تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 2 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چهل روز خود را براى خدا خالص كند چشمه هاى حكمت از قلب وى بر زبانش جارى مى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817839947




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دیدار وزیر اقتصاد ایران با نخست وزیر قزاقستان/ سفر معاون نخست وزیر قزاقستان به ایران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دیدار وزیر اقتصاد ایران با نخست وزیر قزاقستان/ سفر معاون نخست وزیر قزاقستان به ایران تهران - ایرنا - علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران که هم اکنون به منظور شرکت در چهارمین نشست وزرای اقتصادی کشورهای عضو اکو در شهر آستانه قزاقستان به سر می برد با کریم مسیموف نخست وزیر جمهوری قزاقستان دیدار و گفت و گو کرد.


به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران، نخست وزیر قزاقستان با اشاره به ملاقات دو روز گذشته و مذاکرات مفید و سازندة ˈنورسلطان نظر بایفˈ رئیس جمهور قزاقستان با حسن روحانی رییس جمهوری ایران که در حاشیه اجلاس ˈسیکاˈ در شانگهای چین برگزار شد، از گسترش بیش از پیش روابط بین ایران و قزاقستان ابراز خرسندی کرد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان نیز ضمن قدردانی از میهمان نوازی طرف قزاق و تبریک برگزاری موفقیت آمیز اجلاس وزرای اقتصاد کشورهای عضو اکو در قزاقستان، افزود: این دومین سفرم به قزاقستان در سال جاری میلادی بوده و در سفر قبلی نیز که به منظور شرکت در اجلاس بانک توسعه اسلامی انجام شد، در دیدار با معاون نخست وزیر و وزیر اقتصادی جمهوری قزاقستان جهت افزایش سطح روابط اقتصادی و بازرگانی دو کشور تفاهمات لازم صورت پذیرفته است.
طیب نیا با اشاره به ملاقات های اخیر مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان، اظهار کرد: به رغم توسعه مطلوب روابط سیاسی بین دو کشور، متاسفانه حجم روابط تجاری ایران و قزاقستان پایین است و با توجه به ظرفیت های موجود دو کشور، مقامات دو کشور، این آمادگی را دارند که حجم روابط بازرگانی ایران و قزاقستان تا پنج میلیارد دلار افزایش یابد.
نخست وزیر قزاقستان نیز با اشاره به این نکته که قرار است، رییس جمهوری ایران طی سال جاری میلادی به آستانه سفر کند، پیشنهاد کرد که جهت بررسی فنی زمینه های گسترش روابط اقتصادی بین ایران و قزاقستان و بهره گیری هر چه مناسب تر از سفر آتی رییس جمهوری ایران به قزاقستان؛ هیاتی بلند پایه به ریاست معاون نخست وزیر قزاقستان و همراهی وزرای مختلف ذیربط و سایر مقامات ارشد، طی 2 هفته آینده به تهران سفر کنند و با مقامات ارشد ایران در زمینه های گسترش همکاریهای دو کشور دیدار و گفتگو نمایند که این پیشنهاد مورد استقبال و موافقت وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.
در ادامه این ملاقات طرفین ضمن تاکید بر اهمیت تسریع در نهایی کردن و افتتاح هر چه سریعتر راه آهن ایران - ترکمنستان - قزاقستان(اترک برکت)، بر تسریع در توسعة بندر چابهار و اتصال این بندر از طریق راه آهن به خط ریلی آسیای مرکزی تاکید کردند.
بر همین اساس همچنین پیشنهاد شد با توجه به اعلام آمادگی برخی از کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، استفاده از مسیر ترانزیت ایران، با حضور تعدادی از این کشورها و مشارکت مالی بانک توسعه اسلامی، امکان اتصال این مسیر از کشور کویت تا آسیای میانه مورد بررسی قرار گیرد.
بر اساس این گزارش، با توجه به درخواست و تمایل جمهوری قزاقستان جهت صادرات کالا، مواد غذایی، میوه های تازه و گندم به ایران و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، پیشنهاد شد که امکان اختصاص بار اندازی ویژه در بندر اوکتائو قزاقستان در شمال دریای خزر مورد بررسی قرار گیرد.
شایان ذکر است، در ادامه این ملاقات، طرفین نسبت به گسترش همکاری های علمی و فناوری و حوزه های تکنولوژی بین ایران و قزاقستان اعلام آمادگی نمودند.
در این ملاقات، معاون نخست وزیر قزاقستان و همچنین سفیر جمهوری قزاقستان در تهران، بهروز علیشیری معاون وزیر و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران و همچنین دمیرچی لو سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در آستانه حضور داشتند.
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




03/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن