تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه که روزه مى ‏گیرى باید چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه ‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818997814




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشرفت و بالندگی کشور در گرو توجه به روستاها است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون توسعه روستایی مناطق محروم رییس جمهوری: پیشرفت و بالندگی کشور در گرو توجه به روستاها است اراک- ایرنا- معاون توسعه روستایی مناطق محروم رییس جمهوری گفت: پیشرفت و بالندگی همه جانبه کشور در گرو توجه اصولی به ظرفیت روستاها است.


به گزارش ایرنا، ˈ ابوالفضل رضویˈ روز یکشنبه در همایش مشترک شوراهای اسلامی، دهیاران، بخشداران استان مرکزی در اراک افزود: روستاها کانونهای مولد کشور هستند که در صورت نگاه علمی به باروری ظرفیت های متعدد آنها در عرصه کشاورزی ، صنعتی ، گردشگری روستایی علاوه بر تقویت جایگاه آنها در تولید و اشتغالزایی،بستر ماندگاری جمعیت در این مناطق نیز مهیا می شود.
وی ادامه داد: شناخت قابلیتهای حوزه روستایی سرمایه ارزشمندی در دست مدیران اجرایی دولت است که باید با بهره گیری از آن بستر تحول در این مناطق و ارتقای جایگاه روستاها را فراهم آورند.
رضوی گفت: مدیریت مناطق روستایی و مناطق محروم باید بر مبنای جذابیت سازی در حوزه اشتغال، بهبود فضای محیطی و بردن امکانات فرهنگی و اجتماعی باشد و در این راستا باید اتاق فکر قوی با حضور متخصصان دانشگاهی و صاحب نظران در کنار مسوولان قرار گیرند.
معاون توسعه روستایی مناطق محروم رییس جمهوری در بخشی از سخنانش گفت: اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری بیان شده تنها یک شعار نیست بلکه راهبردی اساسی و عمیق در تسکین و درمان دردهای اقتصادی کشور است که در بسیاری از موارد محورهای آن با جامعه روستایی پیوند می خورد.
رضوی اظهار کرد: تقویت همگرایی گروهی در روستاها، بردن ایده های نو، تشویق روستاییان به توانمند شدن و تسلط بر علوم نوین از جمله اقداماتی است که مدیران حوزه روستایی می توانند در قالب اقتصاد مقاومتی در دستور کار خود قرار دهند.
وی بیان کرد: توسعه روستایی در سراسر کشور در راستای سیاست های عدالت محورانه دولت تدبیر و امید گسترش یافته و ریاست جمهور نیزبه این مهم توجه ویژه دارند.
معاون توسعه روستایی مناطق محروم رییس جمهوری یادآوری کرد: چشمه جوشان تولید ثروت روستایی باید در سایه برنامه های هدفمند و تدبیر به بار بنشیند و از محل این درآمدها نهادهای آموزشی، فرهنگی و تربیتی و مسایل رفاهی روستاییان بهبود یابد.
وی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری و ایجاد شغل بهترین انگیزه ماندگاری نسل جوان در روستا است و اگر می خواهیم روستاها خالی از سکنه نشوند و جوانان پویا و کارآمدی داشته باشیم باید حرفه آموزی و توسعه فضاهای کسب و کار در روستاها را جدی بگیریم .
همایش یکروزه دهیاران، بخشداران و شوراهای بخش های استان مرکزی با هدف معرفی محورهای اجرای سند توسعه روستایی استان برگزار شد و اعضای شوراهای اسلامی روستاها و بخشها و دهیاران در این خصوص بحث و تبادل نظر کردند.ک/2
7115/560/ 1539
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن