تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من براى (احياى) مكارم و نيكى‏هاى اخلاقى مبعوث شدم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821319369




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محروميت بيماران مزمن رواني از يارانه دولت/ بهزيستي سرانه برخي از بيماران سراي احسان را پرداخت نمي کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۳:۲۵ب.ظ)
محروميت بيماران مزمن رواني از يارانه دولت/ بهزيستي سرانه برخي از بيماران سراي احسان را پرداخت نمي کند مديرعامل موسسه خيريه حمايت از آسيب ديدگان اجتماعي گفت: متاسفانه بيماران مزمن رواني در آمار رسمي کشور جايي ندارند و حتي يارانه اي که از سوي دولت به افراد مختلف اختصاص پيدا کرده نيز به اين بيماران تخصيص نمي يابد.
عليرضا طاهري در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري موج با بيان اين مطلب تصريح کرد: از زمان پرداخت يارانه ها در دولت دهم تاکنون، نتوانسته ايم حتي يارانه يک نفر از افرادي که در سراي احسان که از زير مجموعه هاي موسسه خيريه حمايت از آسيب ديدگان اجتماعي است را دريافت کنيم.
وي افزود: به دليل گراني هايي که در پي اجراي اين طرح شاهد آن هستيم در سراي احسان با مشکلاتي مواجه شده ايم که اميدوارم با درايت مسوولان دولت بتوانيم اين مشکلات را کاهش دهيم.
مديرعامل سراي احسان با اشاره به تعداد افرادي که در اين سرا نگهداري مي شوند خاطرنشان کرد: سراي احسان از سال 77 تاسيس شده و از آن زمان تاکنون 14 هزار نفر در اين سرا پذيرش شده اند.
وي ادامه داد: در سال هاي گذشته افرادي که داراي بيماري هاي مختلفي بودند به اين مرکز ارجاع داده مي شدند اما از 5 سال گذشته تاکنون تنها افرادي در اين مرکز نگهداري مي شوند که بيمار مزمن رواني باشند.
مديرعامل موسسه خيريه حمايت از آسيب ديدگان اجتماعي با بيان اينکه " متاسفانه درمان هاي روانپزشکي شامل بيمه تامين اجتماعي نمي شود" اظهارکرد: داروهايي که براي بيماراني که دچار اختلالات رواني هستند تجويز مي شود بسيار گران است ضمن اينکه ساير مراحل پيگيري اين بيماران نيز مشمول خدمات بيمه تامين اجتماعي نمي شود.
طاهري در خصوص اقدامات صورت گرفته شده در سراي احسان براي بيماران مزمن رواني اذعان کرد: اقدامات ما در سراي احسان با رويکرد بازگشت بيماران رواني مزمن به بدنه جامعه است و افراد در سراي احسان از خدمات مختلفي نظير خدمات آموزشي، درماني و توانبخشي دريافت مي کنند.
وي در پاسخ به اين سوال که ميزان سرانه سازمان بهزيستي براي هر يک از بيماران رواني مزمني که در سراي احسان نگهداري مي شود چه ميزان است؟، گفت: هم اکنون سازمان بهزيستي 230 هزار تومان سرانه براي 400 نفر از افرادي که در اين سرا نگهداري مي شوند پرداخت مي کند و اين در حالي است که در اين سرا از 461 بيمار مزمن رواني نگهداري مي کنيم.
مديرعامل موسسه خيريه حمايت از آسيب ديدگان اجتماعي ادامه داد: سرانه اي که براي 400 نفر از اين بيماران پرداخت مي شود براي تمام افراد حاضر در اين سرا هزينه مي شود و از اين بابت با کمبودهايي مواجه هستيم.
طاهري با اشاره به وعده هاي داده شده از سوي رئيس سازمان بهزيستي براي ارائه کمک هاي بيشتر به مجموعه سراي احسان تصريح کرد: طي مذاکراتي که با مسوولان سازمان بهزيستي و رئيس اين سازمان داشتيم مقرر شده ميزان کمک هاي اين نهاد به سراي احسان افزايش يابد، همچنين وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي نيز بازديدي از سراي احسان داشتند و قول دادند که مقدمات لازم براي ارائه کمک به اين سرا را فراهم کنند.
مديرعامل سراي احسان با اندک توصيف کردن کمک هاي مردمي به اين سرا خاطرنشان کرد: به دليل مشکلاتي که در تبليغ و معرفي سراي احسان به اقشار مختلف جامعه داشته ايم، متاسفانه مردم کشور آنطور که بايد با اين سرا آشنايي ندارند.
وي ادامه داد: از سال گذشته تاکنون تبليغات محدودي را داشته ايم و از رسانه ها نيز درخواست مي کنيم با حمايت از سراي احسان و ساير مراکز حمايت از آسيب ديدگان اجتماعي، در راستاي کاهش معضلات اين نهادها گام بردارند.
طاهري در واکنش به اين سوال که گفته مي شود تعدادي از بيماران مزمن رواني نگهداري شده در سراي احسان به بيماري سل مبتلا شده اند، آيا اين موضوع صحت دارد يا خير؟، بيان کرد: تنها يک نفر از آقاياني که در اين مرکز نگهداري مي شود به بيماري سل مبتلا شده بود که وي نيز به يکي از مراکز درماني منتقل شده است.
وي تاکيد کرد: تمام تلاش ما اين بود که بيماري سل به ساير افراد سرايت نکند که خوشبختانه در اين امر نيز موفق بوده ايم.
مديرعامل موسسه خيريه حمايت از آسيب ديدگان اجتماعي با بيان اينکه " نبايد يک بيمار رواني ننگي براي خانواده ها باشد" گفت: رسانه ها بايد با فرهنگ سازي لازم شرايطي را فراهم کنند تا خانواده ها بيماران مزمن رواني خود را ننگ ندانسته و نسبت به مسووليتي که در ارتباط با آنها دارند کوتاهي نکنند.
طاهري خواستار تصويب قانون سلامت روان شد و خاطرنشان کرد: قانون سلامت روان سال هاست که مورد بحث کارشناسان قرار گرفته اما متاسفانه اين قانون در مجلس شوراي اسلامي متوقف شده است.
وي اظهارکرد: اميدوار هستيم اين قانون هر چه سريع تر به تصويب رسد تا وضعيت رسيدگي به آسيب هاي اجتماعي مختلف نيز مشخص تر شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن