تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هنگام بى نيازى شكر مى گزارد و منافق هرگاه بى نياز شود طغيان مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815429837




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پدر یعنی تک چراغ زندگی/به بهانه روز پدر


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

پدر یعنی تک چراغ زندگی/به بهانه روز پدر بروجرد - ایرنا - سلام به پیشگاه پاک و پر از آرامش همه پدران، پدرانی که سخت ایستادند تا خانواده شان به او تکیه کنند.


پدرانی که پدر بودن را به ما خوب آموختند، پدرانی که وقتی دستشان روی شانه ات باشد می فهمی که حریف دنیایی، حریف سختی هایی هستی که پدرت را رنجور کرده و حال او با دستانی پر از آرامش کنارت مردانه ایستاده و آماده است تا آرامت کند.
پدر دستان خسته ات را از من دریغ نکن، من جز تو کسی را در این دنیا ندارم که حامی این دوران سختم باشد، شانه ام سخت نیازمند دستان توست، دستان زبر و پینه بسته ات را میبوسم پدر.
پدر واژه آسمان است، همانند آسمان، صاف، زیبا، پرستاره و هستی بخش است.
چونان که از آسمان بلند، زیبا و استوار، آب صاف و شیرین زندگی می بارد، پدر نیز، آسمان استوار و صاف و زیبای هستی بخش است که در میان خاکیان هستی می آفریند.
پدر، واژه زندگی است، زندگی در وجودش موج می زند و در شیرین ترین لحظات چون نم نم باران بر خاک می بارد تا زندگی را در آن بارور کند.
پدر، مهر آسمان است که بر خاک می تابد تا بسوزد و بتابد.
ماه در آسمان به مهر پدر روشن می شود و نرم و گرم بر شب تاریک زندگانی می تابد تا کودک زندگی رشد کند و جان گیرد.
در کلمات قرآن، پدر کلمه وجود است که از آن تولد معنا می یابد اگر پدر نبود، تولد معنایی نداشت.
هر گاه به پدر می اندیشدیم معنای حیات و زندگی و زندگانی را درک می کنم؛ زیرا بی واژه هستی بخش پدر، زندگی و زندگانی در دنیا معنایی نداشت.
پدر معنای حیات است؛ زیرا کالبد خاک به دم او جان می گیرد و جسد بی جان به ترنم شبانه اش جان می یابد پس پدر هم تن را جان و هم جان را جان می بخشد از این روست که پدر جان جانان است؛ زیرا تن و جان را جان می بخشد.
امروز ، روز میلاد پدر جان جانان است،
در چنین روزی است که جان محمد و نفس محمد در کالبد انسانیت دمیده شد و جان به جان جانان روشن و سرافراز گشت.
من امروز را آذین می بندم و جشن و سرور بر پا می دارم، زیرا امروز بود که اکمال دین و اتمام نعمت شد و جان جانان بر هستی و کائنات تابید و هستی به مهر وجود پدری روشن شد که جان جانان جهان است.
پس امروز روز پدر همه هستی است؛ زیرا در چنین روزی هستی معنایی دیگر یافت.
پدر آسمان و مادر زمین است، پدر خورشید و مادر ماه آسمان است، حقیقت مادر به پدر معنا یافت و زمین در آسمان پدر جاری و روان گشت؛ چنان که نور گرم و مهربان مادر از ضیای خورشید مهر انگیز، مهرپرور و مهرآفرین به فرزند رسید.
پس سلام و درود بر تو ای خورشید آسمانی، ای حقیقت مهر و روشنایی هستی پدر.
7190
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




23/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن