تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه خوبى‏ها با عقل شناخته مى‏شوند و كسى كه عقل ندارد، دين ندارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813003849




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش آلام بیماران با توسعه زیرساخت های درمانی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کاهش آلام بیماران با توسعه زیرساخت های درمانی گچساران - ایرنا - کاهش آلام بیماران با توسعه زیرساخت های درمانی امکان پذیر است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، بازیابی سلامت بیماران به عنوان اساسی ترین خواسته آنها نیازمند زیرساخت هایی است که با تکیه بر اعتبارات دولتی نمیتوان چشم انداز روشنی برای آن تصور کرد.
توسعه و تجهیز فضاهای درمانی ، پیش بینی قوانینی برای حمایت از بیماران به ویژه در بیماران خاص و توزیع متوازن امکانات از زیرساخت هایی است که با همدلی دولت، مجلس شورای اسلامی و همیاری خیرین بخش سلامت فراهم خواهد شد.
اگرچه دولت یازدهم با اجرای طرح جامع نظام سلامت و مجلس شورای اسلامی با تصویب طرح پوشش بیمه سلامت همگانی گام هایی به سوی ارتقای خدمات درمانی برداشته است اما نگاهی عمیق به مشکلات زیرساخت های درمانی اهمیت توجه به این مساله را روشن تر می کند.
یک جوان گچسارانی با اندامی نحیف و چهره ای که حکایت از دردی جانکاه در اعماق جان او داشت در حالی که به زحمت بر روی پاهای خود در بیمارستان نمازی شیراز ایستاده بود گفت: برای دریافت خدمات درمانی بیماری خود (سرطان خون)هر ماه یک بار به شیراز سفر می کنم.
بهنام دو سال است که به علت این بیماری با درد جسمانی از سویی و ملالت های پنج ساعت مسافت در جاده ها از سوی دیگر دست و پنجه نرم می کند.
او نمی داند سرانجام این بیماری چیست آیا مرگ زودهنگام در انتظارش است یا لباس عافیت خواهد پوشید.
آن سوتر درد دل های پدر این جوان بیمار دل انسان را به درد می آورد غم بیماری بهنام و فکرتامین هزینه های درمانش آرامش زندگی را از پدر ربوده است.
او که خود را یک کارمند معرفی کرد، افزود: هر بار مراجعه به این بیمارستان حداقل دو نفر همراه فرزند بیمارش است که ناچار شده برای همراهان یک واحد مسکونی اجاره کند.
تامین هزینه های سرسام آور بستری دربیمارستان و دارو از سویی و سفرهای پیاپی از سوی دیگر تمام پس انداز 30 ساله زندگی او را بلعیده است.
از راهروهای بیمارستان شهید رجایی گچساران در بخش بیمارهای داخلی که بگذری بانویی رنج کشیده که به سختی و به کمک دستگاه نفس می کشد جلب نظر می کند.
کفایت 20 سال است که ازبیماری تنفسی رنج می برد.
نگاه هایش حکایت از انتظار برای بهبود بیماریش دارد.
چشم های او توان باز شدن ندارد این زن تنها می گوید: مراجعه به پزشک متخصص بیماری های ریوی با توجه به مشکلات جسمانی برایم مشکل است.
او افزود: هر یک ماه حداقل دو بار در این بیمارستان بستری می شود.
بهنام و کفایت مشتی نمونه خروار از صدها نفر بیماری است که به دلیل کمبود امکانات درمانی در گچساران به استان های هم جوار مسافرت می کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: کمبود پزشک متخصص مهمترین مشکل بخش سلامت کهگیلویه و بویراحمد است.
رضا چمن افزود: در استان کهگیلویه و بویراحمد تنها یک پزشک متخصص بیماری ها ریوی فعالیت می کند و فوق تخصص نوزادان در این استان وجود ندارد.
وی کمبود بخش های آی سی یو نوزادان و متخصص رادیولوژی را از دیگر مشکلات بخش سلامت این استان ذکر کرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج میانگین حضور هیات علمی رشته های پزشکی در کهگیلویه و بویراحمد را 13 به یک نفر اعلام کرد و گفت: میانگین هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور 10 دانشجو به یک استاد است.
چمن با اشاره به فعالیت 9 بیمارستان در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مشکلات ساختاری بخش سلامت مانند توزیع نامتوازن امکانات و زیرساخت ها به ویژه نیروی انسانی از مهمترین کمبودهای بخش بهداشت و درمان این استان است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: بخش سوختگی، آی سی یو نوزادان و شیمی درمانی از بخش هایی است که در بیمارستان شهید رجایی این شهرستان وجود ندارد.
ستار اسدپور افزود: بخش آی سی یو نوزادان بیمارستان شهید رجایی تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.
وی با اشاره به اختصاص پنج میلیارد ریال اعتبار و تامین زمین بخش سوختگی ابراز امیدواری کرد: با حمایت دولت و مشارکت خیرین و اختصاص اعتبارات تکمیلی بتوان بخش سوختگی بیمارستان در حال احداث نفت شهر دوگنبدان را تکمیل کرد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران در مورد بخش شیمی درمانی گفت: به دلیل نیاز به وجود نیروهای متخصص و پیش بینی نشدن هیچ نوع اعتباری راه اندازی این بخش در حال حاضر امکان پذیر نیست.
نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: هفت هزار میلیارد تومان اعتبار به ارتقای بهداشت و درمان ایرانیان اختصاص داده شده است.
غلامرضا تاجگردون افزود: از این میزان چهار هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها تخصیص یافته که معادل 10 درصد درآمد ناشی از هدفمندی یارانه هاست.
وی بیان کرد: سه هزار میلیارد تومان دیگر از این اعتبار از محل ارزش افزوده برای ارتقای بهداشت و درمان در نظر گرفته شده که برابر یک درصد درآمد ناشی از ارزش افزوده است.
تاجگردون اظهار کرد: این اعتبارات برای ارتقای سطح بهداشت و درمان و همگانی شدن پوشش بیمه درمانی تخصیص یافته و علاوه بر آن اعتبارات جاری سالانه نیز برای بخش بهداشت و درمان در نظر گرفته شده است.
وی عنوان کرد: توجه به ارتقای شاخص های بهداشت و درمان از اولویت های اصلی دولت یازدهم و مجلس شورای اسلامی است.
تاجگردون با اشاره به اهمیت تقویت زیرساخت های بهداشتی و درمانی در مناطق کمتر توسعه یافته کشور، ابراز داشت: گسترش چتر پوشش بیمه خدمات درمانی برای قشرهای آسیب پذیر به ویژه روستاییان و عشایر نقشی اثرگذار در افزایش طول عمر مردم دارد.
8143/566
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




24/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن