تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن چون خشمگين شود، خشمش او را از حق بيرون نبرد و چون خشنود شود، خشنوديش او را به ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804678714




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه اندازي فاز آخر بنزين سازي پالايشگاه اصفهان با کاتاليست ايراني / بهره برداري از اولين فاز ستاره خليج فارس در سال آينده


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۲۲:۵ب.ظ)
مديرعامل شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي خبر داد: راه اندازي فاز آخر بنزين سازي پالايشگاه اصفهان با کاتاليست ايراني / بهره برداري از اولين فاز ستاره خليج فارس در سال آينده گروه انرژي
به گزارش خبرگزاري موج، عباس کاظمي مديرعامل شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي، با بيان اينکه واردات بنزين از ابتداي تحريم هاي غرب بر کشور هدف قرار داده شده بود، اظهارکرد: در آغاز تحريم هاي ضدکشور، موضوع واردات بنزين مورد نياز کشور نيز هدف قرار داده شده بود و در سال ٨٩ با بهره گيري از سي ان جي، بخشي از کمبود بنزين جبران شد.
وي ادامه داد: همچنين افزايش کمي بنزين توليدي پالايشگاه هاي داخلي از ٤٥ ميليون ليتر سال در ٨٩ به حدود ٥٠ ميليون ليتر در دو سال بعد از آن رسيد و توانست جايگزين بخشي از بنزين وارداتي شود.
کاظمي درخصوص ورود بنزين پتروشيمي ها به کشور گفت: قرار شد توليد سه مجتمع پتروشيمي برزويه، بوعلي و بندرامام که به مواد اوليه بنزين نزديک بود به عنوان تکميل کننده نياز کشور و به منظور امتزاج با ساير بنزين ها به پالايشگاه آبادان بندرعباس ارسال شود.

بنزين پتروشيمي ها به هيچ عنوان به صورت مستقيم وارد بازار مصرف نشده است
بنزين سه مجتمع پتروشيمي مذکور ، همچنين بنزين وارداتي با توليد پالايشگاه هاي بندرعباس و آبادان در جنوب کشور ممزوج شده و به خط لوله سراسري ارسال مي شود.
اين بنزين پيشتر با خط لوله به برخي ديگر از شهرهاي کشور نيز ارسال مي شد و در سال گذشته و با توجه به توانايي هايي که در افزايش توليد بنزين کشور ايجاد شد، تصميم گرفتيم ابتدا به اصلاح سوخت کلان شهرهاي کشور اقدام کنيم.

سه شهر کشور از سوخت کاملا پاک بهره مي برند
بنزن موجود در بنزين اين کلانشهرها ٧,٨ درهم درصد (زير ١ درصد)، گوگرد آن ٣٠ هزارم درصد و اکتان آن ٩١ و کاملا مطابق با استاندارد يورو ٤ است.

توزيع بنزين پاک در کلانشهر تبريز
با اجراي کامل طرح بنزين سازي جديد پالايشگاه تبريز، شهر تبريز نيز به عنوان چهارمين کلانشهر از بنزين با کيفيت يورو ٤ بهره مند خواهد شد ؛ هم اکنون بنزن موجود در بنزين توليدي اين شرکت به کمتر از نيم درصد رسيده است.
با تکميل اين طرح آروماتيک بنزين توليدي پالايشگاه نيز به عدد ٣٤ و استاندارد يورو ٤ خواهد رسيد.

بهره برداري از اولين فاز ستاره خليج فارس در سال آينده
محصولات با کيفيت پالايشگاه ستاره خليج فارس در داخل کشور در اواخر سال آينده توزيع مي شود ؛ البته اواخر سال آينده اولين فاز ستاره خليج فارس به مدار توليد وارد مي شود، زيرا در ابتدا قرار بود محصولات اين پالايشگاه به خارج کشور صادر شود، اما پس از آن تصميم گرفته شد که از توليدات اين طرح ملي در داخل کشور استفاده شود.
به همين منظور ساخت خط لوله بندرعباس- رفسنجان در دستور کار شرکت قرار گرفت.
خط لوله انتقال فرآورده بندرعباس-سيرجان- رفسنجان به طول ٤٦٨ کيلومتر و قطر ٢٦ اينچ است که ٢٣ کيلومتر خط لوله ٨ اينچ نيز به منظور تغذيه انبار نفت سيرجان از آن منشعب مي شود؛ اين خط لوله براي انتقال روزانه ٣٠٠ هزار بشکه گازوئيل، ٣٣٠ هزار بشکه نفت سفيد، ٣٦٠ هزار بشکه بنزين و خط لوله انشعاب ٨ اينچ سيرجان به طول ٢٣ کيلومتر براي انتقال روزانه ٣٥ هزار بشکه فرآورده در نظر گرفته شده است.

محصولات آبادان و بندرعباس صادر مي شود
به همين منظور محصولات پالايشگاه بندرعباس و پالايشگاه آبادان براي صادرات در نظر گرفته شده است ؛ در همين رابطه ساخت يک پالايشگاه جديد ٢١٠ هزار بشکه اي در داخل پالايشگاه آبادان آغاز شد و به همين ميزان واحدهاي کوچک اين پالايشگاه با ظرفيت هاي ٥٠_٦٠ هزار بشکه اي قديمي، از سرويس خارج مي شوند.
اين اقدام موجب بهبود کيفيت تمام محصولات توليد شرکت پالايش نفت آبادان مي شود و براي اجراي اين طرح ٢,٦ ميليارد يورو سرمايه برآورد شده است.

بند ٥٩ سياست هاي اصلاح انرژي در قانون
وزارت نفت و شرکت ملي پالايش و پخش مکلف شده اند ٢ درصد مازوت کشور را کاهش و تا پايان ١٥ سال آينده به حداقل ١٠ درصد برسانند.
هم اکنون مازوت موجود در توليد پالايشگاه اراک، ٨ درصد است و پالايشگاه هاي اصفهان، بندرعباس و آبادان هدف بعدي کاهش مازوت در اين شرکت هستند.

راه اندازي فاز آخر بنزين سازي پالايشگاه اصفهان با کاتاليست ايراني
حدود ٦ ماه است که واحد سوم اين طرح بنزين سازي به مدار سرويس وارد شده است ؛ واحد ايزومريزاسيون اين طرح نيز با بارگيري کاتاليست ها در شهريور ماه تکميل و تا آخر پاييز امسال بهره برداري مي شود.
تامين کاتاليست اين پروژه که در انحصار يک شرکت آمريکايي بود، با تحريم هاي بين المللي مواجه شد، اين کاتاليست ها از سوي مرکز پژوهش و فناوري شرکت ملي پتروشيمي داخلي سازي شد و اميدواريم تا آخر شهريور در راکتورهاي آيزوماکس پالايشگاه نصب شود.

پيشرفت ٨٨ درصدي طرح بهبود کيفيت پالايشگاه بندرعباس
تا پايان امسال اين طرح وارد مدار توليد مي شود و کيفيت محصولات بنزين و گازوئيل توليدي اين شرکت را به استاندارد يورو ٤ افزايش مي دهد.

ساخت ميني پالايشگاه در دستور کار قرار گرفت
ظرفيت تصفيه نفت خام و ميعانات گازي اين شرکت از ١,٨ ميليون بشکه به ٣ ميليون بشکه در روز افزايش يافت و اين مورد به عنوان يکي از برنامه هاي مهم شرکت ملي پالايش و پخش ناميده مي شود.
به همين منظور بايد ساخت ميني پالايشگاه هاي ميعانات گازي جديد در دستور کار قرار گرفته است.
با راه اندازي پالايشگاه ميعانات گازي ستاره خليج فارس تا حدودي اين برنامه را اجرايي مي کند، همچنين علاوه بر آن ساخت ٨ پالايشگاه ميعانات گازي با مجموع ظرفيت ٤٨٠ هزار بشکه در عسلويه در دستور کار وزارت نفت قرار گرفته است.

احداث ٨ پالايشگاه با سرمايه بخش خصوصي در يک مجتمع
سرمايه گذاري براي هر يک از اين ٨ پالايشگاه را ٢٥٠ تا ٣٠٠ ميليون تومان برآورد مي شود و به منظور پيروي از يک الگوي ساخت يکسان، زيرساخت هاي اوليه طرح از جمله آب، برق، طراحي پايه و مهندسي و ... از سوي شرکت ملي پالايش و پخش به عنوان دارنده ٢٠ درصد از سهام، آماده مي شود.
نفتاي سبک، نفتاي سنگين، نفت سفيد، ال پي جي و نفت گاز از محصولات نهايي اين مجموعه پالايشي هستند ؛ نفتا به عنوان خوراک پتروشيمي ها مورد استفاده قرار مي گيرد و مابقي محصولات نيز صادر مي شود.

ساخت دو پالايشگاه آناهيتا در کرمانشاه و پالايشگاه پارس در شيراز
اين دو پالايشگاه به عنوان دو واحد ١٥٠ هزار بشکه اي است و ساخت اين پالايشگاه ها نيز با سرمايه بخش خصوصي در دستور کار وزارت نفت قرار گرفته است.

اتصال ٥ نيروگاه به خط لوله نفت
اين شرکت براي افزايش سالانه حجم خطوط لوله کشور معادل يکهزار نفتکش هدفگذاري کرده است و هم اکنون ٢٠ نيروگاه به خط لوله نفت متصل است و قرار است تا پايان امسال نيز ٥ نيروگاه ديگر به خطوط لوله متصل شود ؛ در حال حاضر ٩ هزار کيلومتر خط لوله سراسري در کشور وجود دارد.
٥ درصد از نفت و فرآورده هاي نفتي کشور از طريق راه آهن منتقل مي شود و ١٣ هزار نفتکش نيز به جابجايي اين مواد مي پردازند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن