تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821069992




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشریه انگلیسی: بیژن زنگنه بدنبال «سال های از دست رفته» ایران است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
نشریه انگلیسی: بیژن زنگنه بدنبال «سال های از دست رفته» ایران است

نشریه انگلیسی: بیژن زنگنه بدنبال «سال های از دست رفته» ایران است
هفته نامه انگلیسی آپ استریم نوشت: احساس ضرورت برای جبران به اصطلاح « سال های از دست رفته »تقریباً در تهران ،پایتخت ایران، ملموس است، به ویژه وقتی حرف ازصنایع نفت و گاز به میان می آید .

به گزارش نامه نیوز، درخلال چندین سال تحریم های امریکا واتحادیه اروپا، احتمالاً بخش انرژی بیش از سایر بخش ها آسیب دیده است. بیژن زنگنه ، وزیر نفت، بسیار تلاش کرده است که خود را برای زمانی که تحریم ها ممکن است متوقف یا بخشی ازآن ها لغوشود، آماده کند. آن روز احتمالاً نیمه دوم امسال فرامی رسد.

این هفته ،زنگنه و مقامات عالی رتبه نمایشگاهی در زمینه نفت وگاز برگزار کرده اند که در مقایسه با نمایشگاه های سال های اخیر تعداد شرکت کنندگان آن بیشتر بوده است. اگرچه شرکت های خارجی که در حاشیه هستند تلاش می کنند چندان جلب توجه نکنند برای آن که می ترسند باعث وحشت دولت های متبوع خود شوند.

کارگزارن شرکت های خارجی، عمدتاً تأمین کنندگان تجهیزات ، در نوزدهمین نمایشگاه نفت و گاز تهران حضور داشتند، با این که اسامی شرکت هادیده نمی شد.

بااین همه، غول های نفتی مسلماً پشت صحنه فعال هستند و گزارش های تأیید نشده حاکی است که یک مقام رسمی با مباهات گفته است که او، پیش از پایان سال، شرکت توتال را به فاز 11 میدان گازی پارس جنوبی باز خواهد گرداند.

در اواخر دهه گذشته، شرکت فرانسوی بزرگ توتال کار در فاز 11 را رها کرد و شرکت شل رپسول از فازهای 13 و 14 به علت تحریم ها خود را کنار کشید.در هر دو فار قرار بود گاز طبیعی به گازمایع تبدیل شود .

بنابراین ، شرکت های بزرگ به دنبال بخش نفت و گاز ایران هستند. این که وسعت تحولات چه قدر خواهد بود و این اصلاحات چه قدر طول می کشد، داستان دیگری است .

بسیاری از کارشناسان در تهران می گویند خسارت به این بخش درخلال هشت سال گذشته به حدی است که تقریباً غیرممکن خواهد بود آن را جبران کرد و اوصاع را به حال عادی بازگرداند.

این هفته، زنگنه به برخی از مشکلاتی اشاره کرد که اصلاح طلبان باآن مواجه می شوند.

منابع آگاه، وضعیت در پارس جنوبی را کاملاً آشفته توصیف کردند .

قرارداد های بسیاری منعقد و کار در تمام فازهای باقیمانده آغاز شد . به رغم تشدید تحریم های غربی، شمار آن ها، درمجموع ، به دوازده فاز رسید .

به گفته منابع آگاه، سازه های فولادی جدید در مرکز پردازش میدان گاز پارس جنوبی در بندر عسلویه به چشم می خورند،اما این سازه ها اساساً چیزی بیش از اسکلت فلزی نیستند .

دراین میان، تأسیسات، به ویژه مخازن ذخیره سازی ،که حتی پیش ازاین ، مثلاً درفاز 15 ساخته شدند ، زنگ زده و خوردگی پیاکرده اند .

زنگنه، پنچ فاز از فازهای پیشرفته را در اولویت قرارداده و دستورداده است تمامی تلاش ها روی تکمیل این پروژه ها متمرکز شود .

برخی از قرارداد ها به طرف های خارجی واگذارشده اند، چون در اولویت بودند .

اکنون ،یکی از مهمترین وعده های زنگنه برای اصلاح، تضمین شفافیت کامل در روند مناقصه برای شرکت های داخلی و خارجی است .

به گزارش تیک، از زمان روی کار آمدن دولت روحانی درسال گذشته، دست اندرکاران بخش نفت و گاز ناگزیر شده اند برای مقابله با منافع تجاری شرکت های داخلی که جا پای محکمی پیداکرده اند، به شیوه های مختلفی اعلام جنگ کنند . برخی از آن ها با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارتباط دارند و در دولت احمدی نژاد بازار پر سودی داشتند.

صنعت نفت ایران ، که قدیمی ترین صنعت در خاورمیانه است، اکنون، با توجه به لغو بخشی از تحریم ها و بازگشت شرکت های خارجی و اجرا شدن اصلاحات، می تواند به فکر آینده ای بهتر باشد، اما با دوران سختی مواجه می شود که ممکن است سال ها طول بکشد.




1393/2/24





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن