تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ما (اهل بيت) ستون هاى حق را استوار و لشكريان باطل را متلاشى كرديم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820490977




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موسیقی مقامی در خراسان جنوبی مهجور است/ سنگ اندازی مسئولان جلوی پای موسقی مقامی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شرق > خراسان جنوبی شیفته:
موسیقی مقامی در خراسان جنوبی مهجور است/ سنگ اندازی مسئولان جلوی پای موسقی مقامی
بیرجند- خبرگزاری مهر: مدیر گروه موسقی مقامی هزاردستان خراسان جنوبی گفت: در شرائط کنونی که کشور از هر طرف مورد هجوم فرهنگ غربی واقع می‌شود مسئولین فرهنگی استان خراسان جنوبی با سنگ اندازی جلوی موسیقی مقامی استان کمک به ترویج موسیقی غربی در استان می کنند.



به گزارش خبرنگارمهر، مهدی شیفته پیش از ظهر چهارشنبه در نشست مطبوعاتی اظهار کرد: موسیقی مقامی خراسان جنوبی یکی از قدیمی‌ترین و پایه گذارترین موسیقی مقامی در کشور بوده که سابقه چند صد ساله  دارد. وی با بیان اینکه ترویج موسیقی مقامی گامی درراستای جلوگیری از موسیقی غربی و مبارزه با تهاجم فرهنگی است، افزود: هر منطقه از کشور دارای موسیقی خاص خودش است که با حمایت مسئولین فرهنگی و همت هنرمندان موسیقی غربی در آن منطقه جایی نخواهد داشت. مدیر گروه موسیقی مقامی هزاردستان بیان کرد: این گروه از سال 82 به صورت رسمی فعالیت هنری خود را شروع کرده و تاکنون میانگین هفته‌ای یک برنامه در سطح استان و شهر بیرجند داشته است. وی گفت: از شش ماه پیش برنامه‌ای برای برگزاری کنسرت در بیرجند پیش بینی شد  که با مشکلاتی از قبیل نبود سالن مواجه شد. وی با اشاره به مشکل سالن برای برگزاری این کنسرت اظهار کرد: در شهر بیرجند تنها سالن که دارای استاندارد معمولی برای برگزاری موسیقی مقامی بوده سالن دانشگاه پیام نور بود که مسئولین این دانشگاه با سنگ اندازی و بهانه های بسیار این سالن را در اختیار موسیقی مقامی قرار نداند. شیفته تصریح کرد: گروه مجبور شد در سالن علامه فرزان اقدام به برگزاری کنسرت نماید که بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفت که نهایتا مجبور شدیم یک شب برنامه را نیز تمدید کنیم. وی بیان کرد: از این کنسرت حدود هزار نفر دیدن کردند که در صورتی که مشکل سالن برطرف می شد مردم بیشتری می توانستند از کنسرت مقامی خراسان جنوبی لذت ببرند. مهجوریت موسیقی مقامی در خراسان جنوبی شیفته در ادامه عنوان کرد: در استان خراسان جنوبی مسئولین فرهنگی با سنگ اندازی جلوی موسیقی مقامی خراسان جنوبی کمک فراوانی به رواج موسیقی غربی می نمایند که انتظار هنرمندان این خطه این است که مسئولین در سالی که بنام اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده کمکی به فرهنگ هنر و موسیقی استان داشته باشند. مدیر گروه موسیقی مقامی هزار دستان خراسان جنوبی با بیان اینکه این گروه جشنواره‌های بسیاری در کشور و استان شرکت کرده افزود: این گروه در سال جاری دو مقوله پژوهش موسیقی مقامی و برنامه ها و اجرائی کنسرت و شرکت در جشنواره‌ها  در دستور کار خود قرار داده است. در ادامه سید عیلرضا نوربخش مسئول هنری گروه موسقی هزار دستان بیان کرد: بحث فرهنگ یکی از دغدغه های اصلی مقام معظم رهبری بوده و انتظار این است که سایر مسئولین نیز به بحث توجه ویژه داشته باشند. وی افزود: موسیقی مقامی خراسان جنوبی خیلی مهجور واقع شده و نگرانی موسیقی این است که مسئولین و دستگاهای فرهنگی هیج گونه حمایتی ندارند و باعث تضعیف روحیه هنرمندان و در نتیجه کم شدن روحیه مردم می‌شود. نوربخش با اشاره به اینکه موسقی غذای فکری انسان است، گفت: با کم کاری مسئولان ارشاد و سایر مسئولین مرتبط با حوزه موسیقی فرهنگ موسیقی غربی در استان خراسان جنوبی ترویج می‌یابد.


۱۳۹۳/۲/۲۴ - ۱۳:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن