تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ما اهل بيت، وعده‏هاى خود را براى خودمان، بدهى و دِين حساب مى‏كنيم، چنانكه رسول اكر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816356179




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روابط عمومی؛ کلید طلایی توسعه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

روابط عمومی؛ کلید طلایی توسعه ایلام- ایرنا- نام گذاری یک روز از سال به نام ˈروز ارتباطات و روابط عمومیˈ بهترین فضا و بستر برای پیشبرد برخی ایده ها و یا تقویت نگرش ها و باورها در این عرصه است و اطلاق این عنوان خود به منزله اهمیت این حرفه و لزوم تلاش بیشتر در زمینه توسعه هنر روابط عمومی و ارتباطات در کشور است.


بی شک کشورهای مختلف به اهمیت گسترش مقوله ارتباطات و روابط عمومی در تمامی حوزه ها پی برده و در برخی موارد صاحب نظران آن را به عنوان ابزار توسعه و راه میانبر کشورهای در حال توسعه برای نیل به پیشرفت و توسعه پایدار قلمداد می کنند.
ارتباطات که امروزه به عنوان یکی از علوم اجتماعی شکل و شمایل جدیدی به خود گرفته در جوامع نخستین و سنتی نیز از اهمیت شگرف برخوردار بوده و تا به امروز نیز با رشد فناوری ها و وسایل پیچیده ادامه داشته و اکنون به یکی از مفاهیم و موضوع های بسیار مهم بشر تبدیل شده است.
امروزه نیز مقوله ارتباطات با پیشرفت و توسعه فناوری های نوین از جمله در حوزه رسانه های مجازی و وسایل و امکانات اطلاعاتی روز به روز در حال تحول و نو شدن و در نوردیدن عرصه های مختلفی از زندگی اجتماعی بشر است؛ ارتباطات امروز نخستین عنصر پایه ای در زندگی روزمره بشر است و از بنیادی ترین دانش ها و عوامل مهم پیشرفت و موفقیت انسان کنونی به شمار می رود.
مناسبت امروز از سویی بیانگر اهمیت مفهوم ارتباطات و روابط عمومی و از سوی دیگر فرصتی مغتنم برای توسعه فرهنگ روابط عمومی و روشنگری در زمینه جایگاه و اهمیت راهبردی آن در همه ارکان زندگی و فعالیت های سازمانی و توجه خاص نظام و دولت به این موضوع خطیر است.
امروزه ضرورت فعالیت روابط عمومی در دستگاه های اجرایی بیش از پیش خود را نشان می دهد و بنابر فرمایش مقام معظم رهبری همه نهادهای دولتی باید اقدام های مختلف را به زبانی تاثیرگذار و قابل فهم برای مردم اطلاع رسانی کنند.
حوزه روابط عمومی که از گذشته تا به امروز از سوی مسوولان مختلف به عنوان قلب و زبان سازمان ها نامیده شده باید با فراهم کردن سازش و تفاهم برای سازمان پایگاه و اعتبار کسب کند و با این اقدام بر اهمیت مجموعه اش بیافزاید که در این میان یکی از راهکارهای موفقیت و توسعه بخش روابط عمومی در پیوند با ارکان جامعه، بهره گیری از ظرفیت رسانه های مختلف گروهی است.
گذری کوتاه بر نحوه کار و رفتار حوزه روابط عمومی دستگاه های اجرایی در ایلام بیانگر این واقعیت است که متاسفانه بسیاری از آنها هنوز با رسانه ها که اصلی ترین و مهم ترین ابزارهای پیوند مردم و دستگاه به شمار می روند، بیگانه بوده و کمترین تلاشی نیز برای استفاده از این ظرفیت به کار نمی گیرند و این در حالی است که لازمه کار و پیشرفت روابط عمومی دستگاه ها هم افزایی و پیوند با رسانه هاست.
یکی دیگر از مسائل و چالش های سد راه فعالیت اثربخش روابط عمومی که همواره در بزنگاه ها، بسیاری از مسوولان و مدیران این حوزه از آن ابراز ناراحتی و شکایت می کنند، نادیده گرفتن و حتی هیچ انگاشتن جایگاه و نقش روابط عمومی در دستگاه های اجرایی ایلام است که با وجود توسعه ارتباطات و شتاب در روند افزایش و رشد آگاهی های عمومی این وضعیت به هیچ وجه نه در شان دستگاه است و نه در شان مردمی که همواره به دنبال کسب آگاهی و دانستن.
مدیر روابط عمومی و امور اداری شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام می گوید: روابط عمومی هنر پایدار و پویایی است که درون و برون دستگاه را با ظرافت و فراست به هم پیوند می زند.
ˈمژگان عالی پورˈ اظهار کرد: روابط عمومی مشاور امین مدیر و محرم اسرار دستگاه است؛ روابط عمومی مسلط و آشنا به کار کسی است که بتواند مصالح دستگاه و منافع مردم را تامین کند.
وی ادامه داد: موفقیت، شکست، کارآمدی و ناکارآمدی سازمان به طور قطع وابسته به روابط عمومی است؛ اگر روابط عمومی با وظایف، ماموریت ها، جایگاه و کارکرد خود به خوبی آشنا باشد بی شک می تواند دستگاه خود را در رسیدن به اهداف، نیازهای مخاطبان و جامعه هدف، نیل به افق های پیش رو و تقویت فرهنگ سازمانی یاری دهد.
این کارشناس ارشد مدیریت اجرایی افزود: شوربختانه در بسیاری از سازمان های دولتی بی توجهی به ارزش های نهفته و مفاهیم کاربردی در حرفه روابط عمومی باعث شده که این حوزه مهم و اثرگذار تنها به تبلیغات صرف و تدارکاتچی تنزل داده شود و این در حالی است که روابط عمومی به عنوان ˈمغز دستگاهˈ مهمترین بخش در حوزه ایجاد و تقویت فرهنگ توسعه هم در درون و هم بیرون سازمان به شمار می رود.
عالی پور بیان کرد: روابط عمومی کارآمد باید بتواند با بازتعریف اهداف و ماموریت های دستگاه از گسست و ناپیوستگی اجزا درونی سازمان در مواقع بحرانی جلوگیری و در ادامه سازمان را در دستیابی به هدف، کسب موفقیت و رضایت مندی کارکنان و مخاطبان کمک کند.
این مدیر و کارشناس روابط عمومی، وظایف روابط عمومی را ˈآگاهی بخشی و خبردهی، تشویق، ترغیب و ترویج، افکارسنجی و انجام پژوهش های اجتماعی و پیوند دادن نتایج آنها به منافع سازمان، هماهنگی میان عوامل سازمانی، برقراری پیوند با افراد و سازمان هاˈ عنوان کرد و گفت: روابط عمومی موفق کسی است که افزون بر انجام این ماموریت ها و وظایف، سازمان را تمام قد در رسیدن به چشم اندازهای توسعه ای و رویکردهای برنامه ای همراهی کند.
عالی پور تاکید کرد: روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان باید برای تبیین کارکرد و رسالت سازمان خود و نیز روشنگری و آگاهی بخشی همگانی با اصحاب رسانه و مطبوعات ایلام و کشور در هم افزایی و پیوند باشند و از این ظرفیت سرشار در راه پر و پیچ و خم موفقیت و ماموریت دستگاه خویش بهترین استفاده برند.
یکی از کارشناسان علوم ارتباطات نیز در این زمینه معتقد است: روابط عمومی ها بازوان توانمند مدیران هر دستگاه و مجموعه بوده و در واقع حلقه پیوند مدیریت سازمان، کارکنان، ارباب رجوع و رسانه های جمعی هستند.
ˈسپیده شوهانیˈ افزود: مدیر یک مجموعه چنانچه بخواهد اهداف سازمانی را تبیین کند باید از روابط عمومی آن دستگاه کمک و بهره گیرد.
وی اظهار کرد: روابط عمومی ها نیز در این عرصه هم باید مسلط به نحوه برقراری پیوند درست و منطقی در سازمان باشند و هم اینکه بتوانند با رسانه های گوناگون شنیداری، نوشتاری و تارنماهای مجازی هم افزایی و همکاری داشته باشند.
به عقیده شوهانی، یکی از مهمترین عوامل موثر در نهادینه سازی کارکرد و جایگاه روابط عمومی ها، نفوذ در افکار عمومی است.
وی گفت: به همین منظور رسانه ها باید برای این موضوع اهمیت قائل شوند و مردم را با مقوله روابط عمومی و ارتباطات بیش از پیش آشنا کنند.
این کارشناس علوم ارتباطات بیان کرد: امروزه روابط عمومی از حالت روزمرگی، انفعال، انجام فعالیت های خدماتی صرف، بی هدفی و اقدام های مقطعی گذر کرده و به مرحله تهیه و تدوین برنامه های راهبردی و کارهای عملیاتی دراز مدت، میان مدت و کوتاه مدت، سنجیده، هدفمند و دارای منطق و استدلال صحیح پا گذاشته است.
وی برنامه ریزی را یکی از وظایف اصلی روابط عمومی ها دانست که سبب شده این برنامه ها از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب و مورد نظر هدایت شود.
شوهانی اظهار کرد: امروزه برنامه ریزی پایه و ستون اصلی در روابط عمومی است و هیچ کاری بدون تدوین برنامه ای مدون و نوشتاری که در آن اهداف، راهکارها و نتایج لحاظ نشده باشد به هدف های مورد نظر دست نخواهد یافت.
مدیر روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایلام نیز یکی از چالش ها و آسیب های پیش روی این شغل را نبود شناخت مدیران از اهمیت کار روابط عمومی و حرفه ای نبودن روابط عمومی ها عنوان می کند.
ˈامیر ابراهیمیˈ افزود: روابط عمومی به عنوان قلب دستگاه چنانچه بخواهد تاثیرگذار باشد باید در جایگاه بایسته و شایسته خود مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی گفت: روابط عمومی در فرهنگ سازی نقش بسیار مهمی داشته و می تواند این مهم را از راه ابزارهای ارتباطی، الگوسازی و تعریف و تببین روش های درست به مخاطب درون سازمانی و برون سازمانی ارائه دهد.
وی تاکید کرد: روابط عمومی باید تبدیل به اتاق فکر سازمان شود چرا که نقش این بخش در کمک به تصمیم گیری های سازمان در خور توجه است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام نیز در این خصوص، نقش روابط عمومی ها را در توسعه و موفقیت سازمان مهم و موثر دانست.
ˈعلی گهرسودیˈ افزود: روابط عمومی زمانی موفق است که از مدیریت پیوندی گسترده ای در بیرون از دستگاه از جمله ارتباط با رسانه ها برخوردار باشد.
وی اضافه کرد: چنانچه روابط عمومی دستگاه ها و سازمان های مختلف زمینه برقراری پیوند و هم افزایی منطقی و رضایت بخش را با حوزه مخاطبان خود برقرار کنند، می توانند کارایی و بهره وری را در مجموعه خود و در سطوح عالی به دست آورند.
مدیرکل ارشاد اسلامی ایلام نقش روابط عمومی ها را در ایجاد آسان سازی کارها، خدمات و کارکرد دستگاه ها و مجموعه ها را پراهمیت دانست و گفت: فعالان این حوزه باید با برقراری پیوندهای منطقی و دو سویه و بهره گیری از فناوری روز رضایت همگانی را کسب کنند.
مدیرکل ارشاد ایلام همچنین بر هم افزایی و پیوند روابط عمومی دستگاه های اجرایی ایلام با رسانه ها و مطبوعات تاکید کرد.
27 اردیبهشت در سالنامه رسمی کشور به عنوان روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی نام گذاری شده است. ک/4
7171/565
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




27/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن