تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيد بن خالد جُهَنى: پيامبر خدا صلى الله عليه و آله از هيچ نمازى به نماز ديگر مشغول...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814749863




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بيانيه دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي در محكوميت اهانت به مقدسات اسلامي در سوريه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۱:۱۵ق.ظ)
بيانيه دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي در محكوميت اهانت به مقدسات اسلامي در سوريه در پي جنايت اخير گروه‌هاي تروريستي در سوريه و اهانت به حرم مطهر اويس قرني از صحابي حضرت محمد(ص)، دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي با صدور بيانيه‌اي ضمن درخواست از مسلمين جهان براي اتحاد برابر دسيسه‌هاي دشمنان، اين اقدام هتاكانه را محكوم كرد.
به گزارش خبرگزاري موج، متن اين بيانيه به شرح ذيل است:
جنايتكاران تكفيري در سوريه جنايتي جديد آفريدند تا هم قلب مسلمين جهان را جريحه دار كند و هم ماهيت پليد خود را بيش از پيش آشكار سازند. تروريست‌هاي وهابي كه پيش از اين حمله به حرم مطهر حجربن عدي و عمار ياسر، صحابه پيامبر اعظم (ص) را در كارنامه سياه خود داشتند، اين بار به مرقد مطهر اويس قرني، صحابي رسول خدا (ص) اهانت كردند تا كارنامه ننگين خود را ننگين‌تر كنند و خوي غيرانساني خود را دوباره به معرض نمايش گذارند.
هتك حرمت صحابه حضرت رسول (ص) در حالي به كرات توسط گروه تروريستي داعش و ساير گروه‌هاي تكفيري انجام شده كه در خصوص احترام به مقدسات در ميان تمامي اديان و جوامع بشري اجماع و اتفاق نظر وجود دارد و تمامي مذاهب اسلامي و غيراسلامي هتك حرمت اماكن مقدس را مغاير با تعاليم اسلامي و انساني مي‌دانند. لذا اين جنايت چهره حقيقي جانيان تكفيري را فاش كرده و نشان داده كه اينان اساسا نسبتي با اسلام و امت اسلامي ندارند.
تروريست‌هاي سوري كه پيش از اين به اماكن مقدس مسيحيان هم اهانت كرده و حتي براي مدت‌ها شماري از راهبه‌‌هاي شهر معلولا را هم به گروگان گرفته بودند، به خوبي نشان داده‌اند كه به سبك حاميانشان نه تنها اسلام، كه هيچ دين و مرام و مسلكي را به رسميت نمي‌شناسند و در تقابل با همه اديان و مذاهب، همان مشي صهيونيسم بين‌الملل و استكبار جهاني را دنبال مي‌كنند.
بي‌شك، عالم اسلام هنوز هم جنايت سامريان در سامرا را فراموش نكرده و كسي را ترديدي نيست كه اذناب اهانت كنندگان به حرم مطهر فرزندان رسول‌الله (ص)، اهانت زنجيره‌اي به صحابه پيامبر اسلام (ص) را كليد زده‌اند و بي‌توجه به نص صريح قرآن، به هتك حرمت مقدسات مبادرت مي‌كنند.
آنان كه با توسل به دلارهاي نفتي خود تروريست و تكفيري به سوريه مظلوم صادر مي‌كنند، بدانند كه جسارت و توهين به مقدسات و صحابه رسول اكرم (ص) با آموزه‌هاي تمامي مذاهب اسلامي در تضادي آشكار قرار دارد و اينان بايد پاسخگوي افكار عمومي جهان در خصوص اقدامات شنيع و هتاكانه خود و تروريست‌هاي دست پرورده‌اشان باشند.
دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي ضمن محكوم كردن اين جنايت ددمنشانه و با علم به اينكه مجامع بين‌المللي و مدعيان به اصطلاح حقوق بشر، مطابق شيوه مألوف خود چشم بر اين پليدي‌ها خواهند بست، از تمامي مذاهب و مسلمانان جهان مي‌خواهد كه صراحتا از تكفيري‌ها، وهابي و حاميانشان و اقدامات آنها در توهين به مقدسات اعلام برائت كرده و با پايداري از افتادن در دام توطئه استكبار جهاني برحذر باشند.
بي‌ترديد بازهم توطئه دشمنان جهان اسلام و در رأس آنها، آمريکا و اسرائيل با به راه اندختن جنگ مذهبى و فرقه‌اى در ميان مسلمانان استوار است كه ان‌شالله با بيدارى امت اسلامى راه به جايي نخواهند برد كه والله خير الماكرين.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن