تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن طیب و پاکیزه را از هر که گفت بگیرید،‌ اگر چه او خود،‌ بدان عمل ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818919941




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ورود تبلت به جاي كاغذ در آمارگيري های پایتخت


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مدیرکل آمار استانداری خبر داد:
ورود تبلت به جاي كاغذ در آمارگيري های پایتخت
طی دو سال گذشته، مرکز آمار ایران به دنبال آن است که کاغذ را از سیستم بروکراتیک خود حذف و نرم افزار و سخت افزار رایانه ای را جایگزین این سیستم سنتی کند.
به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اکبر بدیعي مدیرکل اداره آمار و اطلاعات استانداری تهران گفت: برنامه ریزی اصولی بر روی داده های آماری کار بسیار ظریف و حساسی است که مرکز آمار ایران ضمن جمع آوری آن از جوامع آماری مختلف با موضوعات گوناگون،خروجی فعالیت های خود را در اختیار اداره کل آمار و اطلاعات استانداری ها قرار داده و براساس آن تهیه طرح فنی و برنامه ریزی و اعمال طرح توسط استانداری ها پیاده سازی می شود.

بدیعی در ادامه افزود: به طور مثال طرح سرشماری نفوس و مسکن که همه مردم ایران را شامل می شود، از جمله طرح هایی است که اشاره به آن شد و چنین طرحی در ابتدای کار به صورت 10 ساله انجام می شود که در دولت گذشته به 5 سال کاهش پیدا کرد.

مدیرکل اداره آمار و اطلاعات استانداری تهران در ادامه با اشاره به طرح های در دست اقدام این مرکز گفت: جمع آوری اطلاعات از طریق آمارگیری نمونه ای از مهمترین روش هاي دریافت آماراست که طبق ابلاغ مرکز آمار ایران، در موضوعات اجتماعی، اقتصادی،کشاورزی،صنعت،گردشگری و چند موضوع دیگر که در مجموع 35 طرح را در سال 93 اجرا خواهیم کرد که می تواند مورد استفاده و بهره گیری نهادهای مختلف علمی و اجرایی قرار گیرد.

بدیعی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از فعالیت های این مرکز، تهیه نقشه های آماری است که آمارگیری های مختلف بر اساس آن صورت می گیرد و البته ارگان های مختلف مانند شرکت گاز و امثال آن برای انجام طرح های عملیاتی خود از این نقشه ها بهره گیری می کنند .

این مقام مسئول در استانداری تهران در ادامه افزود: طی دو سال گذشته، مرکز آمار ایران به دنبال آن است که کاغذ را از سیستم بروکراتیک خود حذف و نرم افزار و سخت افزار رایانه ای را جایگزین این سیستم سنتی کند. در همین راستا تبلت هایی با نرم افزارهای پیشرفته تهیه و بارگذاری شده و نهادهای آماری به مرور و در زماني کوتاه همه فعالیت های خود را از این بستر پیگیری و اجرا مي كنند.

وی افزود: هم اکنون حدود بیست درصد فعالیت های مرکز آمار ایران با تبلت انجام مي شود و طرح هایی مانند بررسی نیروی کار در همین راستا صورت پذیرفته،همچنين طرح سرشماری کشاورزی با این روش جدید به انجام مي رسد.

بدیعی ادامه داد: مرکز آمار ایران اعتباراتی را در نظر گرفته و استانداری هم در این زمینه مساعدت لازم را به انجام می رساند تا هر چه زودتر شاهد به روز رسانی و مدرن کردن فعالیت های این مرکز باشیم .

مدیرکل مرکز آمار و اطلاعات استانداری تهران اظهار داشت: اواخر مهرماه اطلاعات آماری استان را در قالب دفترچه های مدونی منتشر مي شود تا محققین و ارگان های اجرایی بتوانند آن را به كار برند.

انتهای‌پیام/







تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن