تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هيچ باطلى نيست كه در برابر حق بايستد مگر آن كه حق بر باطل چيره مى شود و اين سخن خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810016313




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخستین جایزه «یحیی» به محیط‌بانان برگزیده اهدا شد/ شهادت 130 محیط‌بان در 30 سال گذشته


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > البرز در دانشگاه محیط زیست کرج/
نخستین جایزه «یحیی» به محیط‌بانان برگزیده اهدا شد/ شهادت 130 محیط‌بان در 30 سال گذشته
کرج - خبرگزاری مهر: نخستین جایزه "یحیی" که به ابتکار زوجی هنرمند و با حمایت انجمن یوزپلنگ ایرانی پا گرفته است، ظهر دوشنبه در دانشگاه محیط زیست در کرج به پنج تن از محیط بانان کشور که سال گذشته حین خدمت دچار مصدومیت شدند، اهدا شد.



به گزارش خبرنگار مهر، جمعی از دوستداران محیط زیست پیش از ظهر امروز دوشنبه در محل دانشگاه محیط زیست کشور واقع در کرج گرد هم آمدند تا به پاس زحمات تمام محیط بانانی که در راه حفاظت از طبیعت و حیات وحش جانفشانی کردند و شهید یا زخمی و مصدوم شدند و آنانکه همچنان این راه دشوار و پرسنگلاخ را ادامه می دهند، ادای احترام کنند.

امروز در اقدامی ابتکاری نخستین آیین اهدای جایزه سالانه "یحیی" با دعوت از محیط بانانی که طی سال گذشته حین خدمت مصدوم شدند به ابتکار زوجی هنرمند و با حمایت انجمن یوزپلنگ ایرانی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که توسط انجمن یوزپلنگ ایرانی و  یه میزبانی دانشگاه محیط زیست برگزار شد، اصغر محمدی فاضل رئیس دانشگاه محیط زیست از مدعوین خواست به احترام یکی از دانشجویان این دانشگاه که هفته پیش درگذشت و به احترام محیط بانان شهید و هر کس که برای سربلندی این کشور از جانش هزینه کرده است برخیزند و فاتحه ای نثار روح بزرگشان کنند.

دانشگاه محیط زیست آماده همکاری و تقدیر از محیط بانان پژوهشگر است

فاضل در ادامه ضمن تبریک تقارن این مراسم با میلاد حضرت علی (ع) اظهار داشت: حالا که با همت دوستان و حامیان محیط زیست کشور این موج شروع شده خوب است تخصصی تر به آن نگاه شود و در اساس این حرکت برای محیط بانان بماند و سعی کنیم یک اساس و معیار فنی تر و علمی تری برای ادامه مسیر این جایزه در نظر بگیریم.

اصغر محمدی فاضل تاکید کرد: دانشگاه محیط زیست هم به عنوان قدیمی ترین مرکز آموزشی فعال در حوزه محیط زیست در این راه همراه شما خواهد بود و امیدوارم بتوانیم بعد از برگزاری چند دوره از این جایزه آن را توسعه بدهیم و با سمن ها و اتحادیه های که نمونه آن در خارج از کشور هم هست ارتباط برقرار کنیم. "یحیی شاهکومحلی" از بزرگان محیط بانی کشور بود

در ادامه این مراسم مرتضی اسلامی دهکردی مدیرعامل انجمن یوزپلنگ ایرانی در سخنانی با بیان اینکه پیش از ورود به این عرصه شیمی خوانده بودم، گفت: در حال حاضر هر چه که آموخته ام از محیط بانان یاد گرفته ام و همیشه به این بزرگواراران احساس دین می کنم و به نظرم هیچ کس جز محیط بانان نمی توانند آن گونه که شایسته است توصیف درستی از محیط زیست داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه حرفه محیط بانی اظهار داشت: محیط بانان جبهه حفاظ از حیات وحش سرزمین ما هستند و بدون حضور این قشر تلاشها و یافته های علمی دستگاههای دولتی و غیردولتی به ثمر نمی نشیند.

وی گفت: به رغم تمام مشکلات موجود در این عرصه اما ایران در منطقه غرب آسیا یکی از بهترین شرایط را برای زیست حیات وحش دارد که حاصل تلاش محیط بانان است.

طرح های پژوهشی بدون مشارکت محیط بانان قابل اجرا نیست اسلامی ارتباط بین بدنه پژوهشی و اجرایی را بسیار مهم برشمرد و تاکید کرد: طرح های پژوهشی بدون مشارکت و همکاری محیط بانان قابل اجرا نیست زیرا محیط بانان با اشرافی که به مناطق دارند در اجرای یافته های پژوهشی و علمی نقش بسیار پررنگی ایفا می کنند.

مدیر انجمن یوزپلنگ ایرانی در ادامه به زمینه شکل گیری این جایزه اشاره کرد و گفت: قدردانی از زحمات محیط بانان یکی از برنامه هایی است که در سالهای مختلف سعی شده مورد توجه باشد و با توجه به اینکه شهید "یحیی شاهکومحلی" از بزرگان و نیروی توانمند این عرصه بود که در استانهای مختلف کار کرده بود این جایزه به نام این شهید عرصه محیط زیست نامگذاری شده است.
 
اسلامی با بیان اینکه امسال معیار انتخاب محیط بانان برگزیده، مصدومیت محیط بانان طی سال گذشته بود، یادآور شد: متاسفانه طی 30 سال گذشته 130 محیط بان حین خدمت به شهادت رسیدند که میزان خطر و آسیب پذیری این حرفه را نشان می دهد ولی در سال 92 خدا را سپاسگزاریم که هیچ محیط بانی را از دست ندادیم و امیدواریم با تلاش هایی که توسط حامیان محیط زیست صورت می گیرد بتوانیم مشکلات این حوزه را کاهش بدهیم و حتی محیط بان زخمی هم نداشته باشیم.

 وی در پایان این حرکت را آغازی برای حمایت و قدردانی از زحمات فعالان عرصه محیط بانی برشمرد که امید است ادامه پیدا کند.

از فروش کارهای هنری مان برای این جایزه استفاده می کنیم

مجتبی رمزی مجسمه سازی که به همراه همسرش پریدخت مشکزاد ایده پرداز این جایزه بود گفت: من و همسرم در نخستین سالهای تشکیل انجمن یوزپلنگ عضو شده ایم و اعتقاد قلبی ام این است که ما میهمان زمین هستیم اما مهمان خوبی نبودیم و محیط زیست را تخریب کردیم.

رمزی از اولین روزهای شکل گیری این ایده اینگونه گفت: حدود یک سال پیش در حال پیاده روی در کوه با همسرم به این موضوع فکر کردیم که واقعا چه کاری می توانیم انجام بدهیم تا ادامه دار و تاثیر گذار باشد که همسرم پیشنهاد داد بهتر است کاری در خصوص محیط بانان انجام بدهیم و به ایده اهدای جایزه رسیدیم که هر سال بتوانیم از زحمت این عزیزان قدردانی انجام بدهیم.

این هنرمند و فعال محیط زیست افزود: ما از فروش کارهای هنریمان برای این جایزه استفاده می کنیم و در واقع روندی را در پیش گرفتیم که اگر دوستان تمایل داشته باشند می توانند به کمک ما بیایند. درآمدهای حاصل از این فعالیت در دو بخش عمده قرار است استفاده بشود.

رمزی تاکید کرد: همواره اهمیت آموزش از حفاظت بسیار مهمتر و تاثیر گذارتر است و به علت نوع شغل محیط بانان عزیز که از خانواده هایشان دور هستند بخشی از این آموزش ها برای فرزندان آنها صورت می گیرد تا خانواده محیط بانان به حساسیت و ارزش بسیاری که شغل پدران و همسرانشان دارند بیشتر پی ببرند.  رمزی اضافه کرد: ما چند کار هنری خود را به موسسه ای خیریه در لندن داده ایم که قرار شد 40 درصد از فروش آن کارها را به ما بدهند تا صرف اموری که گفته شد بشود.

"سامان گلریز" کتاب آشپزی اش را به محیط بانان اهدا کرد سامان گلریز هنرمند برنامه های آشپزی تلویزیون به عنوان فعال محیط زیست میهمان ویژه این مراسم بود. وی که چند جلد از کتاب آشپزی اش را به برگزیدگان اهدا کرد در جملاتی کوتاه گفت: این کتاب گرچه به زبانی ساده است اما سه سال زمان برای نگارش آن صرف شد. پس از پایان نگارش کتاب، محیط بانان را لایق ترین قشری دیدم که کتاب را به آنها تقدیم کنم زیرا بخشی از وجودم را برای این کتاب گذاشتم. وی همچنین در خصوص برنامه آزمایشی تغذیه ویژه برای محیط بانان سخن گفت.

در پایان این مراسم از علی افشار محیط بان استان کهگیلویه و بویراحمد، زین العابدین سپهوند محیط بان استان لرستان، اسماعیل افشاری محیط بان استان اصفهان، محیط بان مهدی مجنی پور و محمد تمسکنی محیط بانان استان گلستان به عنوان برندگان جایزه یحیی در نخستین دوره این مراسم تجلیل شد. در این مراسم از دختر و داماد محیط بان شهید یحیی شاهکومحلی که برای حضور در این مراسم دعوت شده بودند نیز تجلیل و کلیپی هم از شهید یحیی شاهکومحلی پخش شد که بسیاری از حضار را تحت تاثیر قرار داد.




۱۳۹۳/۲/۲۲ - ۱۵:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن