تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر که خشنودی خدا را بطلبد هر چند به قیمت خشم مردم، خداوند او را از مردم بی نیاز م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813317926




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجریان ایرانی توانایی بالای دارند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
مجریان ایرانی توانایی بالای دارند
"حسین رفیعی" گفت: مجری‌های داخل کشور یک سر و گردن بالاتر از سایر مجری‌ها هستند.


"حسین رفیعی" بازیگر و مجری تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران پیرامون استانداردهای مجری تلویزیونی گفت: معیارهای مورد نظر برای انتخاب یک مجری خوب با توجه به فضای برنامه‌ای که اجرا می‌کند و مخاطبان آن برنامه متفاوت است. برای مثال مجری یک برنامه‌ی کارشناس محور باید اطلاعات جامع در مورد موضوع آن برنامه داشته باشد و یا گوینده‌ی خبر نیازمند دایره‌ی لغات وسیع است،‌ اما در کل یک مجری ایده‌آل باید فاکتورهایی چون صدای آرامش‌بخش، چهره‌ی مطلوب و اطلاعات کافی را داشته باشد.

برای مثال مجری یک برنامه‌ی کارشناس محور باید اطلاعات جامع در مورد موضوع آن برنامه داشته باشد و یا گوینده‌ی خبر نیازمند دایره لغات وسیع است، اما در کل یک مجری ایده‌آل باید فاکتورهایی چون صدای آرامش‌ بخش، چهر‌ه‌ی مطلوب و اطلاعات کافی را دارا باشد.

وی با تأکید بر اهمیت شناخت ادبیات فارسی برای مجری تلویزیون افزود: با توجه به اینکه تلویزیون یک رسانه‌ی عمومی با مخاطبانی از سراسر کشور است یک مجری تلویزیون موظف است که برای ادای تک تک کلماتش مطالعه، برنامه‌ریزی و شناخت کافی از گویش‌ها و لهجه‌های مختلف داشته باشد تنها در این صورت می‌تواند افزون بر راضی نگه داشتن مخاطب باعث دلخوری قوم یا گروهی نشود.

مجری (روز از نو) در خصوص استفاده از کلمات غیر فارسی در جریان برخی برنامه‌ها اظهار داشت:‌ سیاست مدیران سازمان صدا و سیما این است که به هیچ عنوان از کلمات غیر فارسی در گفتگوها استفاده نشود ولی متاسفانه به دلیل عادت‌هایی که در صحبت‌های روزمره داریم گاهی این اتفاق در جریان برنامه‌ها می‌افتد.

بازیگر نقش "ف ف" در برنامه‌ی نیمرخ، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین عاملی که سبب موفقیت یک برنامه می‌شود قرار دادن هر فرد در جایی که مهارت انجام کار در آن حوزه را دارد، است. وقتی افراد به جای یکدیگر کار کنند شخص و برنامه به هدف مورد نظر نمی‌رسند.

"حسین رفیعی" در پایان ضمن حمایت از مجریان داخل کشور گفت: اگر با دقت به اجرای مجریان خارج کشور نگاه کنیم به این نتیجه می‌رسیم که اجرای مجریان داخل کشور یک سر و گردن بالاتر از سایرین است. خوب است همه‌ی افراد را با یک دید نگاه نکنیم و هر فرد را با توجه به ویژگی‌های فضایی که در آن کار می کند بسنجیم.



انتهای پیام/ اس







تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن