تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818946180




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت وجود کانون وکلای مستقل


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: ضرورت وجود کانون وکلای مستقل
کد خبر: ۳۹۹۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹ - 12 May 2014


رئیس دیوان عدالت اداری بر ضرورت وجود کانون وکلای مستقل تأکید کرد و گفت: کار وکیل از قاضی آسان‌تر نیست.

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، اعضای کانون وکلای دادگستری مرکز و رئیس اتحادیه‌های کانون‌های وکلای کشور با حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری، رئیس دیوان عدالت اداری دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت الاسلام منتظری در این جلسه با تأکید بر ضرورت وجود کانون وکلای مستقل، اظهار داشت: بنده اعتقاد به استقلال کانون وکلا دارم ولی به نظر می‌رسد در برداشت از مفهوم استقلال اختلاف نظری وجود دارد که باید مورد بحث قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه بر سر موضوع استقلال و دخالت در کار کانون وکلا باید بحث مفهومی داشته باشیم، افزود: همانطور که مدیریت پرونده قضائی دخالت نیست و توصیه به غور در پرونده و امعان نظر در آن و همچنین مشاوره منافاتی با استقلال قاضی ندارد، توجه دادن کانون وکلا به اینکه از سلامت لازم برخوردار نیست و لازم است به پایش و نظارت بر اعضای خود توجه کند نیز دخالت محسوب نمی‌شود.

رئیس دیوان عدالت اداری تأکید کرد: باید معنا و مفهوم دخالت و نظارت و حد و مرز آن را به طور روشن و شفاف تعریف و مشخص کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به اینکه اجرای ماده 187 که کانون وکلا از آن رضایت نداشت و باید درست مورد ارزیابی قرار گیرد، گفت: اگر خلاء‌های موجود در کانون درست آسیب شناسی شود و راهکار مناسب برای آن ارائه شود، بی تردید هیچ سوء تفاهمی بین قوه قضائیه و کانون وجود نخواهد داشت.

وی گفت: هیچ شکی در ضرورت وجود کانون وکلا نیست و فرض نداشتن کانون وکلا در جامعه مانند آن است که فرض کنیم نیاز به دستگاه قضائی نداریم.

وی ادامه داد: کانون با این اهمیتی که برای آن متصور هستیم نه تنها باید خودش را پایش کند، بلکه باید برای قوه قضائیه نیز در موضوع تحقق عدالت کمک موثری باشد.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن