تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820585531




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وضعيت آب در يزد بحراني است/ تفت در معرض مشكلات جدي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شرق > یزد مهر گزارش مي‌دهد؛
وضعيت آب در يزد بحراني است/ تفت در معرض مشكلات جدي
يزد - خبرگزاري مهر: كاهش بارندگي در پاييز گذشته و بهار امسال، بحران آب را در يزد تشديد كرده و همه مناطق استان به شدت درگير كم‌ آبي هستند اما به نظر مي رسد وضعيت در برخي شهرستانها نظير تفت، بحراني تر است.



به گزارش خبرنگار مهر، تفت كه از آن به عنوان باغ شهر استان يزد ياد مي شود، داراي اقليم كوهستاني است اما در سال آبي گذشته، بارش هاي محدود، تابستاني سخت براي اين شهرستان رقم زده است. مسئولان تفت از هم اكنون از بحران بي آبي خبر داده اند و توصيه براي صرفه جويي در مصرف آب در اين شهرستان بسيار جدي دنبال مي شود. كارشناسان هواشناسي نيز امسال از تابستاني بسيار گرم خبر مي دهند و به نظر مي رسد اين گرما، بحران آب در اين شهرستان را پررنگتر كند. مردم تفت نيز مانند مردم ساير مناطق استان يزد، صرفه جويي در مصرف آب را آغاز كرده اند اما به نظر مي رسد مسئولان نيز نبايد در اين ميان دست روي دست بگذارند تا بحران گريبانگير شهرها و ساكنان آنها شود. پيگيري براي افزايش سهميه آب انتقالي، تلاش براي اصلاح و بازسازي شبكه آب به منظور جلوگيري از هدر رفت آب، تلاش براي پيشگيري از ايجاد شرايطي كه تبخير آب در فصل گرما را دو چندان مي كند و ... از جمله اقداماتي است كه هر مسئول بايد به فراخور مسئوليت هاي خويش و حتي فراتر از آن انجام دهد. آبرساني سيار به 600 روستاي يزد در تابستان گذشته سال گذشته بيش از 600 روستاي استان يزد با تانكر آبرساني شد و در حالي كه تفت از شهرستانهاي ييلاقي و كوهستاني به شمار مي رود، نيمي از اين روستا متعلق به شهرستان تفت بوده است.

اما به منظور پيشگيري از بروز مشكلات جدي و فلج شدن زندگي مردم در اين منطقه، آب و فاضلاب روستايي نيز به طور جدي تري نسبت به قبل وارد عمل شده و برخي از پروژه هاي مرتبط با آبرساني را با جديت بيشتري پيگيري مي كند. مدير آب و فاضلاب روستايي تفت در اين زمينه به خبرنگار مهر، بحران آب در روستاهاي تفت را تاييد كرد و اظهار داشت: با توجه به شرایط اقلیمی کوهستانی و کم بارش شهرستان تفت، پیش بینی می شود بحران کم آبی این شهرستان در سال جاری تشدید شود. 4 مجتمع آبرساني روستايي در تفت اجرايي شد رضا زارع با اشاره به اقدامات انجام شده در راستاي كاهش آسيب هاي بحران خشكسالي در تفت بيان كرد: چهار مجتمع آبرساني روستايي در شهرستان تفت به اجرا درآمده كه بزگترين آنها، فاز دو مجتمع آبرساني غدير است.

وي، بازسازي و نوسازی خطوط انتقال و شبکه های توزیع آب، تعویض کنتورهای خراب مشترکان، تلاش در راستاي کاهش هدر رفت آب از طریق جلوگیری از سر ریز مخازن، رفع به موقع حوادث و...، بازسازی تاسیسات و منابع تولید آب، حفر و کف شکنی منابع تولید آب مانند چاه ها، قنات ها و چشمه ها و آبرسانی سیار را از جمله اقداماتي برشمرد كه در راستاي كاهش تبعات كمبود آب در تفت در حال انجام است. زارع همچنین با اشاره به مشکلات فاضلاب در روستاهای شهرستان تفت بيان كرد: پیش بینی می شود براي تکمیل شبکه فاضلاب روستای اسلامیه حدود، 40 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز باشد و در صورت تامین اعتبار برای رفع این بحران در سایر روستاهای این شهرستان، اقدامات لازم در زمينه شبكه فاضلاب انجام خواهد شد.


۱۳۹۳/۲/۲۵ - ۱۶:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن