تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به کوچکی گناه نگاه نکنید بلکه به چیزی [نافرمانی خدا] که برآن جرات یافته اید بنگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817286878




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پلیس فردیس کلاهبردارفضای مجازی را دستگیر کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

پلیس فردیس کلاهبردارفضای مجازی را دستگیر کرد فردیس-ایرنا-ماموران پلیس فتا شهرستان فردیس استان البرز موفق به شناسایی فردی که با شگرد خاص و از استفاده از فضای مجازی از مردم کلاهبرداری می کرد، به دام انداختند.


سرهنگˈ ایوب احمدی ˈ فرمانده انتظامی شهرستان فردیس روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فرد ناشناسی اقدام به کلاهبرداری اینترنتی به مبلغ 38 میلیون ریال از حساب وی نموده است پیگیری موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا این شهرستان قرار گرفت .
وی افزود : ماموران در تحقیقات اولیه از شاکی پرونده دریافتند که چندی پیش شخصی به مغازه موبایل فروشی وی مراجعه و پس از گرفتن قیمت چندین گوشی تلفن همراه ، برای پرداخت وجه گوشی ها تقاضای شماره حساب بانکی (کارت عابربانک) وی را می کند تا به صورت اینترنتی وجه را به حساب او واریز کند .
وی اظهار کرد : خریدار پس از گذشت زمان کوتاهی دوباره به مغازه مراجعه و اعلام می دارد پول را به حساب فروشنده واریز کرده لیکن از خرید گوشی ها منصرف و تقاضای اصل وجه پرداختی را دارد که در نتیجه شاکی پس از کنترل حساب بانکی و اطمینان از پرداخت وجه واریزی ، مبلغ واریز شده را به حساب خریدار استرداد می کند.
- شاکی با بیان این موضوع در ادامه توضیحات خود بیان کرد که پس از چند روز متوجه شدم که در دادسرای یکی از شهرهای شمالی از من شکایت شده است ، بنابراین برای روشن شدن موضوع به دادسرای این شهر مراجعه که مشخص شد وجهی که از طرف فرد ناشناس برای خرید گوشی به حسابم واریز شده بود از حساب فرد دیگری به نام (الف) برداشت شده است .
اینکه از بنده کلاهبرداری شده است ، اقدام به طرح شکایت کردم .
سرهنگ احمدی گفت : با بررسی های ماموران پلیس فتا و انجام تحقیقات نامحسوس مشخص شد که وجه واریزی به حساب فردی به نام «ح-الف» انتقال یافته است.
در ادامه با استعلام از سایتی که از طریق آن اقدام به درج آگهی شده بود خطوط تلفن مذکور و آدرس و مشخصات متهم به نام «ر-م» شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی پس از اعزام به پاتوق متهم در گلشهر کرج با اطمینان از حضور متهم در آنجا کلاهبردار اینترنتی طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد .
فرمانده انتظامی شهرستان فردیس ادامه داد : متهم پس از مواجهه با شواهد و مدارک موجود لب به اعتراف گشود و ضمن اقرار به کلاهبرداری اینترنتی در خصوص شیوه و شگرد خود گفت که با توجه به مشکلات مالی فراوان با شناسایی سوژه های خود که اغلب شامل مغازه های موبایل فروشی ،لوازم یدکی خودرو،لوازم خانگی و ... در شهرهای کرج ،فردیس و تهران بود با مراجعه به آنها تقاضای خرید کالا کرده و پس از گرفتن شماره حساب بانکی از متصدیان مغازه های مذکور برای پرداخت مبلغ کالای خریداری شده از طریق اینترنت اقدام می کرد .
متهم در ادامه توضیحات خود گفت : بلافاصله به نزدیک ترین کافی نت مراجعه کرده و در سایت مذکور اقدام به درج آگهی در زمینه فروش گوشی تلفن همراهی که از فروشنده خریداری کرده بودم به پایین ترین قیمت نموده و برای اغفال متقاضیان خرید تلفن همراه و کلاهبرداری از آنها با دو فقره خط تلفن که متعلق به خودم بود و چندین شماره حساب که از صاحبان مغازه ها گرفته بودم اقدام به ساخت اکانت جعلی با هویت صاحبان حسابها در سایت مذکور می کردم .
سرهنگ احمدی بیان داشت : متهم کلاهبردار پس ازحصول اطمینان از واریز وجه از سوی خریداران در فضای مجازی به مغازه هایی که قبلا شناسایی شده بود مراجعه و اظهار می داشت از خرید خود منصرف و تقاضای وجوه واریزی را دارد که به این شیوه تاکنون اقدام به 13 فقره کلاهبرداری از شهروندان در استانهای تهران ، البرز ،اصفهان،کردستان و مازندران به مبلغ 250 میلیون ریال کرده است .
*** باند سارقان لوازم خودرو در فردیس دستگیر شدند
فرمانده انتظامی شهرستان فردیس استان البرز از دستگیری باند چهار نفره سارقان لوازم داخل خودرو و کشف 148 فقره لوازم مسروقه خبر داد.
سرهنگ ˈایوب احمدیˈ افزود: در پی افزایش شکایات مردمی مبنی بر سرقت لوازم داخل خودرو در یکی از محله های این شهرستان ،رسیدگی به موضوع و شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: با انجام تحقیقات پلیسی و افزایش گشت های انتظامی بصورت محسوس و نامحسوس سر نخهایی ازرد پای فرد سابقه داری به نام «م-ش» بدست آمد .
احمدی گفت:با بررسی های اطلاعاتی توسط ماموران کلانتری 12 اهری مخفیگاه فرد مورد نظرشناسایی وطی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.متهم دستگیر شده در بازجویی های پلیسی اعتراف کرد مدت پنج سال به اتهام سرقت مسلحانه در کشور آذربایجان زندانی بوده است.
فرمانده انتظامی شهرستان فردیس اضافه کرد: با توجه به اعترافات متهم تعداد سه نفر دیگر از همدستان وی شناسایی و دستگیر شدند و در بازرسی از مخفیگاه آنها 148 فقره لوازم مسروقه داخل خودرو کشف شد .
سرهنگ احمدی ضمن قدردانی از زحمات کارکنان کلانتری 12 اهری موفقیت های حاصله را نتیجه همکاری شهروندان شهرستان فردیس با پلیس دانست و اظهار امیدواری کرد به منظور پاکسازی مناطق آلوده از لوث وجود سارقین، همکاری مردم با پلیس همچنان با قوت بیشتری ادامه یابد . ک/3
7417/ 691
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




23/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن