تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 4 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگین ترین چیزی که روز قیامت در ترازوی اعمال قرار داده می شود صلوات بر محمد و اهل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818198036




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قطب الدين صادقي: سرانه بودجه تئاتر 75 تومان است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۹:۱۸ق.ظ)
گزارش خبرنگار موج از آئين پاياني ارديبهشت تئاتر تهران؛ قطب الدين صادقي: سرانه بودجه تئاتر 75 تومان است علي مرادخاني در آئين پاياني ارديبهشت تئاتر تهران گفت: سرانه بودجه تئاتر اين مملکت 75 تومان است و سهم هر بازيگر در ماه تنها 30 هزار تومان است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، آئين پاياني ارديبهشت تئاتر تهران شب گذشته 20 ارديبهشت ماه با حضور علي مرادخاني معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، برزين ضرغامي مدير کل اداره فرهنگ و ارشاد استان تهران، جعفر والي، قطب الدين صادقي و جمعي از هنرمندان تئاتر در تالار محراب برگزار شد.
شروع اين مراسم با پيام علي نصيريان که توسط ژاله صامتي خوانده شد همراه بود.
متن پيام نصيريان بدين شرح بود؛ در اين ارديبهشت درود مي فرستم به شما عزيزان که با تلاش خود اين مشعل را روشن نگاه داشته و دست به دست به جوانان سپرده ايد، تئاتر اين هنر سراسر شور و حيات که زنده است و مي تواند جايگاه والاي خود را پيدا کند، به ويژه تئاتر ايراني که آن را مديون تئاتري هاي خود هستيم. بدون اينکه تئاتر خوب دنيا و ترجمه را از ياد ببريم با تئاتر ايران سرافرازيم.
در ادامه اين مراسم برزين ضرغامي مدير کل اداره فرهنگ و ارشاد استان تهران گفت: برخي نهادها کارکردهاي تربيتي و فرهنگي دارند، تئاتر از ابزارهاي جامعه پذيري در دنيا است که نقش مهمي در تربيت نسل و انتقال مفاهيم داشته و دارد، ما کشوري داريم با تمدني متمدن.
وي اظهار داشت: تئاتر در جامعه امروز ارتباط نزديکي با روان شناسي دارد اما متاسفانه در جامعه فعلي ما نگاه تشريفاتي به اين هنر وجود دارد، در صورتي که تئاتر مي تواند تربيتي باشد تا تزئيني. قطعا اين رسانه بر رسانه هاي ديگر تاثيرگذار است.
در ادامه بخش هايي از شاهنامه فردوسي خوانده شد.
علي مراد خاني معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه اين مراسم سخنانش را اينگونه شروع کرد: ويژگي هنرمند اين است که از درون خود بيرون بيايد و در قالب هاي ديگر قرار گيرد، در اين 7 ماه که در اين سمت خدمت مي کنم در بخش هايي از حوزه تئاتر ورود پيدا کرده ايم و بررسي هايي انجام داده ايم که تئاترمان در چه وضعيتي است.
معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينکه جايگاه تئاتر در کشور کجاست، افزود: ما در تئاتر و در فعاليت هاي ميداني هميشه فعال بوده ايم، اما بايد جايگاه خود را بهتر بشناسيم. زير ساخت هاي ما در تئاتر درست نبوده است و ما از اين منظر در حوزه تئاتر مشکل داريم. ما سالن هاي کافي براي اجرا نداريم و در کنار آن يک تئاترشهر داريم که بيشتر از حد توان از آن کار مي کشيم.
وي ادامه داد: متاسفانه بودجه تئاتر و بخش هنر به اندازه کافي نيست، در سال 83 بودجه معاونت هنري 3 برابر بودجه معاونت سينمايي بود اما طي اين سال ها به اين معاونت کم توجهي شده است و بودجه اين دو با هم عوض شده است.
مرداخاني ضمن اشاره به افزايش بودجه تئاتر گفت: سعي کرديم تا بودجه تئاتر را نسبت به سال گذشته 2 ميليارد تومان افزايش دهيم و تئاتر امسال بودجه اي برابر 11 ميليارد تومان دارد، ما بايد با اين مبلغ فعاليت هاي ميداني و زير ساخت ها را انجام دهيم، البته تئاتر بدهي 3 ميلياردي نيز دارد که آن هم بايد مرتفع شود.
وي خاطرنشان کرد: سالانه 1400 نفر از در رشته تئاتر فارغ التحصيل مي شوند که بايد براي اين دانشجويان هم کاري کرد. در کنار اين بايد اشاره داشت که تئاتر ما تئاتري دولتي است، که مقداري بايد اين رابطه کم شود، وظيفه ما فراهم کردن امکانات است.
در ادامه قطب الدين صادقي گفت: از نظر ويل دورانت جامعه متمدن متشکل است از سياست، اقتصاد، اخلاق و فرهنگ که سياست، اقتصاد و اخلاق زمينه را براي فرهنگ فراهم مي کنند. تئاتر هنر ويتريني نيست اما توجهي که به اين هنر مي شود بسيار کم است و سرانه تئاتر در ايران 75 تومان است و براي هر هنرمند تنها 30 هزار تومان تعريف شده است اين در حالي است که فرانسه سال گذشته 15 ميليارد يورو هزينه هنرش کرده است.

در اين مراسم از بهرام ريحاني هنرمند پانتوميم کار تقدير شد همچنين از اکبر شجاعي، دکتر محسن عابدلو، سعيد خانپور، منوچهر رضايي، شيرزاد يعقوبي، علي نوروزقزويني، اسماعيل نعمت زاده تقدير شد.
همچنين لوح هاي تقديري به خانواده هاي پيشکسوتان فوت شده ولي الله ترابي، تقي عزيزي و ميسان عرب اهدا شد.
در پايان نيز شهرستان هاي رباط کريم و شهر ري، دماوند ورامين و پيشوا جوايز اهدايي را از آن خود کردند و از محمد خليلي، مسعود بهارلو، سعيد يعقوب لوو فرود شمخالي تقدير شد.
پژمان کاشفي، محمدجواد صالحي، حميدرضا نوري، محمدحسين مير بابا، حسن شهرآشوب، علي رحيم دل و سامان ناصري هدايايي را از آن خود کردند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن