تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819596336




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تدوین سند ملی پایش بیماری مرگ زودرس میگو آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تدوین سند ملی پایش بیماری مرگ زودرس میگو آغاز شد بوشهر- ایرنا - رییس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشورگفت: تدوین سند ملی پایش بیماری مرگ زود رس میگو (EMS) در همایش ملی با همین عنوان روز چهارشنبه در بوشهر آغاز شد.


محمد پورکاظمی، در گفت وگو با ایرنا افزود: پیش نویس این سند از سوی موسسه تحقیقاتی علوم شیلاتی با همکاری کارشناسان شیلات ایران، سازمان دامپزشکی و استادان دانشگاه تنظیم و پیش از این برای اعضای شرکت کننده در این همایش ارسال شده بود.
وی بیان داشت:بیماری مرگ زود رس میگو تاکنون در ایران گزارش نشده است اما براساس اطلاعات دریافتی در سال 2009 میلادی در کشورهای چین، تایلند، مالزی و ویتنام و درسال 2013 درکشور مکزیک این بیماری گزارش شده است.
پورکاظمی اضافه کرد: این بیماری در کشورهای یادشده تلفات زیادی درپی داشته به نحوی که در برخی کشورها تولید میگو را تا 50درصد کاهش داده است.
رییس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور ادامه داد: درهمایش ملی بیماری مرگ زودرس میگو از تجربیات و فعالیت های انجام شده سایر کشورهای دنیا در قالب پروتکل ها و راهکارهای تشخیص و پیشگیری از این بیماری استفاده می شود.
پورکاظمی گفت:حضور اتحادیه های پرورش دهندگان میگو، مسوولان شیلاتی و دامپزشکی و دست اندرکاران این صنعت درهمایش ملی بیماری مرگ زود رس میگو باعث می شود تا با اطلاع رسانی مراقبت های لازم در زمینه مدیریت بهداشتی و تغذیه به ویژه در مواقعی که هریک از این اقلام از خارج از کشور وارد می شود ، اعمال شود و صنعت میگوی کشورمان سالم به فعالیت خودبپردازد.
وی افزود: یکی از مزایای میگوی پرورشی ایران درشرایط حاضر تولید مطلوب این آبزی است و به دلیل افزایش تلفاتی که درکشورهای چین، ویتنام، مالزی، تایلند و مکزیک داشته است باعث کاهش جهانی تولید شده است و به همین سبب قیمت میگو مناسب تر شده است.
رییس پژوهشکده میگوی کشور گفت: دراین همایش یک روزه در زمینه معرفی، اپیدومولوژی و یافته های نوین بیماری مرگ زودرس میگو بحث و تبادل نظر خواهد شد.
خسرو آیین جمشید افزود: پیشگیری از بروز بیماری مرگ زودرس، مدیریت تولید میگو درکنار عوامل بیماری زا، مدیریت بیماری مرگ زودرس و اولویت های تحقیقاتی بیماری زودرس میگو درایران از دیگر موضوع های علمی است که از سوی کارشناسان این صنعت مطرح می شود.ک/3
628/539 /679
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




31/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن