تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى شن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820467583




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گردشگری نقش تعیین کننده ای در دیپلماسی حقوقی کشورها دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس انجمن دوستی ایران و فرانسه: گردشگری نقش تعیین کننده ای در دیپلماسی حقوقی کشورها دارد کاشان– ایرنا- رییس انجمن دوستی ایران و فرانسه گفت: گردشگری علاوه بر بعد اقتصادی نقش تعیین کننده ای در دیپلماسی حقوقی کشورها دارد.


به گزارش ایرنا ˈسهراب فتوحیˈ روز پنجشنبه در اولین همایش ˈگردشگری نیاسر و دوستی مللˈ در نیاسر کاشان اظهار داشت: در فضای کنونی جمهوری اسلامی و غرب، سوء تفاهم هایی دارند که ناشی از عدم شناخت ملت ها از یکدیگر است.
وی افزود: انجمن های دوستی ایران و دیگر کشورها سیاسی نیستند و وظیفه آنها ایجاد رابطه میان ملت هاست تا این سوء تفاهم ها برطرف شود.
وی تاکید کرد: ایران بدلیل سوابق تاریخی ارزنده به تعامل فرهنگی و ایجاد و توسعه رابطه دوستی و نزدیکی با دیگر کشورها نیاز دارد.
فتوحی توسعه روابط بین ایران و دیگر کشورها را موجب معرفی فرزندان لایق این سرزمین به سایر ملل و نشان دادن پیشرفت ها و درجات علمی جوانان ایران دانست.
** تصویر زیبایی از آفریقا در دنیا ترسیم نشده است
رییس انجمن دوستی ایران و ساحل عاج نیز در این همایش گفت: یکی از وظایف اصلی انجمن های دوستی این است که آن ملت، کشور و قاره خود را به مردم دنیا معرفی کنند.
ˈسیدمحمد دستغیبˈ افزود: با مرور تاریخ کشورهای آفریقایی نشانه های اثرگذاری ایران در تاریخ این کشورها را می توان مشاهده کرد.
وی تاکید کرد: از آفریقا تصویر زیبایی در دنیا ترسیم نشده است و همایش ها و رسانه ها می توانند نقش موثری در ارایه زیبایی های این قاره داشته باشند.
وی به حضور سرمایه گذاران دیگر کشورها بویژه غربی ها در آفریقا اشاره و تصریح کرد: در آفریقای جنوبی 700 شرکت آمریکایی فعال هستند.
دستغیب به حضور 350 هزار فرانسوی و 150 هزار لبنانی در ساحل عاج نیز اشاره و تاکید کرد: صادرات این کشور بیشتر از واردات آن است.
وی با بیان اینکه ضریب امنیتی میزان سرمایه گذاری غرب در آفریقا زیاد است، خاطرنشان کرد: 80 درصد شرکت های فعال در ساحل عاج متعلق به فرانسه هستند.
بگفته وی آفریقا حلقه تکمیلی اقتصاد ایران است و اگر مسوولان برای ایجاد انگیزه های تجاری به چهره واقعی آفریقا نگاه کنند، متوجه پتانسیل قوی این کشور می شوند.
وی تجارت داخلی آفریقا در سال گذشته را 184 میلیارد دلار عنوان کرد و ادامه داد: به اندازه انگشتان دست، خانواده ایرانی در ساحل عاج زندگی می کنند.
** کرمانشاه میزبان بعدی انجمن های دوستی ایران و سایر ملل
نایب رئیس شبکه شورایعالی انجمن های دوستی ایران با سایر کشورها نیز در این همایش گفت: از عمر انجمن های دوستی ایران و دیگر کشورها تنها یک دهه می گذرد.
ˈرضا سیدانˈ افزود: نگاه این انجمن ها به افق های دور دست سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و توسعه این ابعاد بوده و به همین دلیل خواهان حضور در محافل گردشگری و سفرهای فرهنگی هستند.
وی تاکید کرد: از ابتدای سال 93 برنامه های خوبی برای توسعه روابط ایران با سایر ملل تدارک دیده شده است.
سیدان برنامه گذشته این انجمن را در ˈسلفچگانˈ و برنامه بعدی انجمن های دوستی را در پنجم خرداد سالجاری در کرمانشاه عنوان کرد.
** 25 اردیبهشت به نام روز نیاسر و دوستی ملل نامگذاری شد
رییس شورای اسلامی شهر نیاسر در این همایش هدف از برگزاری همایش گردشگری نیاسر و سایر ملل را معرفی این کهن باغشهر ایران به سرمایه گذاران بویژه سرمایه گذاران خارجی در بحث توریسم عنوان کرد.
ˈمجتبی حمیدیˈ معرفی گلابگیری نیاسر و تداوم صلح و دوستی ملت ها با اراده آنها را از دیگر اهداف این همایش یکروزه برشمرد و تاکید کرد: سال آینده جشنواره گل و گلاب همراه با آیین های سنتی و برنامه های فرهنگی و نیز نمایشگاه بین المللی آیینی و فرهنگی در شهر نیاسر به مدت 20 روز برگزار خواهد شد.
موسسه شبکه شورای عالی هماهنگی انجمن های دوستی ایران و سایر کشورها، با هدف کمک به تحقق آرمان ها و چشم انداز های نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه روابط بین الملل، به همت جمعی از پیشکسوتان عرصه سیاست و فرهنگ در سال 1384 در اداره ثبت شرکتها و موسسات تجاری تهران به ثبت رسید.
انجمنهای دوستی سازمانی مردم نهاد است که با هدف تحکیم و گسترش روابط دوستانه و پیشبرد اهداف مشترک در زمینه های فرهنگی، علمی ، فنی، ادبی، هنری، اجتماعی و اقتصادی، بین ملت ایران وسایر کشورهای عضو ملل متحد تشکیل شده است.
بیش از 70 انجمن در شبکه انجمن های دوستی ایران و سایر ملل عضویت دارند.
در این همایش نمایندگانی از حدود 40 کشور جهان حضور داشتند.
نیاسر در حدود 30 کیلومتری کاشان واقع شده است.
7429/545
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




25/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن