تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چهل روز خود را براى خدا خالص كند چشمه هاى حكمت از قلب وى بر زبانش جارى مى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820607626




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دیپلماسی، جزء ضرورت هاست/ مذاکره کنندگان خط قرمز را رعایت کنند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: دیپلماسی، جزء ضرورت هاست/ مذاکره کنندگان خط قرمز را رعایت کنند


«چند سال است آحاد مردم از این مسئله به عنوان حقی ملی و جهشی تازه و علمی یاد می کنند و شعار می دهند، انرژی هسته ای حق مسلم ماست.» «ملت ما در راه هسته ای، خون داده است که این نعمت را داشته باشد؛ از این رو، مذاکره کنندگان باید خطوط قرمز را رعایت کنند.» به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، خطیب نماز جمعه این هفته تهران، در خطبه دوم، به سه موضوع «مذاکرات هسته ای»، «بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه» و «امر به معروف و نهی از منکر» پرداخت.
صدیقی، با اشاره به دور تازه مذاکرات هسته ای گفت: شش ماه گذشت و حالا باید به توافق نهایی برسند؛ همان طور که رهبر حکیم و زمان شناس ما فرمودند؛ ما با مذاکره مخالف نیستیم، بلکه فعالیت های دیپلماسی، جزء ضرورت های بسیار بالای کشور است.
وی افزود: باید افرادِ با هوش و دارای کیاست، تاکتیک های مناسب را انتخاب و با کشورهای گوناگون ارتباط برقرار کنند، چرا که ارتباط بین المللی، لازمه زندگی جهانی است.
امام جمعه موقت تهران گفت: در مسئله هسته ای، همه از اصل مذاکره حمایت کردند و حالا به شرایط حساسی رسیده ایم که باید نکاتی مورد توجه قرار گیرد.
صدیقی، موضوع هسته ای را مسئله ای ملی عنوان کرد و افزود: چند سال است که آحاد مردم از این مسئله به عنوان حقی ملی و جهشی جدید و علمی یاد می کنند و شعار می دهند انرژی هسته ای حق مسلم ماست.
وی انرژی هسته ای را حق قانونی، وجدانی، ملی و دینی برشمرد و گفت: اسلام نمی پسندد جامعه اسلامی زیر یوغ کافر برود و اگر بنا باشد آنها بر ما سلطه ای نداشته باشند، هیچ راهی جز توسعه علم و ترقی در بخش های فناوری وجود ندارد.
امام جمعه موقت تهران، دستاوردهای هسته ای را حاصل جان نثاری و رشادت های شهدایی از جمله شهریاری و علیمحمدی برشمرد و گفت: ملت ما در راه هسته ای، خون داده است که این نعمت را داشته باشد؛ از این رو، مذاکره کنندگان باید خطوط قرمز را رعایت کنند.
وی تحقیق و توسعه را از جمله خطوط قرمز در موضوع هسته ای نام برد و افزود: موضوع دوم صحبت درباره تعداد سانتریفیوژهاست که زیاده طلبی، باج گیری طرف مقابل و ضعیف پنداشتن ما را نشان می دهد.
صدیقی به قوانین ان پی تی اشاره کرد و گفت: براساس ان پی تی، انرژی صلح آمیز هسته ای، حق مسلم همه کشورهاست و سلاح هسته ای نیز برای هیچ کشوری روا داشته نشده است.
امام جمعه موقت تهران، سومین خط قرمز در مذاکرات را غنی سازی برشمرد و گفت: این موضوع باید بر اساس نیاز کشور ما باشد و اگر در توافق به اینجا برسند که نیاز ما را دشمن تشخیص دهد، مورد قبول نیست.
وی گفت: مؤمن دو بار از یک سوراخ گزیده نمی شود، چرا که ما در موضوع رآکتور تهران، این تجربه بدقولی آنها را دیده ایم.
صدیقی تصریح کرد: به دشمن خوشبین بودن، شرط کیاست و ایمان نیست، بنابراین در قرارداد، باید کاملاً استقلال خودمان را رعایت کنیم.
وی با بیان اینکه «آمریکا دیگر قدرت برتر جهان نیست و به فرموده امام راحل، هیچ غلطی نمی تواند بکند»، گفت: مردم ما انقلابی، شهادت طلب، سربلند، حماسی و همیشه حاضر در صحنه هستند و در جایی که بخواهد به عزتشان خدشه ای وارد شود، زیر بار نخواهند رفت.
امام جمعه موقت تهران، حفظ ماهیت مجتمع آب سنگین اراک را از دیگر خطوط قرمز مذاکرات برشمرد و افزود: موضوع بعدی این است که باید قرارداد هم متوازن، هم متقابل و هم زمان با رفع تحریم ها باشد.
صدیقی گفت: ایران به قراردادهایی که با آنها منعقد کرده همواره پایبند بوده و گاهی حتی داوطلبانه کارهایی کرده است و در این باره باید همه تحریم ها برداشته شود و احترام متقابل مقبول طرفین قرار گیرد.
وی افزود: آنچه مسلم است و خواست عموم ملت و وظیفه حماسی و دینی ما محسوب می شود، این است که هیچ یک از دستاوردهای هسته ای ما قابل تعطیل نیست و هیچ کس حق معامله در این موارد را ندارد.
خطیب نماز جمعه تهران، همچنین به بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوا فضای سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه، پهپادهایی که طراحی و به نتیجه رسیده است، سامانه های بالستیکی و پدافندی، انواع رادارها، مراکز کنترل فرماندهی و انواع ابزارهای دفاعی سپاه که به اتکای توان داخلی تولید شده و قابل عرضه در جهان است به نمایش در آمد.
صدیقی افزود: رهبر معظم انقلاب، پس از بازدید از این نمایشگاه، آن را شیرین توصیف کردند و افزودند؛ به این میزان نیز نباید قناعت کنیم.
وی به سخنان رهبری در این بازدید اشاره کرد و افزود: متأسفانه در بخشی از مدیریت کشور به توان داخلی، ایمان ندارند و توجه نمی کنند که خداوند هدایتشان فرماید.
امام جمعه موقت تهران، همچینن به مسائل فرهنگی و موضوع امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: از وزارتخانه های کشور، اطلاعات، فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم و آموزش و پرورش توقع داریم در زمینه مسائل فرهنگی، احساس تکلیف شرعی کنند؛ چرا که این کشور، کشور اهل بیت (ع) و قرآن است.
وی با بیان اینکه انقلاب ما، انقلاب اسلامی است، گفت: بنا بر این از همه وزارتخانه ها توقع داریم در عزل و نصب ها مسئله تدین را در اولویت قرار دهند و به مسائل فرهنگی، توجه ویژه نشان دهند.
صدیقی افزود: در حال حاضر در برخی مناطق کشور گاهی مشاهده می شود حجاب رعایت نمی شود و انواع ابتذال ها از طریق ماهواره ها و اینترنت به درون خانواده ها راه پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه رهبری، فضای مجازی را حساس معرفی، و گروهی را به ریاست رئیس جمهور برای این کار مشخص کرده اند، گفت: هیچ کشوری، استفاده از نرم افزارهایی با ابعاد امنیتی و جاسوسی را آزاد نمی گذارد.
وی با انتقاد از عمل نشدن به برخی مصوبات قانونی در خصوص فضای مجازی، افزود: افزون بر قانون، ما مسلمانیم و باید به داد جوانان برسیم و نگذاریم گناه تا این حد رواج یابد که عذاب الهی به سمت ما آید.
صدیقی گفت: درباره امر به معروف و نهی از منکر، قانون و شرع به ما می گوید باید بر اساس وظیفه مان عمل کنیم که در این خصوص بعد از نماز جمعه راهپیمایی می کنیم.


جمعه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن