تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):بار الها... باطل را از درون ما محو نما و حق را در باطن ما جاى ده. زيرا كه ترديدها...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819913345




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ثبت نام مرحله دوم یارانه ها باید پس ازاعلام افزایش قیمت بنزین انجام می شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نماینده مردم اهواز وباوی در مجلس شورای اسلامی؛ ثبت نام مرحله دوم یارانه ها باید پس ازاعلام افزایش قیمت بنزین انجام می شد اهواز-ایرنا-نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی گفت: ثبت نام مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه ها باید پس از اعلام افزایش قیمت بنزین صورت می گرفت.


ˈسید شریف حسینی ˈ سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد:ثبت نام مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه ها پیش از افزایش قیمت بنزین باعث نگرانی مردم در خصوص افزایش قیمت ها شد و افردی که در مرحله اول از دریافت یارانه انصراف داده بودند در مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه ها اقدام به ثبت نام کردند.
حسینی افزود: بحث هدفمند کردن یارانه ها یک هدف اساسی در نظام جمهوری اسلامی بود که به دلیل نداشتن آمار و اطلاعات دقیق از وضعیت مردم در جامعه این هدف کلی از مسیر خود منحرف شد.
وی با اشاره به این که هدف از اجرای این طرح کمک دولت به افراد برای تنطیم معیشت خانوارها است گفت: هدف از پرداخت یارانه این است که خانواده ها بتوانند معیشت خود را با درآمد خانواده تنظیم کنند و این مابه التفاوت بین درآمد و هزینه ها از سوی دولت به عنوان یارانه به مردم پرداخت شود.
نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شواری اسلامی افزود: در حال حاضر شاهد هستیم افراد با درآمد بالا یارانه دریافت می کنند و در مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه ها نیز ثبت نام کرده اند که این مساله باید از سوی دولت بررسی شود.
حسینی اضافه کرد: یکی از دلایل ثبت نام افراد با حقوق مکفی در مرحله دوم یارانه ها این است که فردی که بدون افزایش حامل های انرژی و قیمت ها حقوق کافی دارد ،مطمین نیست بعد از افزایش بنزین درآمد وی کفاف زندگی را بدهد و با وضعیت افزایش قیمت ها به یارانه نیاز نداشته باشند.
وی در خصوص افزایش قیمت بنزین بیان کرد: شیب افزایش قیمت بنزین با 3 هزار ریال افزایش برای بنزین سهمیه ای و 4 هزار ریال بنزین آزاد، اگر همراه با ثبات قمیت ها باشد شیبی ملایم است اما اگر افزایش قیمت بنزین موجب افزایش قیمت سایر کالاها شود ، مردم دچار مشکلات معیشتی می شوند.
نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت باید شرایطی را فراهم کند که قیمت سایر اقلام وکالاها کنترل شود.
حسینی با اشاره به این که باید از تورم روانی در جامعه پیشگیری کرد افزود: صداو سیمای کشور در برنامه های خبری پیش از اعلام قمیت بنزین اعلام کرد؛ که بیمه شخص ثالث 24 درصد افزایش یافته و قمیت برخی از کالاها نیز تا 25 درصد افزایش پیدا کرده که این امر تورم روانی در جامعه ایجاد کرد و موجب شد افراد برای ثبت نام در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها مصمم شوند .
وی همچنین از مردم خواست از خرید کالاهایی که نیاز اولیه محسوب نمی شود خوداری کنند زیرا این مساله موجب می شود تولید کنندگان قیمت کالا را به حالت قبل برگرداند.
نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که 92 درصد از مردم در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها ثبت نام کرده اند افزود: یکی از تبلیغات انجام شده پیش از ثبت نام مرحله دوم هدفمندی یارانه ها درخواست از مردم برای انصراف از دریافت یارانه بود که ازسوی بسیاری از مسوولان کشور نیز مطرح شد.
حسینی ادامه داد: در وهله اول باید هر مسوول در نظام جمهوری اسلامی ایران که در مرحله اول ،یارانه دریافت کرده و حقوق مکفی داشته است یارانه را به بیت المال برگرداند زیرا مسوولی که تاکنون یارانه دریافت کرده وقتی از مردم می خواهد از دریافت یارانه انصراف دهند باید پاسخ گوی این نیز باشد که چرا تاکنون یارانه دریافت کرده است.
وی با اشاره به این که تبلغیات انجام شده تاثیراتی منفی بر مردم داشت گفت: تبلیغات انجام شده در خصوص دریافت نکردن یارانه ها موجب نگرانی در جامعه شد و حتی افرادی که در مرحله اول از دریافت یارانه انصراف دادند در مرحله دوم طرح هدفمندی ثبت نام کردند.
این عضو مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی از کارها به آرامش نیاز دارد و شاید یکی از دلایل تبلیغات انجام شده فقدان کار کارشناسی و نپرداختن به مطالعات باشد.
وی در خصوص قانون جریمه سه برابری برای افراد متمول که در مرحله دوم اقدام به ثبت نام برای دریافت یارانه می کنند گفت: این مساله قانونی بود که در تبلیغات به دلایل نامشخص نمود کمتری پیدا کرد و بسیاری از افراد بدون آگاهی از این مساله ثبت نام کرده اند./7161/641
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




09/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن