تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كم بخورد، سالم مى‏ماند و هر كس زياد بخورد تنش بيمار مى‏شود و قساوت قلب پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819962634




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مصرف بهینه انرژی مهمتر از ثبت نام از متقاضیان دریافت یارانه بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

یک کارشناس حوزه کار؛ مصرف بهینه انرژی مهمتر از ثبت نام از متقاضیان دریافت یارانه بود تهران - ایرنا - یک کارشناس حوزه کار معتقد است: در صورتی که درست مصرف کردن را به مردم می آموختیم امروز با مشکل ثبت نام اینکه چه گروههایی برای دریافت یارانه نقدی ثبت نام کنند یا نکنند مواجه نبودیم.


علیرضا حیدری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، ثبت نام از قشر مرفه متقاضی دریافت یارانه را بی مورد دانست و تاکید کرد که افزایش رفاه اجتماعی در گروه ارتقا تولید است زیرا با توزیع پول نقد میان مردم رفاه میسر نمی شود.
وی ادامه داد: رفاه در هر جامعه ای با تولید رابطه مستقیم دارد، زیرا اگر تولید افزایش نیابد، بیکاری رشد یافته و توزیع درآمد نامناسب خواهد شد.
به گفته وی، تولید ناخالص داخلی با افزایش سرمایه و کاهش هزینه ها می تواند شاخص های اقتصادی را تغییر دهد و در صورتی که این مهم تحقق نیابد با افزایش نرخ بیکاری مواجه خواهیم شد.
وی با اشاره به اجرای توزیع نقدی یارانه ها در مرحله نخست در سال 89، گفت: پیش از آنکه پولی در جامعه توزیع شود می توانستیم با ارائه خدمات اجتماعی از توزیع نقدی پول جلوگیری کنیم.
حیدری تاکید کرد: توزیع نقدی پول به معنای عدالت اجتماعی نیست زیرا انگیزه برای مصرف بیشتر را به دنبال خواهد داشت.
این کارشناس حوزه کار ادامه داد: در فاز دوم برخی از دیدگاهها مبنی بر حذف کلی یارانه بود به طوری که تمام افرادی که مصرف کننده هستند، می توانستند روی قیمت تمام شده، افزایش قیمت ها را اعمال کنند و بالطبع افرادی که بیشتر مصرف می کردند باید پرداخت بیشتری هم می داشتند.
وی یادآور شد: افزایش قیمت سوخت می توانست زمانی رخ دهد که قیمت دیگر کالاها ثابت بماند.
حیدری درباره افزایش نرخ دلار نیز گفت: با اجرای فاز نخست هدفمندی نرخ دلار 2.5 برابر شد، این افزایش جهشی دلار به معنای آن بود علیرغم آنکه نرخ بنزین چهار برابر شد و از 100 به 400 تومان رسید با کاهش ارزش پول، دولت باز هم عقب نشینی کرد.
وی تاکید کرد: اصل داستان این است که تولیدکننده، مصرف کننده و بخش های مختلف اقتصادی باید تکلیف خود را بدانند.
حیدری در پایان تصریح کرد: بیش از توزیع یارانه ها باید الگوی درست مصرف کردن را به مردم می آموختیم زیرا هدف مهم از حذف یارانه های انرژی مصرف درست آن بود که متاسفانه این مهم در ادبیات اقتصادی مغفول ماند.
اقتصام(4)9123**1558
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن