تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس حريم خدا را حفظ كند، حرمتش حفظ مى‏شود و هر كس خدا را اطاعت كند، اطاعت مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815410977




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزارت ارتباطات برای کاهش مشکلات مخابرات واینترنت در کشور تلاش می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: وزارت ارتباطات برای کاهش مشکلات مخابرات واینترنت در کشور تلاش می کند بوشهر- ایرنا - معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این وزارتخانه ازهمه توانمندی و ظرفیت های موجود برای کاهش مشکلات مناطق مختلف کشور در حوزه مخابرات و اینترنت استفاده و تلاش می کند تا رضایتمندی مردم مناطق شهری و روستایی فراهم شود.


به گزارش ایرنا، مرتضی براری شامگاه شنبه در نشست بررسی مشکلات مخابرات شهرستان دشتستان استان بوشهر افزود: برنامه سال 93 وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این است که دراستان ها، برنامه توسعه با هماهنگی، پایش و تضمین مدیران اجرایی انجام شود.
وی اضافه کرد: دراین ارتباط رصد مشکلات استان ها، توسعه زیرساخت ها و حوزه آی سی تی، دولت الکترونیک وشرکت های دانش بنیان محور برنامه های این وزارت دراستانهاست.

توسعه اینترنت پرسرعت روستایی و فیبرنوری در استان بوشهر

براری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: اینترنت پرسرعت در 135 روستای استان بوشهر تا پایان اردیبهشت جاری راه اندازی خواهد شد که ازاین شمار45 روستا مربوط به شهرستان دشتستان است و فرمانداری باید روستاهای اولویت دار را اعلام کند.
براری بیان کرد: همچنین 651 کیلومتر فیبرنوری دراستان بوشهر تا پایان سال جاری احداث می شود که از این میزان 265 کیلومتر در دشتستان است.
وی یادآور شد: همچنین تا پایان اردیبهشت جاری 10روستای استان بوشهر که فاقد تلفن ثابت هستند به این امکان مجهز خواهند شد از این جمله سه روستای سوک، انارستان و چمغاری در دشتستان واقع هستند.
براری ادامه داد: دفاتر پیشخوان باید با کمک مردم و دولت فعال شوند و دستگاه های اجرایی برای ارائه خدمات در دفاتر پیشخوان و آی سی تی تلاش کنند.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: برای حل مشکلات مخابراتی و افزایش سرعت اینترنت در دشتستان برنامه ریزی خوبی صورت گرفته و امیدواریم به نتایج مورد نظر برسیم.
وی بیان کرد: برای ایجاد مسیر اینترنت استان بوشهر از استان فارس و خوزستان نیز کمیته ای زیر نظر وزیر ارتباطات ایجاد شده که امیدواریم تا آخر امسال این مشکل نیز برطرف شود.
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: برخی روستاهای دشتستان از هرگونه امکانات ارتباطی محروم هستند و بهبود وضعیت اینترنت و مخابرات از دغدغه های این شهرستان است.
حجت الاسلام سید مهدی موسوی نژاد اضافه کرد: شهرستان دشتستان یکی از شهرستان هایی است که قابلیت توسعه و رشد دارد و روستاهای آن برای توسعه به زیرساخت صحیح نیاز دارند.
وی یادآور شد: زیبنده نیست با گذشت 35 سال از استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران، برخی روستاهای فاقد ارتباطات تلفنی باشند.
موسوی نژاد گفت: مشکلات حوزه ارتباطات شهرستان دشتستان زیاد و سرعت اینترنت در برخی نقاط بشدت پایین است.
وی اظهارکرد: براسس پیشنهاد بیشتر متخصصان شبکه اینترنت و فیبر نوری باید از سمت فارس به استان بوشهر متصل تا مشکل پایین بودن سرعت اینترنت برطرف شود.
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، بازسازی ساختمان مخابرات دشتستان که بر اثر زلزله هفتم آذر پارسال آسیب دیده را نیز خواستار شد.
وی در ارتباط با وضعیت پست شهرستان دشتستان نیز گفت: مدیرکل پست استان بوشهر باید در بحث نیروی انسانی، ارتباطات و تجهیزات و نیازمندی های این حوزه به دشتستان توجه بیشتری کند.
موسوی نژاد با اشاره به مطالبات مردم از پست بانک روستای سرقنات بیان کرد: پس از فوت مسوول پست بانک، پول مردم به آنها بازگردانده نشده است، اگر مشکلی هم وجود داشته دستگاه بالا دست حاکمیتی باید پاسخگو باشد.
وی اظهار کرد: این مساله تبدیل به یک بحران شده و لازم است که تدبیری در این زمینه صورت گیرد تا بیش از این مشکل ساز نشود.
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، بر حل مشکلات اینترنت و تلفن همراه بخش های بوشکان و ارم دشتستان تاکید کرد و بهبود وضعیت ارتباطات در دشتستان را خواستار شد.
فرماندار دشتستان گفت: امروزه خدمات زیربنایی ارتباطی، یکی از عوامل موثر در پیشرفت هر جامعه ای به حساب می آید.
ارسلان زارع افزود: 21 روستای دشتستان و برخی از جاده های بین روستایی بویژه در بخش ارم و بوشکان فاقد امکانات آنتن دهی تلفن همراه هستند.
وی همچنینزیر پوشش تلفن ثابت نبودن شش روستای شهرستان، کمبود نیروی نامه رسان، تاخیر در مرسولات پستی و تجهیز خدمات ارتباطی روستایی در شهرستان از مشکلات و نیازهای مخابراتی و پستی در این شهرستان عنوان کرد.
شهرستان دشتستان با 250 هزار نفر جمعیت و مرکزیت شهر برازجان در فاصله 65 کیلومتری شرق بوشهر واقع است. ک/2
7213/539
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن