورهاي غربي علاوه بر مسلمانان اقليت‌هاي ديگري نيز حضور دارند و ما بايد در برخورد آنها از الگوي رسول‌الله (ص) استفاده كنيم و يك منشوري را ايجاد كنيم تا بتوانيم برخورد مناسب داشته باشيم.
وي گفت: بايد همواره بكوشيم از اخلاق پيامبر (ص) استفاده كرده تا با يك ميثاق جديد در كنار ديگر اديان بوده و به راحتي زندگي كرد.
خانم زينا بن مهينه تصريح كرد: ما نبايد به افرادي كه توهين مي‌كنند بجنگيم، بلكه بايد با دليل قانع با آنها برخورد كنيم و اجازه ندهيم كه ما رو خشونت طلب خطاب كنند.
انديشمند كشور لبنان گفت: بايد از ظرفيت هنر در ترويج فرهنگ محمدي استفاده كنيم و بايد نظام‌هاي حقوقي را به چالش بكشانيم كه به نام دفاع از آزادي بيان به مقدسات توهين مي‌كنند.

انديشمند الجزايري: بايد اخلاق محمدي را در جامعه ترويج كنيم
محمد عبدالقادر گفت: اسلام با نژادپرستي مخالف است و اين موضوع را پيامبر (ص) به صورت علني مخالفت كرد، اما؛ برخي در آن زمان و امروزه نيز مي‌كوشند تا آن را ترويج دهند.
وي عنوان داشت: انديشمندان غربي بسياري به حضرت رسول (ص) اشاره مي‌كنند و مي‌گويند كه ايشان حماسه آفريني بوده‌اند كه اخلاق را در جامعه ترويج دادند.
انديشمند كشور الجزاير گفت: اين اخلاق‌ها بايد در جامعه رواج يابد و ما بايد در تبيين آن بكوشيم؛ زيرا دنيا نيازمند چنين مسائلي است.

بهمني: جمهوري اسلامي در دفاع از پيامبر (ص) و ترويج اسلام کمال توجه را دارد
اقبال بهمني اظهار کرد: يکي از وظايف همه انبيا و اولياي الهي، معرفي سجاياي اخلاقي پيامبر اکرم (ص) به بشريت و امت‌هاي خودشان بوده است.
وي افزود: حضرت عيسي (ع) مي‌فرمايد مژده مي‌دهم به ظهور پيامبري بعد از خودم که اسم او احمد است.
اين انديشمند کرد با بيان اينکه اخلاق حسنه پيامبر اکرم (ص) زبان‌زد خاص و عام بود عنوان داشت: ايشان نرم‌خوي، مهربان و دلسوز جامعه بيشري بود، در قرآن مي‌خوانيم که خداوند فرمود اگر سخت‌دل بودي مردم از اطراف تو پراکنده مي‌شدند، بنابراين با آنها مهربان باش، برايشان آمرزش بخواه و در کارها با آنها مشورت کن.
بهمني با بيان اينکه اين نوع تفکر خوارجي سبب شد امام علي (ع) در ماه رمضان به شهادت برسد، خاطرنشان کرد: همين تفکر افراطي‌گري و سلفيت موجب شد حاج ماموستا شيخ‌الاسلام، مفتي مذهب شافعي، در ماه رمضان در سنندج شهيد شود.
اين انديشمند کرد بعثت پيامبر اکرم (ص) را يکي از بزرگ‌ترين نعمت‌هاي الهي براي بشريت دانست و تصريح کرد: کساني که با پيروي از پيامبر عظيم الشأن و نشر کتاب و ساخت فيلم در مورد ايشان زمينه جلب ديگران به اسلام و حضرت محمد (ص) را فراهم مي‌کنند مورد رحمت الهي قرار مي‌گيرند.
وي بيان داشت: جمهوري اسلامي ايران به عنوان ام القراي جهان اسلام در دفاع از پيامبر اعظم (ص) و ترويج ارزش‌هاي الهي کمال توجه را دارد و اميدواريم ديگر کشورهاي اسلامي هم در مقابل اهانت به پيامبر (ص) سکوت نکنند و مانند ايران، با تشکيل حکومت اسلامي چهره نوراني ايشان را به جهانيان معرفي کنند.

اسلام امريکايي نقطه مقابل دين محمدي (ص) است
محمدرضا اسلام‌لو اظهار کرد: امام خميني (ره) ايده‌هاي جديدي را براي مسلمانان جهان فراهم آوردند که يکي از چشمگيرترين آنها اسلام ناب محمدي (ص) در مقابل اسلام امريکايي است.
وي افزود: آنچه امروز در دست داريم و اتفاقاتي که در اقصي‌نقاط جهان مي‌افتند، علامت و نمونه‌اي از مواردي هستند که به عنوان اسلام امريکايي معرفي مي‌شوند؛ امروز در سوريه مي‌بينيم که بسياري از مسيحيان و پيروان ساير اديان هم مورد حمله قرار مي‌گيرند.
اين کارگردان برجسته ايراني با بيان اينکه امريکا از سلفي‌ها و تکفيري‌ها حمايت مي‌کند تا اسلام خشونت‌آميز به جهانيان معرفي شود گفت: در مقابل معرفي صحيح اسلام ناب محمدي (ص) بسيار مشکل است حتي نسبت به کساني که خود را مسلمان مي‌نامند.
وي ادامه داد: حادثه 11 سپتامبر سناريويي ساختگي براي حمله به اسلام حقيقي و کشورهاي مسلمان‌نشين بود؛ هدف از اين سناريو، تخريب اسلام ناب محمدي(ص) بود؛ زيرا آنها را به وحشت انداخته بود.
اسلام‌لو با بيان اينکه دست‌هاي پنهاني وجود دارند تا اسلام را تخريب کنند، گفت: هر فسادي که در جامعه ديده مي‌شود در نهايت به صهيونيست‌ها باز مي‌گردد.
کارگردان مستند جعبه سياه عنوان داشت: فيلم‌هاي هاليوودي فقط تخريب جهان را در آخرالزمان نشان مي‌دهند و در حقيقت به دنبال فريب افکار عمومي هستند، در حاليکه اسلام ناب محمدي (ص) آينده‌اي روشن را براي همگان جز عده‌اي که ظلم مي‌کنند و ايمان نمي‌آورند ترسيم کرده است، ولي؛ رسانه‌ها و سينماي غرب درصدد فريب دادن ديگران بوده و مي‌خواهند عقيده و باور مردم امريکا را نسبت به ظهور منجي تخريب کنند.

همه مسلمانان بايد منعکس‌کننده اهداف و سيره حضرت محمد (ص) باشند
بهرام حيدري اظهار داشت: من هشت برنامه درباره گفت‌وگوي ميان اديان و بالاخص ميان مسلمانان و مسيحيان توليد کرده‌ام و 120 دقيقه هم انيميشن براي کودکان درباره زندگي حضرت محمد (ص) ساخته‌ام.
وي افزود: بايد سينما و رسانه‌اي جايگزين هاليوود داشته باشيم، لازم است سينمايي ويژه مسلمانان بسازيم؛ زيرا در حال حاضر مصرف‌کننده هستيم.
اين فعال رسانه‌اي با بيان اينکه در حال حاضر تکفيري‌ها و سلفي‌ها بدترين تبليغ را عليه اسلام دارند و بيشترين صدمه را به دين خدا مي‌زنند، گفت: وظيفه ما اين است که دين خدا را تبليغ کنيم و خداوند هم اسلام را حمايت خواهد کرد، بنابراين تکفيري‌ها نمي‌توانند به اهداف خود برسند.
وي ادامه داد: حضرت محمد (ص) در زماني ظهور کرد که جاهليت منطقه حجاز را در بر گرفته بود، ولي؛ راه جنگ با مشرکان را در پيش نگرفت، بلکه از در صلح با آنها درآمد.
حيدري با تأکيد بر شناخت صحيح پيامبر اکرم (ص) و اسلام براي تبليغ صحيح دين خدا عنوان داشت: همه مسلمانان بايد با يکديگر متحد و منعکس‌کننده اهداف و سيره پيامبر اسلام (ص) باشند.
اين فعال رسانه‌اي افزود: همه مسلمانان بايد فارغ از مذهبي که دارند حول محور الله، قرآن و حضرت محمد (ص) گردهم آيند تا تکفيري‌ها و دشمنان اسلام نتوانند نقشه‌هاي بيشتري را اجرا کنند.

يادآور مي شود: مراسم اختتاميه جشنواره جايزه بزرگ پيامبر اعظم (ع) روز دوشنبه، 5 خرداد ماه سال جاري، ساعت 17 با حضور علما، هنرمندان و فرهيختگان و با سخنراني جناب آقاي دکتر علي لاريجاني، رياست محترم مجلس شوراي اسلامي، در تالار وحدت برگزار مي شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن