تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در هيچ كارى به مردم اميد نبندد و همه كارهاى خود را به خداى عزوجل واگذارد، خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820252442




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در دولت یازدهم به دنبال ظهور روابط عمومی اخلاقی هستیم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دبیرکل همایش بین المللی روابط عمومی: در دولت یازدهم به دنبال ظهور روابط عمومی اخلاقی هستیم تهران-ایرنا-دبیرکل همایش بین المللی روابط عمومی ها شفاف سازی، نقدپذیری و توجه به افکار عمومی را از ویژگیهای دولت یازدهم برشمرد و گفت:دردولت تدبیر و امید به دنبال ظهور روابط عمومی اخلاقی هستیم.


به گزارش خبرنگار حوزه رسانه ایرنا، هوشمند سفیدی عصر شنبه در آیین نکوداشت روز روابط عمومی و ارتباطات به رویکردهای روابط عمومی در 60 سال اخیر اشاره کرد و گفت: چندین سال در گذشته روابط عمومی بصورت تشریفاتی داشتیم.
وی افزود:درگذشته روابط عمومی ها تحت تاثیر دولتها بوده اند و در واقع به عنوان یک ابزار تشریفاتی و تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گرفتند.
دبیر نکوداشت روز روابط عمومی اظهار داشت: بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی نیر مدتی روابط عمومی را بصورت بسیج گر و تبلیغاتی داشتیم که سعی می کردند مردم را برای دفاع مقدس بسیج کنند چراکه کشور در برهه ای حساس از جنگ قرار داشت.
وی اضافه کرد : همچنین بعد از دوران دفاع مقدس تا شروع بکار دولت اصلاحات شاهد کار روابط عمومی ها بصورت اطلاع رسان بودیم که برخی دستاوردها ی کشور را اطلاع رسانی می کردند.
دبیرکل همایش بین المللی روابط عمومی همچنین یادآور شد که از سال 1382 تا اتمام دولت نهم و دهم نیز شاهد ظهور روابط عمومی عوام گرا بودیم که به جایگاه مردم توجه نداشت.
هوشمند سفیدی در ادامه شفاف سازی، نقدپذیری و توجه به افکار عمومی را از ویژگیهای دولت یازدهم برشمرد و گفت: در دولت تدبیر و امید و اعتدال به دنبال ظهور روابط عمومی اخلاقی هستیم.
وی ادامه داد: چرا که دولت حجت الاسلام حسن روحانی دولت راستگویان است و این دولت با توجه به تاکید رییس جمهوریˈدولت یازدهم زبان تکریم را بکار می برد نه زبان تهدید و زور راˈ .
سفیدی گفت: براین اساس به دنبال این هستیم که به جایگاه اصلی مردم توجه شود که مردم در امور جامعه و کارها دخالت داشته باشند.
دبیرکل همایش بین المللی روابط عمومی در ادامه سخنان خود به برخی از معضلات و مشکلات حرفه روابط در کشور هم اشاره کرد و گفت: 70درصد کارکنان روابط عمومی ها و 90 درصد مدیران این حوزه کارشناس و متخصص این حرفه نیستند.
به گفته سفیدی روابط عمومی های کشور ما امروز از نبود کارشناس و متخصص این حرفه رنج می برند.
وی ادامه داد :هنوز فعالیت حرفه روابط عمومی استانداردسازی نشده و اقدامی در زمینه تدوین منشور اخلاقی روابط عمومی ها در کشور به عمل نیامده است.
دبیر همایش روابط عمومی ها با بیان اینکه دستگاه های مختلف در ساختار روابط عمومی به اجماع مشترک نرسیده اند، گفت: عناوین مختلفی امروز به روابط عمومی های کشور داده می شود در یک جا روابط عمومی و اطلاع رسانی، جایی دیگر مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی، روابط عمومی و تبلیغات به چشم می خورد.
دبیر کل همایش بین المللی روابط عمومی نبود نظام صنفی حرفه ای روابط عمومی برای صدور پروانه حرفه ای و فقدان رسیدگی به امور رفاهی را از مشکلات پیش روی نامید .
سفیدی می گوید که روابط عمومی در حوزه نظری غنی است اما در کاربردی ضعیف عمل می کند.
به گفته سفیدی روابط عمومی تنها کارشان کنترل رسانه ها نیست بلکه تعامل یکی از مهمترین وظایفی است که از آنها انتظار می رود.
دبیر نکوداشت روز ارتباطات و روابط عمومی گفت: باید ظرفیت و قابلیت های روابط عمومی ها در اینگونه نشست هاو همایش ها به صورت دایم تبیین شود تا بتوان با تلاش و همدلی برای تعالی این حرفه گام های موثری برداشت.
سفیدی همچنین در ادامه به برخی نقاط قوت، ضعف و چالش های روابط عمومی کشور اشاره کرد و گفت: حرفه روابط عمومی در 60 سال اخیر گام های موثر و رو به جلویی را برداشته که از آن جمله می توان به آموزش این حرفه در دانشگاه ها و مراکز آموزشی، تشکیل انجمن ها و موسسات، شدت گرفتن تولید علم، مطرح شدن روابط عمومی ایران در سطح جهانی از لحاظ نظری، صاحب کرسی شدن در انجمن های بین المللی روابط عمومی اشاره کرد.
وی همچنین در تشریح نقاط ضعف روابط عمومی های کشور گفت: در بحث آموزش دانشگاهی رشته روابط عمومی تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکتری ندارد لذا فارغ التحصیلان این رشته مجبورند برای ادامه تحصیل به سایر کشورها عزیمت کنند.
دبیر کل همایش بین المللی روابط عمومی به شعار امسال 27 اردیبهشت ماه را ˈ همه با هم؛ همدلی و اهتمام برای اعتلای روابط عمومیˈ اشاره و ابراز امیدواری کردبا حمایت های دولت علاوه بر ظهور روابط عمومی اخلاقی منشور آن را نیز تدوین کنیم و روز به روز شاهد حرفه ای تر شدن این رشته و برطرف شدن مشکلات این حرفه باشیم.
در ادامه این مراسم به مناسبت شصتمین سال تاسیس روابط عمومی در ایران با حضورحسین انتظامی معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هوشمند سفیدی دبیرکل همایش بین المللی روابط عمومی از 88 تن از ستارگان و چهره های موثر درخشان حرفه روابط عمومی در 60 سال اخیر نیز تقدیر شد.
فراهنگ(3)** 1355**1856
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




27/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن