تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815524251




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آلام ناتمام227 بیمار دیالیزی خراسان جنوبی/ چراغ امید بیماران روشن می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شرق > خراسان جنوبی گزارش مهر/
آلام ناتمام227 بیمار دیالیزی خراسان جنوبی/ چراغ امید بیماران روشن می‌شود
بیرجند - خبرگزاری مهر: حکایت 227 بیمار دیالیزی استان خراسان جنوبی حکایتی از کمبود امکانات و تجهیزات است که درد و رنجشان را از بیماری دوچندان کرده است.



به گزارش خبرنگار مهر، خراسان جنوبی استانی با روند افزایشی آمار بیماران دیالیزی است، درحالی که امکانات در این استان محدود است، این استان علیرغم جمعیت 750 هزار نفری با وجود 11 شهرستان تنها شش مرکز دیالیز دارد. خوشبختانه در پایان سال گذشته با تخصیص هشت دستگاه دیالیز از سوی وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان، بخش دیالیز مرکز جامع پزشکی بیماریهای خاص به بهره برداری رسیده است. هم اکنون مرکز دیالیز بیمارستان ولی عصر(عج) بیرجند در سه نوبت دیالیز بیماران را انجام می‌دهد، که خوشبختانه با راه‌اندازی این بخش در مرکز جامع پزشکی بیماران خاص یک نوبت از دیالیز بیمارستان ولی عصر(عج) بیرجند کمتر شده است. با افتتاح این بخش مشکلات این بیماران در استان کمتر شده و این مرکز در حال حاضر در نوبت صبح به بیماران خدمات‌دهی می‌کند، این در حالی است که این استان علیرغم 227 بیمار دیالیزی هنوز هم از نداشتن مرکز پیوند کلیه رنج می‌برد.

نبود این مرکز در استان هزینه تردد به استان‌های همجوار برای انجام عمل پیوند، اسکان و هزینه‌های سنگین درمان را برای این بیماران دو برابر کرده است. همچنین آزمایشگاه‌های این استان نیز تنها قادر به انجام آزمایشات عادی بیماران دیالیزی بوده و بیماران برای انجام آزمایشات تخصصی باید به دیگر استان‌ها سفر کنند. بهره‌برداری از بخش دیالیز مرکز جامع پزشکی بیماری های خاص معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این رابطه در گفتگو با مهر، اظهارداشت: به منظور بهبود وضعیت بیماران دیالیزی بخش دیالیز مرکز جامع پزشکی بیماریهای خاص بیرجند با هشت دستگاه دیالیزی دراسفند ماه سال گذشته راه اندازی شده است. حسین دهقان فیروزآبادی با بیان اینکه این بخش ظرفیت جانمایی 20 دستگاه دیالیز را دارد، بیان کرد: با اختصاص تخت‌های باقیمانده این بخش با 20 تخت در سه ماهه امسال به بهره برداری می رسد. وی با بیان اینکه احداث مرکز جامع پزشکی بیماریهای خاص از سال 85 در استان آغاز شده‌است، افزود: هم اکنون احداث ساختمان این مرکز به پایان رسیده و آماده تجهیز است.

227 بیمار دیالیزی در خراسان جنوبی/ رشد 25 درصدی بیماران دیالیزی فیروزآبادی از رشد 25 درصدی بیماران دیالیزی در سال گذشته خبر داد و گفت: هم اکنون 227 بیمار دیالیزی در استان تحت درمان هستند. وی با اشاره به اینکه آمار بیماران دیالیزی در استان روند افزایشی دارد، خواستار توجه بیشتر مردم به این بیماری و جدی گرفتن بیماری‌های کلیوی شد. وی در خصوص ارائه خدمات به بیماران دیالیزی، تصریح کرد: ارائه خدمات رایگان بستری در بیمارستانهای علوم پزشکی و خدمات سرپایی در مراکز این دانشگاه از جمله این خدمات است. نبود مرکز پیوند کلیه و خرابی دستگاه‌ها دغدغه اصلی بیماران دهقان فرسودگی و خرابی ماشین‌های دیالیز را از مشکلات این بیماران دانست و عنوان کرد: با بهره‌برداری از تخت‌های جدید بخش دیالیز مرکز جامع پزشکی بیماران خاص این مشکلات مرتفع می شود. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نبود مرکز پیوند کلیه در خراسان جنوبی را از دیگر مشکلات این بیماران عنوان کرد و بیان داشت: تعداد بیماران دیالیزی در استان زیاد بوده و نیازمند راه اندازی این مرکز است، که به دلیل کمبود فضا در بیمارستان امام رضا(ع) این مرکز در استان وجود ندارد. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند روند ابتلاء به دیالیز را در سطح استان افزایشی دانست و گفت: فرهنگ سازی برای درمان به موقع، استفاده از رژیم غذایی مناسب و... از راه های کاهش این بیماری است.

نگرانی بیماران از سه شیفته دیالیز شدن یکی از بیماران دیالیزی در بیرجند در گفتگو با مهر، ضمن ابراز نگرانی از سه شیفته دیالیز شدن بیماران در این بخش، گفت: بیماران نگران از خون باقیمانده در دستگاه‌های دیالیز و سایر دغدغه‌های کمبود امکانات هستند. حسینی همچنین نبود امکانات برای انجام آزمایشات تخصصی در این استان را از دیگر مشکلات عنوان کرد و افزود: برای آزمایشات تخصصی باید با هزینه بیشتر به خارج از استان سفر کرد. وی خواستار توجه بیشتر مسئولان به مشکلات بیماران دیالیزی در استان شد. طی کردن مسافت‌های طولانی یکی از دیگر از بیماران دیالیزی در بیرجند طی کردن مسافت طولانی را از دیگر مشکلات برشمرد و بیان کرد: با طی کردن چهار ساعت مسیر از شهرستان زیرکوه، موجب متحمل شدن هزینه‌های بیشتر می‌شود. خانم خسروی با بیان اینکه هزینه دیالیز رایگان بوده، اما برای دریافت قرص های خارجی باید هزینه زیادی پرداخت شود، از مسئولان خواست: برای درمان این بیماران برنامه ریزی کنند. وی خدمات دهی به بیماران دیالیزی را مطلوب ارزیابی کرد. از دیگر بیماران دیالیزی در بیرجند نیز با بیان اینکه بیماران دیالیزی قشر فعال و پویای جامعه بوده و بر اثر بیماری از کار افتاده شده اند، افزود: با نهادینه شدن فرهنگ پیوند عضو بین مردم، می توان بیماران دیالیزی را به زندگی بازگرداند.


۱۳۹۳/۲/۱۳ - ۰۹:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن