تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 4 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):برترین ایمان آن است که معتقد باشی هر کجا هستی خداوند با توست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818197423




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه اندازی مترو اقدامی زیربنایی در مهار آلایندگی هوای اراک است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نماینده مجلس: راه اندازی مترو اقدامی زیربنایی در مهار آلایندگی هوای اراک است اراک - ایرنا - نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی خطوط حمل و نقل ریلی در قالب مترو، اقدامی زیربنایی در مهار آلایندگی و بهبود کیفیت هوای کلانشهر اراک است.


ˈحسن آصفریˈ روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که بر مبنای مطالعات پایه زیست محیطی، تردد خودروها و معضلات ترافیکی سهم 50 درصدی از آلایندگی این شهر را برعهده دارند.
وی اظهار کرد: کلانشهر اراک در هسته مرکزی با ترافیک سنگین ناشی از تمرکز خدمات و نامناسب بودن و تنگی معابر همراه است و برای رفع این معضل باید چاره اندیشی اصولی برای آمد و شد آسان، کم هزینه و پرسرعت همشهریان فراهم شود که مترو بهترین گزینه آن است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مکاتباتی سه سال قبل با نهاد ریاست جمهوری، سازمان محیط زیست کشور و وزیر کشور مبنی بر لزوم ایجاد خطوط مترو در کلانشهر اراک انجام شده و انتظار می رود مسوولان اجرایی استان در این بخش همراهی لازم را انجام داده و با جدیت در تحقق این تاسیسات زیربنایی که حق مردم اراک است بکوشند.
آصفری در ادامه سخنانش معضل کم آبی و لزوم تدبیر ویژه در تامین آب شرب و کشاورزی در را مطرح کرد و گفت: هم اینک 47 روستا در اراک، کمیجان و خنداب با معضل کمبود آب شرب دست و پنجه نرم می کنند و با تانکر آبرسانی می شوند که باید رفع مشکل آنها در اولویت برنامه ها قرار گیرد.
وی اظهار کرد: استان مرکزی با اقلیم نیمه خشک در دهه کم بارش اخیر با افت شدید سفره منابع آبی مواجه شده و این مهم حساسیت تصمیم سازان و مسئولان بخشهای کشاورزی و صنعت را در ترویج روشهای کم آب بر و شتاب بخشی به برنامه ابیاری نوین کشاورزی دوچندان می کند.
آصفری اظهار کرد: مدیریت منابع آبی نبض اقتصاد بارور است و برای ای مهم نیز تدبیر، تعهد و برنامه محوری نیاز است.
کلانشهر اراک به عنوان مرکز استان مرکزی با حدود 700هزار نفر جمعیت یکی از کانونهای مهم صنعتی و کشاورزی کشور است.ک/3
560/559
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن