تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ارزش چهار چيز را جز چهار گروه نمى‏شناسند : جوانى را جز پيران، آسايش را جز گرفتاران...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812883389




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عضوخبرگان رهبری: حضرت زینب (س) گنجینه تمامی ارزش های انسانی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

عضوخبرگان رهبری: حضرت زینب (س) گنجینه تمامی ارزش های انسانی است ارومیه - ایرنا - نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: حضرت زینب (س) گنجینه تمام ارزش های انسانی است و نباید شخصیت این حضرت تنها در مظلومیتش خلاصه شود.


حجت الاسلام ˈ عسگر دیرباز ˈ پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این حضرت سیاستمداری به تمام معنا بود، افزود: آن حضرت در عصری که جباران و ستمگران زنان را برده می پنداشتند و حتی فرصت نفس کشیدن را به آنان نمی دادند در کاخ یزید با صدایی رسا و خطبه ای بی نظیر کاخ دشمن را به لرزه درآورد.
وی اضافه کرد: زینب (س) نه تنها کوچکترین واهمه ای در برابر دستگاه ظلم و جور به خود راه نداد بلکه تمامی شکوه و زر و زیور یزید را مورد تحقیر قرار داده و با بیان جنایات او حتی دشمنان را متاثر کرد.
حجت الاسلام دیرباز اضافه کرد: اگر فداکاری و شهامت حضرت زینب (س) نبود شاید دین اسلام هرگز ادامه پیدا نمی کرد و خاطره کربلا برای همیشه از ذهنها پاک می شد.
وی گفت: بازخوانی زندگی این بانوی بزرگوار برای نسل حاضر و آشنا ساختن آنان با زندگی ائمه (ع) در حقیقت راه روشنی به سوی آنان می گشاید.
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: تبیین شخصیت حضرت زینب (س) نباید تنها در یک روز از سال صورت بگیرد بلکه برای پیوند دادن نسل امروز با این بانوی بزرگوار علما و اساتید حوزه و دانشگاه در منابر و مجالس همواره باید به ذکر ابعاد مختلف شخصیت این بزرگوار بپردازند.
وی افزود : حضرت زینب (س) سیاستمداری فرهیخته بود که توانست ستمگران را به زانو در آورده و قافله امامت را ادامه دهد، تاریخ هنوز نتوانسته همتایی برای او پیدا کند.
15رجب مصادف است با سالروز شهادت بانوی کربلا حضرت زینب (س) است.
8135/581/ 1495
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




25/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن