تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان با ايمان نيرومند، نزد خداوند بهتر و محبوب تر است از انسان با ايمان ناتوان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819173804




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رضایت مردم هرمزگان از اجرای طرح تحول نظام سلامت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رضایت مردم هرمزگان از اجرای طرح تحول نظام سلامت بندرعباس - ایرنا- طرح تحول نظام سلامت از جمله گام های ارزنده دولت تدبیر وامید به منظور بهبود حوزه بهداشت و درمان است که از نیمه اردیبهشت ماه به همت وزارت بهداشت و درمان و پشتکار دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور از جمله دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اجرایی شده و رضایت شهروندان این استان را درپی داشته است.


به گزارش ایرنا، اجرای این برنامه نوید بخش روزهای خوب و خبرهای خوش در حوزه سلامت است و اکنون بیماران نگران هزینه های بالای بستری و جراحی نیستد و تنها به فکر درمان بیماریشان می باشد.
اجرای این طرح حاصل نه گفتن برخی به یارانه ها بود که اجازه دادند دولت این مبالغ را در مسیر صحیح که همان سلامت عده زیادی از مردم بوده ، صرف کند تا لبخند شادی و رضایت بر لب مردم و بیماران بنشیند.
از زمان اجرای این طرح ما هم به عنوان ناظربیرونی هرروزبه بیمارستانهای دولتی هرمزگان سرکشی می کردیم وازمردم واقعیت را جویا می شدیم که مردم ضمن استقبال ازاجرای این طرح، کاملا متعجب از اجرای یک چنین برنامه ای در حوزه سلامت بودند زیرا که اکنون دیگر نگرانی های مالی در درمان کاهش یافته است.
در ورودی این بیمارستانها پارچه نوشته هایی به منظور راهنمایی بیمارانی که هیچ گونه بیمه ای ندارند نصب شده تا این افراد نسبت به دریافت دفترچه بیمه سلامت ایرانیان اقدام کنند.
در این پارچه نوشته ها شماره های تماسی به منظور اعلام هرگونه انتقاد و پیشنهاد در خصوص اجرای این برنامه در بیمارستان های دولتی هرمزگان اعلام شده تا شهروندان نظرات خود را با کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در میان بگذارند.
اما اجرای طرح به حال خود رها نشده و رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و قائم مقام وزیر بهداشت در استان روزانه به بیمارستان های استان سرکشی و نحوه اجرای این طرح را ارزیابی می کند.
درنخستین روز اجرای طرح به بیمارستان خاتم الانیاء (ص) جاسک رفته بودیم وبه عنوان همراه بیمارازمریم احمدی یکی از همراهان بیمار سئوال کردیم چقدر هزینه درمان بیمار شما شده گفت: دوعمل شکستگی داشتیم که 10میلیون ریال شده اما تنها یک میلیون ریال از من گرفتند و ازاین بابت تعجب کردم چرا که پیش بینی حداقل پنج میلیون ریال داشتم.
یکی دیگر از همراهان بیمارکه همسرش در این بیمارستان زایمان کرده بود هم گفت: هزینه زایمان طبیعی دراین بیمارستان بصورت رایگان بود وما چیزی ازاین بابت پرداخت نکردیم حتی دارو وسایل پزشکی هم نخریدیم.
محمد نجفی همراه بیمار دیگری دراین بیمارستان گفت: من بطور واقعه ای مزه توجه به امر سلامت وهدایت یارانه ها را درک کردم وما که تا این روز بیمه نبودیم با راهنمایی کارکنان این بیمارستان تحت پوشش بیمه سلامت ایرانیان قرار گرفتیم .
یکی دیگر از همراهان بیمار ناراحتی کلیه در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس یاد آور شد: هزینه بستری و درمان بیمار ما دراین بیمارستان 10درصد حساب کردند و خرید دارو از خارج از بیمارستان هم نداشیتم.
همراه یک بیمارسرطانی در این بیمارستان هم گفت: بیشتر داروهای بیماران خاص را خود داروخانه بیمارستان و برخی داروها را ما از بیرون تهیه کردیم ولی در مجموع نسبت به گذشته خیلی خوب بود وطرح تحول نظام سلامت به نفع مردم است.
یکی از پرسنل دارو خانه شهید محمدی هم گفت: تهیه دارو و لوازم مصرفی از سوی بیماران ممنوع شده و بیمارستانها ملزم به تهیه دارو و لوازم هستند لذا دارو خانه ما خیلی خلوت شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه دولت تدبیر و امید گام های مهمی برای بهبود وضعیت زندگی مردم در بخشهای مختلف به ویژه حوزه درمان برداشته، گفت: از جمله این گام ها اجرای برنامه تحول نظام سلامت می باشد که این برنامه گامی مهم در اجرای عدالت در سلامت است.
دکتر ˈمحمد شکاریˈ در بازدید از بیمارستان بندرلنگه و خمیر که به دنبال بازدیدهای سرزده از بیمارستان های هرمزگان به منظور ارزیابی نحوه اجرای برنامه تحول نظام سلامت انجام می شود، افزود: با اجرای این برنامه مهم در حوزه سلامت مردم می توانند بهترین امکانات تشخیصی و بستری را با کمترین هزینه از بیمارستان های دولتی دریافت کنند.
وی با بیان اینکه نظارت بر نحوه اجرای این برنامه در بیمارستان های هرمزگان به طور مستمر در حال انجام است، تصریح کرد: هم اکنون بسته حمایتی برنامه تحول نظام سلامت به طور کامل در 16 بیمارستان دولتی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان با یک هزارو 150 تخت فعال در حال اجرا است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ازشهروندان خواست تا هرگونه انتقاد و پیشنهاد خود را در خصوص شیوه اجرای این برنامه در بیمارستان های استان در ساعت اداری با شماره تلفن های 3330571 و 3330574 با کارشناسان این دانشگاه در میان بگذارند.
شکاری خاطرنشان شد: هم اکنون بیمارستان های استان با آمادگی کامل درحال اجرای این برنامه هستند وبا هیچگونه کمبود دارویی و تجهیزاتی هم روبرو نیستند.
وی تصریح کرد: بیمارانی که در بیمارستان های دولتی بستری شده و تحت درمان قرار می گیرند، طبق برنامه در بیمه های شهری تنها 10 درصد و در بیمه های روستایی و عشایری فقط پنج درصد هزینه ها را پرداخت می کنند.
این مقام مسوول بیان داشت: بیمارستان های دولتی استان با تمام ظرفیت دراین طرح وارد مرحله اجرایی شده اند و تمام تلاش خود را در ارایه بهترین خدمات درمانی به بیماران انجام خواهند داد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه برنامه تحول نظام سلامت در حقیقت تحولی عظیم در بهبود شاخصهای بهداشتی در کشور است، گفت: تمام هزینه های خدمات درمانی و تشخیصی در این برنامه توسط دولت و از محل اعتبارات هدفمندی یارانه ها تامین می شود.
وی تاکید کرد: با اجرای برنامه تحول نظام سلامت هیچ بیماری برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمار بستری به خارج از بیمارستان ارجاع داده نمی شود و تمامی خدمات تشخیصی و درمانی از جمله تهیه دارو ،تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی جهت اعمال جراحی و کاشتنی و آنژیوگرافی برای بیماران توسط دولت در بیمارستان ها تهیه می شود.
قائم وزیر بهداشت در هرمزگان گفت: با اجرای این طرح بیمارانی که بیمه درمانی ندارند و آزاد محسوب می شوند نیز بلافاصله پس از پذیرش تحت پوشش بیمه سلامت ایرانیان قرار گرفته واز مزایای این طرح بهرمند می گردند اما این طرح شامل اتباع خارجی ،بیمارانی که اقدام به خودکشی نموده اند ،ضرب و جرح و اعمال جراحی پلاستیک و زیبایی نمی گردد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از انجام بیش از150 زایمان طبیعی در بیمارستان های زیرمجموعه این دانشگاه ازآغاز اجرای برنامه طرح تحول بیمه نظام سلامت تاکنون در استان خبر داد.
شکاری اظهار داشت: ترویج زایمان طبیعی یکی از بسته های حمایتی در برنامه تحول نظام سلامت است که به دنبال آن زایمان طبیعی به صورت رایگان در بیمارستان های دولتی انجام می شود.
وی اظهار داشت: به منظور ایجاد انگیزه کادر تخصصی و درمانی بیمارستان های دولتی، کارانه این بخش چند برابر شده است.
مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان دراین باره می گوید: با توجه به اجرای برنامه تحول نظام سلامت در استان که همزمان با سراسر کشور اجرایی شده، پیش بینی می شود 105 هزار نفر در استان زیر پوشش این بیمه قرار گیرند.
دکتر ˈمهرداد پاکدامنˈ افزود: از ابتدای اجرای طرح بیمه همگانی سلامت ایران که از اول اردیبهشت ماه آغاز شده تاکنون 25 هزار نفر از شهروندان هرمزگانی برای بهره مندی از خدمات این بیمه نام نویسی کرده اند.
وی با بیان اینکه اجرای طرح بیمه سلامت ایرانیان تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد، تصریح کرد: صدور دفترچه برای افراد متقاضی از اول خردادماه و براساس اولویت نام نویسی انجام خواهد شد.
پاکدامن با بیان اینکه افراد بدون بیمه باید به صورت اجباری دربیمه سلامت ایران نام نویسی کنند،خاطرنشان شد: بهره مندی ازاین بیمه رایگان بوده و متقاضیان نام نویسی برای ثبت نام باید به دفاتر پیشخوان دولت و یا به پایگاه اینترنتی www.salamat.ir مراجعه کنند.
طرح تحول نظام سلامت همزمان با سراسر کشور از 15 اردیبهشت ماه در16 بیمارستان دولتی هرمزگان آغاز شده که براساس این طرح، بیماران بستری با بیمه پایه شهری 10 درصد و بیمه روستایی و عشایر پنج درصد هزینه ها را پرداخت خواهند کرد.
رایگان شدن زایمان طبیعی و خدمات شیمی درمانی و فیزیوتراپی در بیمارستان های دولتی از جمله دیگر مزایای این طرح است.
استان هرمزگان دارای 16 بیمارستان دولتی با یک هزارو 150 تخت فعال است.ک/4
گزارش از: فاطمه حسینی
7198/668
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




24/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن