تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه بر باطل سوار شود، مَركبش او را ذليل خواهد كرد. كسى كه از راه حق منحرف شود ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820276421




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مراجعان به بیمارستانهای استان فارس از اجرای طرح نظام سلامت رضایت دارند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مراجعان به بیمارستانهای استان فارس از اجرای طرح نظام سلامت رضایت دارند شیراز - ایرنا - در راستای رویکرد دولت تدبیر و امید اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان فارس از نیمه اردیبهشت ماه همزمان با سراسر کشور رضایت بیماران و مراجعان به بیمارستان ها در شهرهای استان فارس را به همراه داشته است.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، با اجرای این طرح بسته های جدید خدمات بهداشتی درمانی به بیماران ارائه می شود که از جمله آن ، زایمان طبیعی رایگان در بیمارستان های دولتی است که بر اساس آن هیچ بیمارستان، مرکز درمانی و یا زایشگاه دولتی حق دریافت هزینه برای زایمان طبیعی را نخواهد داشت.
کاهش هزینه پرداختی بیماران بستری در بیمارستان های دانشگاهی نیز از جمله مزایایی است که دراین طرح دیده شده به نحوی که برای بیماران روستایی و عشایری که از طریق نظام ارجاع مراجعه کنند فرانشیز پنج درصد و برای سایر بیماران 10 درصد اعمال می شود.
بر اساس بند دیگر این طرح بیماران بستری در بیمارستان های دولتی تنها 10 درصد از هزینه درمانی و بیمارستانی خود را پرداخت می کنند و 90 درصد مابقی هزینه های درمانی از سوی دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه های بیمه گر پرداخت می شود.
همچنین خدمات هتلینگ در بیمارستان های دانشگاهی باید ارتقا و بهبود یافته و باید در مدت زمان چهار ماهه به نقطه مطلوب و استاندارد برسد.
بر اساس بسته های خدماتی ارائه شده همچنین تمام تجهیزات و داروهای مورد نیاز بیماران در اختیار بیمارستان های دانشگاهی قرار داده شده تا بیماران برای تامین دارو، انجام آزمایش ها و سایر موارد نیازی به مراجعه به بیرون بیمارستان نداشته باشند.
خدمات دیگر در طرح تحول نظام سلامت شامل مستقر کردن پزشکان مقیم در محیط های دانشگاهی، استقرار پزشک در بیمارستان های دانشگاهی به طور شبانه روزی، اصلاح ویزیت پزشکان و ارایه خدمات به بیماران خاص و مزمن است.
کاهش هزینه های درمان، ارتقای خدمات درمانی در بیمارستان های دانشگاهی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی، رضایتمندی پزشکان و ماندگاری آنان در مناطق محروم و کمک به بیماران خاص و نیازمند برای ادامه درمان از مزایای طرح تحول نظام سلامت اعلام شده است .
همچنین ترویج زایمان طبیعی، افزایش رضایتمندی کارکنان مراکز درمانی، ارتقای آموزش در بیمارستان های دانشگاهی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی و ماندگاری اعضای هیات علمی و ارایه آموزش و پژوهش در دانشگاه ها از سایر مزایای این طرح است.
بیمارستان های دولتی در شیراز و دیگر شهرهای استان فارس از نیمه اردیبهشت ماه امسال این طرح را اجرایی کرده و موجب رضایت شهروندان و همراهان بیماران و مراجعان به این مراکز درمانی شده است .
خبرنگار ایرنا دراین زمینه با شماری از مراجعان به بیمارستان های شیراز و شهرستان ها گفتگوهایی انجام داده و نظر آنان را در باره اجرای طرح تحول نظام سلامت جویا شده است.
رضا سعیدی همراه بیمار در بیمارستان نمازی شیراز در این زمینه گفت : برادر همسرم عمل داخلی داشته و دو روز در این بیمارستان بستری بود و با دفترچه تامین اجتماعی 10 درصد از هزینه درمان را معادل 40 هزار تومان از ما دریافت کرده اند ، داروهای مورد نیاز هم از داروخانه بیمارستان تامین کرده ایم.
زهرا پاک نیت همراه بیمار در بیمارستان مسلمین شیراز نیز گفت : خاله ام دراین بیمارستان زایمان طبیعی داشت و هزینه های درمان و یک شب بستری او از سوی بیمارستان پرداخت شده است ، حتی برای تامین دارو و ملزومات نیز هزینه ای پرداخت نکرده ایم.
جعفر اسد زاده همراه بیمار در بیمارستان ابن سینا شیراز هم گفت : دایی من دراین بیمارستان دو شب بستری بود و به علت مشکلات روحی روانی کنترل او خیلی مشکل شده بود ، الان حال او خوب است و بابت بستری در این بیمارستان با استفاده از دفتر چه بیمه هزینه زیادی از اما نگرفته اند و همان 10 درصد از ما گرفته اند .
روح انگیز صداقت همراه بیمار در بیمارستان شهید دستغیب شیراز نیز گفت : فرزندم به علت عارضه گوارشی یک شب دراین بیمارستان بستری بود و خوشبختانه حال او مساعد است و امروز مرخص می شود ، بابت این یک شب 12 هزار تومان پرداخت کرده ام که نسبت به سایر بیمارستان ها هزینه اندکی است .
کبری رییسی همراه بیمار در بیمارستان حافظ شیراز هم گفت : عروسم دراین بیمارستان زایمان طبیعی داشته و همه هزینه های بیمارستان رایگان محاسبه شده است .
علی کریمی همراه بیمار در بیمارستان ولی عصر فسا نیز از ارائه خدمات در بیمارستان ابراز رضایت کرد و گفت : بیمار ما یک شب بستری بود و هزینه 15 هزار تومان پرداخت کرده ایم ، همه ملزومات و نسخه هایی که پزشک تجویز کرده نیز در بیمارستان موجود بوده است .
ندا قائدی همراه بیمار در این بیمارستان نیز گفت : بیمار ما در بیمارستان ولیعصر (عج) فسا زایمان طبیعی داشته و با هزینه رایگان و ملزومات مورد نیاز او نیز از داخل بیمارستان تامین شده است .
صدیقه شاه علی همراه بیماری که در بیمارستان شهید مطهری جهرم نیز زایمان طبیعی داشته نیز از ارائه خدمات رایگان در این بیمارستان ابراز خشنودی کرد و گفت : حتی هزینه لباس و اتاق عمل هم رایگان محاسبه شده است، هزینه عمل زایمان طبیعی حدود 100 هزار تومان است که توسط بیمارستان تقبل شده است .
الهام صادقی نقد علی دیگر همراه بیمار در این بیمارستان هم ابراز داشت : بیمار ما زایمان طبیعی داشت و با بیمه تامین اجتماعی هیچ هزینه ای پرداخت نکردیم حتی هزینه وسایل هم رایگان بوده است .
علی سیاحی پدر بیمار با بیمه روستایی نیز گفت : فرزندم بیماری زردی داشت که در بیمارستان شهید مطهری جهرم 61 هزار و 800 تومان هزینه داشت و ما با تعرفه با پنج درصد 9 هزار و 800 تومان پرداخت کردیم.
محمود خداوندی پدر یک بیمار با بیمه تامین اجتماعی در این بیمارستان هم گفت : فرزندم از بیماری تب و تشنج رنج می برد و بستری شد ، کلیه وسایل رایگان بوده و هزینه 60 هزار و 360 تومان که با 10 درصد حدود 24 هزار تومان پرداخت کرده ایم.
سیامک خالویی همراه بیمار در بیمارستان ولی عصر ممسنی گفت :پسرش دو روز در این بیمارستان بستری بوده که هزینه بسیار ناچیزی از او گرفته شد.
طاهره تیموری نیز همراه بیمار در بیمارستان ممسنی هم گفت : بابت زایمان طبیعی اقوامش هیچگونه هزینه ای پرداخت نکرده است و بطور رایگان بوده است .
طی روزهای گذشته روسای دانشگاههای علوم پزشکی شیراز ، فسا و جهرم نیز از روند اجرای این طرح در بیمارستان های دولتی بازدید داشتند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان فسا در بازدید از مراحل اجرای طرح تحول نظام سلامت بیان داشت : طرح تحول نظام سلامت سزارین ها را کاهش و زایمان طبیعی را افزایش داده است.
طی بازدید هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی شهرستان فسا اسناد ترخیصی بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) مورد بررسی قرار گرفت.
در این بازدید ضمن بررسی اسناد ترخیصی بیمارستان ، رعایت میزان پرداخت 10 درصدی بیماران شهری و پنج درصدی روستاییان و عشایر بستری مورد بررسی و تایید قرار گرفت .
دکتر علیرضا عسکری رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا در حاشیه بازدید از روند اجرای برنامه تحول نظام سلامت در بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) اظهار داشت: اجرای بسته ی اول طرح تحول نظام سلامت که ترویج زایمان طبیعی یکی از مفاد این بسته می باشد، به خوبی در این بیمارستان اجرا گردیده و اقدامات انجام شده در این راستا رضایت بخش بوده است.
وی در ادامه ابراز داشت: اجرای طرح تحول نظام سلامت باعث کاهش سزارین در میان مادران باردار و ترویج زایمان طبیعی در شهرستان شده که یکی از دستاوردهای مهم این طرح است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا بیان داشت: اجرای این طرح یکی از اهداف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده که اجرای آن رضایتمندی عموم مردم را به دنبال خواهد داشت.
دکتر عسکری ضمن اشاره به تداوم نظارت ها در سطوح مختلف ، بر حسن اجرای برنامه های فعلی و آتی تحول نظام سلامت تاکید کرد.
دکتر محمد ضیایی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی فسا نیز گفت : در راستای طرح نظام سلامت و اجرای بسته حمایتی ترویج زایمان طبیعی ، از زمان آغاز برنامه تحول نظام سلامت ، 23 مورد زایمان طبیعی در بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) شهرستان فسا طی پنج روز اخیر انجام شد که بدون هزینه و بصورت رایگان ترخیص شدند.
پرسنل واحد ترخیص بیمارستان از رضایت مندی قابل توجه و بعضا اظهار تعجب بیماران از میزان اندک پرداخت ، گزارشی به هیات رییسه دانشگاه ارائه دادند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیز در رابطه با اجرا و ارائه هشت بسته خدماتی برنامه تحول نظام سلامت در بیمارستان های این شهرستان گفت: کاهش میزان پرداختی بیماران بستری به میزان 10 درصد هزینه و رایگان شدن زایمان طبیعی از جمله طرح‎های این برنامه در جهرم است.
دکتر رحیم رئوفی رییس دانشگاه علوم پزشکی جهرم در بازدید از روند اجرایی برنامه تحول نظام سلامت در بیمارستان های این شهرستان با اشاره به اجرای طرح برنامه تحول نظام سلامت از تاریخ 15 اردیبهشت ماه در تمام بیمارستان های دولتی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جهرم اظهارداشت : اجرای بسته های خدمتی این برنامه شامل کاهش میزان پرداختی بیماران بستری به میزان 10 درصد کل هزینه و رایگان شدن زایمان طبیعی در این بیمارستان ها آغاز شده است.
وی افزود : حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستان های زیر پوشش، ارتقاء کیفیت خدمات ویزیت در بیمارستان ها، ارتقاء کیفیت هتلینگ، حمایت ازماندگاری پزشکان در مناطق محروم، حمایت مالی از بیماران صعب العلاج، خاص و نیازمند همچنین نظارت بر حسن اجرای این برنامه را شش بسته خدمتی دیگر این طرح عنوان کرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی جهرم بیان کرد: طرح کاهش پرداختی بیماران بستری شامل بیمه شدگان بیمه های پایه خدمات درمانی، تامین اجتماعی و کمیته امداد از برنامه های اصلی این برنامه می باشد و بیماران اتباع خارجی و مراجعین به بیمارستانهای غیر دانشگاهی مشمول این بسته حمایتی نمی شوند.
رئوفی ضمن اظهار این نکته که اجرای این طرحها در ابتدا ممکن است مشکلات و نواقصی به همراه داشته باشد، از مردم خواست نظرات، پیشنهادات و شکایات خود را به دبیرخانه ستاد برنامه تحول نظام سلامت دانشگاه علوم پزشکی جهرم اعلام نمایند
در این بازدید که از بیمارستانهای پیمانیه و استاد مطهری انجام گرفت صورت حساب های صادره برای بیماران ترخیصی و چگونگی تعامل سازمان های بیمه گر مورد بررسی قرار گرفت.
همچنین چگونگی اجرای برنامه تحول نظام سلامت در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی شیراز توسط 38 تیم از حوزه مدیریت نظارت معاونت درمان این دانشگاه ، مورد بازدید قرار گرفت .
قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز هنگام اجرای مراحل طرح با بیان این مطلب ، گفت : پس از اجرای برنامه تحول نظام سلامت تمامی مسوولان حوزه سلامت در تلاش هستند تا بر اساس این برنامه خدمات مناسبی به بیماران ارایه گردد .
دکتر سید محمد کاظم تدین افزود: در ادامه نیز نظارت ها ادامه خواهد یافت و روزانه یک تیم از بیمارستان های شهرستان ها و دو تیم هم در قالب مرکز پایش در شیفت های عصر و شب از بیمارستان های آموزشی درمانی شیراز و شهرستان ها بازدید می کنند .
وی اظهار داشت : بر اساس طرح تحول نظام سلامت ، تعرفه پرداختی توسط بیمار بستری در بیمارستان دولتی باید 10 درصد کل هزینه ها باشد و 90 درصد مابقی را بیمه پرداخت می نماید یا از سهم هدفمندی یارانه ها پرداخت می گردد .
دکتر تدین بیان کرد : با اجرای این طرح بیمار نباید برای تهیه دارو و لوازم مصرفی و آزمایش ها به خارج از بیمارستان فرستاده شود مگر اینکه ارایه آن خدمت در بیمارستان مقدور نباشد که در این صورت نیز بیمارستان باید شرایط دریافت خدمت از بیمارستانی دیگر را برای بیمار بستری فراهم نماید.
وی گفت : مواردی مانند ضرب و جرح ، اعمال زیبایی ، بستری در اتاق های یک تخته و بیماران آسیب دیده ناشی از خودکشی مشمول این طرح نمی شوند .
دکتر تدین تصریح کرد: در هر مجموعه بیمارستانی در صورتیکه بیماران نیاز به پی گیری فرآیندهای درمانی خود بر اساس برنامه تحول نظام سلامت داشته باشند ، می توانند به سوپروایزر شیفت بیمارستان مراجعه نمایند.
طرح تحول نظام سلامت اکنون در بیمارستان های دولتی در حال اجرا است و امید است با تداوم حمایت های دولت و تخصیص به موقع اعتبارات برای خرید ملزومات و تجهیزات بیمارستانی و حمایت های بیمه ای و همچنین مشارکت پزشکان و کادر بیمارستان اجرای این طرح با موفقیت بیشتر همراه باشد. ک/4
/ 667/677
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




22/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن