تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به خدايى كه جانم در اختيار اوست، وارد بهشت نمى شويد مگر مؤمن شويد و مؤمن نمى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817026382




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صرامی:پیشگیری از شیوع اعتیاد در محیط های کاری مانع از بین رفتن سرمایه های زیربنایی می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

صرامی:پیشگیری از شیوع اعتیاد در محیط های کاری مانع از بین رفتن سرمایه های زیربنایی می شود تهران-ایرنا- مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت:پیشگیری از شیوع اعتیاد در محیط های کاری مانع از بین رفتن سرمایه های زیربنایی می شود.


به گزارش ایرنا به نقل از روز دوشنبه روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر،ˈ حمید صرامی ˈ افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده ،میزان خسارت وارده به اقتصاد کشورمان 10 هزار میلیارد تومان است که سهم معتادان شامل هزینه های خرید ، مصرف مواد، ایاب و ذهاب جهت تهیه مواد ، سهم جامعه شامل آسیب های وارد شده همچون سرقت، قتل، بیکاری، از بین رفتن سرمایه های زیربنایی دولت، کاهش بهره وری و سهم دولت در زمینه هزینه های مقابله با عرضه، درمان، کاهش درآمد مالیاتی و غیره است.
وی تصریح کرد: با توجه به تورم و شرایط اقتصادی، این خسارت افزایش یافته و در سال جاری مورد پژوهش مجدد قرار خواهد گرفت.
صرامی ادامه داد:فشار دوستان مصرف کننده، ‏قیمت پایین مواد، دسترسی ‏آسان به مواد، عدم آگاهی فرد از عوارض مصرف مواد، کار سنگین و سختی شغل، شرایط استرس زا، بی عدالتی در محیط کار، عدم استقبال برخی از مدیران شرکت ها از برنامه های کاهش تقاضا، وجود باورهای غلط مبنی بر مصرف مواد برای افزایش توان فرد، مشکلات خانوادگی، روانی، تفریح و کسب لذت، از جمله علل موثر بر شیوع اعتیاد در بین کارکنان محیط‏های صنعتی محسوب می شوند.
این مقام مسوول در ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت :در عین حال آموزش و اطلاع رسانی به کارکنان، گسترش امکانات رفاهی و ورزشی برای کارکنان، ایجاد و تقویت واحدهای مشاوره در ‏محیط‏های صنعتی، افزایش دستمزد ، مزایای کارکنان و رسیدگی به وضعیت جسمانی و روانی کارکنان با درصد ‏بالایی به عنوان عوامل موثر در پیشگیری از شیوع اعتیاد در محیط های صنعتی محسوب می شوند.
صرامی با بیان اینکه بررسی ها نشان می دهد، هزینه هایی که مصرف کنندگان مواد اعتیادآور به محیط کار خود وارد می کنند شامل زیان هایی آشکار همچون حوادث و سوانح جبران ناپذیر، از کارافتادگی است ، اضافه کرد: زیان های پنهان نیز مانند اتلاف وقت مسولان ، مدیران سازمان هاست که در برخی مواقع، سبب ورشکستگی موسسات و شرکت ها شده است.
وی به مخاطره افتادن امنیت و سلامت در محیط کار (به طور کلی 50 تا 80 درصد سرقت ها و خسارت ها مربوط به شاغلین معتاد است)، صدمه به بهداشت و سلامت جسمانی و روانی، افزایش از کارافتادگی، بروز ‏مشکلات خانوادگی، افت تولید و بهره وری، عدم حضور و غیبت های طولانی مدت در کار، کاهش تعهد فرد در محیط کارو خسارت های ناشی از مصرف مواد در محیط کار برشمرد.
وی در عین حال افزود:متاسفانه در سطح سازمانها رویکرد حذف مصرف کننده مواد از گردونه کار در ارجحیت قرار دارد، اما اخراج کارمند معتاد از محیط کوچک و ورود او به محیط بزرگ (جامعه) ارائه خدمات را به مراتب سخت تر خواهد کرد.
اجتمام (1)**9022*1580
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




22/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن