واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۰:۲۲ق.ظ)
مشکل بالا بودن دستمزد بازيگران سينما از سوي مديريت کلان فرهنگي است/ بازيگران پول چهره هايشان را مي گيرند تهيه کننده «پاداش سکوت» گفت: مشکل بالا بودن دستمزد بازيگران سينما از سوي مديريت کلان فرهنگي است چرا که اين مديران براي حضور يک چهره سينمايي در يک سريال حاضر به بستن قرار داد با رقم هاي بالا مي شوند.
محسن علي اکبري تهيه کننده سينما در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري موج، در مورد دستمزدهاي بالاي برخي بازيگران سينما گفت: برخي از بازيگران با تجربه ما چون علي نصيريان، جمشيد مشايخي و بسياري ديگر که براي رسيدن به اين جايگاه زحمت هاي بسياري کشيده اند اگر براي حضور در فيلم سينمايي درخواست دستمزدي غير متعارف داشته باشند، تهيه کننده اين کار را خواهد کرد و مبالغ درخواستي آنها را با کمي صحبت قبول خواهد کرد چرا که اين افراد علم، تجربه و عمر خود را در اين راه صرف کرده اند.
وي ادامه داد: اما مشکلي که اين روزها با آن مواجه هستيم اين است که بازيگراني درخواست اين دستمزدهاي بالا را دارند که هنوز سختي هاي اين حرفه را تجربه نکرده اند و تنها براي چهره شان وارد اين فضا شده اند و در حقيقت پول چهره هايشان را مي گيرند اين در حالي است که برخي از آنها حتي اصول بازيگري را هم نمي دانند، اما مخاطب با آن بازيگران ارتباط گرفته و همين امر کمي کار تهيه کننده را پيچيده مي کند.
تهيه کننده فيلم هاي سينمايي «استرداد» و «کتاب قانون» ضمن بيان اينکه بالا بودن اين دستمزدها بي منطق است، خاطرنشان کرد: در همه کشورهاي دنيا که صاحب صنعت سينما هستند عرف است که بازيگران تنها زماني مي تواند دستمزدي بالاتر از عرف بگيرند که در فروش فيلم تاثير داشته باشند در صورتي که اين روزها در ايران بازيگر در فروش فيلم تاثيري ندارد و زماني که اين اتفاق رخ ندهد و بازيگر قيمت خود را درخواست کند با يک سينماي ورشکسته مواجه مي شويم که در نهايت بازيگر هم از اين اتفاق ضربه مي خورد.
علي اکبري افزود: اگر بازيگران به دستمزدهايي که براي آنها مشخص مي شوند قانع باشند تعداد فيلم ها بيشتر مي شود و تقاضاي کار براي بازيگران بيشتر است از سويي ديگر بازگشت سرمايه براي تهيه کننده زودتر اتفاق مي افتد.
وي با اشاره به اينکه اين روزها فيلمنامه و ساختار فيلم است که سبب فروش آن مي شود، بيان کرد: بازيگر در اين روزهاي سينما چندان در فروش فيلم تاثيري ندارد و اين فيلمنامه و ساختار است که در فروش تاثير دارد، دوره بازيگر سالاري در سينماي ايران به پايان رسيده است و الان سينما بر حول محور فيلنامه است.
اين تهيه کننده سينما ايجاد اين مشکل را از سوي مديريت کلان فرهنگي دانست و خاطرنشان کرد: مديريت کلان فرهنگي در شکل گيري اين مشکل نقش عمده اي دارد و زماني که مديران ما براي بازي يک چهره سينمايي در سريال هاي تلويزيون رقم هاي بالا در نظر مي گيرند و بودجه و امکانات براي حضور بازيگر چهره در اختيار گروه قرار مي دهند، بازيگر هم در خواست اين رقم ها را در فيلم هاي سينمايي دارد.
وي ادامه داد: اگر مديران به اين نتيجه برسند که به جاي بازيگر سالاري مي توان از نيروي جوان، خلاق و تحصيل کرده استفاده کرد هم براي اين جوانان اشتغالزايي کرده ايم و هم با درخواست نامعقول برخي بازيگران مقابله کرده ايم.
محسن علي اکبري در پايان گفت: با وجود اينکه براي هنر نمي شود قيمت مشخص کرد اما تهيه کنندگان از شوراي انجمن بازيگران سينما توقع دارند تا اين انجمن آئين نامه اي را آماده کند تا حدود دستمزدهاي بازيگران براساس يکسري آيتم ها مشخص شود.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]