تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):ایمان به صرف ادعا و آرزو نیست، بلکه ایمان آن است که خالصانه در جان و دل قرار گیرد و ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820847971




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جشنواره آش ايراني از سال آينده در گستره کشورهاي جاده ابريشم برگزار مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۳:۴۱ب.ظ)
به پيشنهاد کميته فرهنگي اکو؛ جشنواره آش ايراني از سال آينده در گستره کشورهاي جاده ابريشم برگزار مي شود مديرکل ميراث فرهنگي،صنايع دستي وگردشگري استان زنجان گفت: به پيشنهاد کميته فرهنگي سازمان اکو از سال آينده جشنواره آش ايراني استان زنجان در گستره کشورهاي واقع در مسير جاده ابريشم برگزار مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج؛ يحيي رحمتي درمراسم افتتاحيه نهمين جشنواره ملي آش ايراني افزود: برگزاري اين جشنواره در گستره جاده ابريشم افتخار بسيار بزرگي براي استان زنجان به شمار مي‏ رود.
وي ادامه داد: نهمين دوره جشنواره آش ايراني به مدت شش روز در زنجان برپا است، پنج روز از اين جشنواره به نام پنج استان مختلف کشور تعيين شده است تا آداب و رسوم خود را به نمايش بگذارند.
رحمتي افزود:طي اين جشنواره 30 استان کشور با عرضه هنرهاي دستي وسنتي خود در اين جشنواره حضور پيداکرده اند همچنين از 24 استان کشور نيز اقدام به پخت آشهاي محلي خود خواهند کرد و در کنار اين موضوع، حضور سفراي چندين کشور مختلف اين جشنواره را شاخص تر کرده است.
مديرکل ميراث فرهنگي،صنايع دستي وگردشگري استان زنجان جشنواره آش زنجان از 26 ارديبهشت آغاز به کار کرد و تا 30 همين ماه با نمايش آيين ها و موسيقي سنتي شهرها و مناطق مختلف کشور به فعاليت خود ادامه خواهد داد.
همچنين شهردار زنجان گفت: مقوله غذا هميشه حائز اهميت بوده ودر مقياس اجتماعي غذاخوردن نيز داراي وجه اجتماعي است.
محسن امين افزود: آداب ورسوم وآيين هاي مختلف در هر کشور باعث مي شود که جهانگردان به آن کشور جذب شوند و بحث غذا يکي از اين مباحث مهم است که همگان نسبت به آن توجه ويژه اي دارند.
شهردار زنجان ادامه داد: در جشنواره ملي آش ايراني آئين‏هاي محلي استان‎هاي اردبيل، گيلان، خوزستان، آذربايجان شرقي و چهارمحال بختياري در قالب شب‏هاي جشنواره نمايش داده خواهد شد در ضمن اميدواريم شب‏هاي جشنواره ملي آش ايراني به شب‏هاي فرهنگي ساير استان‏ها تبديل شود و اين برنامه‏ ها زمينه‏ اي براي هفته‏ هاي فرهنگي خواهد بود.
امين با اشاره به اينکه حضور سفرا در استان زنجان زمينه مناسبي براي معرفي جاذبه‏ هاي گردشگري و آداب و رسوم اين استان است ادامه داد: نزديک به 70 تور گردشگري از سراسر کشور وارد استان خواهد شد و از مراکز تاريخي مذهبي و.. استان بازديد خواهند کرد.
شهردار زنجان گفت: استان زنجان جاذبه‏ هاي بسيار بي‏ نظيري دارد که برخي از آنها ناشناخته است و تنها به نماد توريستي استان گنبد تاريخي و جهاني سلطانيه و غار کتله‏ خور خلاصه نمي شود که نيازمند تامل در اين بخش است.
امين در ادامه با اشاره به اينکه هر قوم و ملتي آداب وسبک و سياق خاصي براي غذا خوردن دارند، يادآور شد: پخت غذا و انواع غذاها سبب تمايز ملت‏هاي مختلف از يکديگر است. به طوري که آئين غذا خوردن و پختن آن از جمله مراسم و آدابي است که مورد توجه مردم مي شود در واقع جشنواره آش زمينه ‏هايي فراهم کرده تا اقوام مختلف بتوانند غذاهاي محلي خود را معرفي کنند.
9 سفير و کاردار از کشور هاي اتريش، کره جنوبي، مالزي، ژاپن، افريقاي جنوبي، تاجيکستان، پاکستان، ازبکستان و افغانستان در آئين افتتاح نهمين دوره جشنواره آش ايراني حضور داشتند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن