تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك درهم صدقه دادن از يك روز روزه مستحبى برتر و والاتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815285481




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اصفهان دارای پیشرفته ترین بخش درمانی بیماری صرع در ایران است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اصفهان دارای پیشرفته ترین بخش درمانی بیماری صرع در ایران است اصفهان- ایرنا- رییس بخش صرع مرکز آموزشی درمانی آیت الله کاشانی اصفهان گفت: این شهر دارای پیشرفته ترین بخش درمانی و جراحی مربوط به بیماری صرع در ایران است.


جعفر مهوری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تجهیزات و اقدامات درمانی بخش صرع بیمارستان آیت الله کاشانی اصفهان در کشور بی نظیر است و پیشرفته ترین نوع عمل صرع نیز در این مرکز انجام شده است.
وی گفت: از جمله تجهیزات این مرکز می توان به شش دستگاه مانیتورینگ، یک دستگاه پیشرفته «آی او ام» (Intra Operating Monitoring) و یک دستگاه نرونویگیشن (Neuronavigation) اشاره کرد.
این متخصص مغز و اعصاب با اشاره به اینکه انجام عمل جراحی بیماری صرع در اصفهان از سال 1385 آغاز شده است، تصریح کرد: این نوع اعمال جراحی در تهران و شیراز نیز انجام می شود اما اصفهان دارای پیشرفته ترین بخش درمانی است.
وی با بیان اینکه تا سال گذشته انجام عمل جراحی برای بیماری صرع از نوع پیشرفته در کشور مقدور نبود و بیماران به خارج اعزام می شدند، گفت: برای حل این مشکل امسال یک دستگاه پیشرفته مانیتورینگ (IOM) با هزینه بیش از دو میلیارد ریال توسط خیران برای بخش درمان صرع بیمارستان کاشانی خریداری شد.
مهوری اضافه کرد: با حضور پروفسور محمد کبیسی رییس بخش صرع دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا یک عمل جراحی صرع پیشرفته با استفاده از این دستگاه در بیمارستان کاشانی اصفهان انجام شد.
وی گفت: تاکنون این نوع عمل جراحی صرع در کشور انجام نشده و نتیجه آن نیز موفقیت آمیز بود.
رئیس بخش صرع مرکز آموزشی درمانی آیت الله کاشانی درباره چگونگی پذیرش برای عمل جراحی صرع در اصفهان اظهار کرد: بیمارانی که از سوی پزشک متخصص معرفی می شوند در این بخش معاینه و با نظر متخصصان کنترل (مانیتورینگ) می شوند.
مهوری افزود: پس از تشخیص محل تشنج و نوع صرع و با توجه به نظر متخصصان مغز و اعصاب، بیمارانی که نیاز به عمل جراحی داشته باشند در فهرست انتظار قرار می گیرند.
وی تصریح کرد: بیمارانی که نیاز به عمل جراحی برای آنها تشخیص داده نشود با استفاده از دارو کنترل خواهند شد.
وی هزینه های این عمل جراحی را سبک خواند و تاکید کرد: با آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت، هزینه های این عمل بسیار کاهش می یابد.
وی خاطرنشان کرد: تا کنون بیش از 200 مورد عمل جراحی صرع و یک هزار و 200 مورد کنترل بلند مدت در بخش صرع بیمارستان کاشانی اصفهان انجام شده است.
صرع (epilepsy) مجموعه ای از اختلالات عصبی مزمن و بلند مدت است که با حمله صرعی و تشنج مشخص می شود.
این حملات ممکن است بسیار خفیف و غیر قابل شناسایی یا طولانی مدت و با لرزش شدید بدن همراه باشد.
تشنج در بیشتر این بیماران با دارو کنترل می شود.
در برخی موارد نیز بیماری صرع با عمل جراحی درمان می شود.
بیمارستان آیت الله کاشانی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اداره می شود.
ت/7148/607
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




29/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن