تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس براى خدا دانش بياموزد و به آن عمل كند و به ديگران آموزش دهد، در ملكوت آسمانها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821125481




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارشناسان هواپیمایی کشور برای بررسی علت حادثه هوایی وارد زاهدان شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کارشناسان هواپیمایی کشور برای بررسی علت حادثه هوایی وارد زاهدان شدند زاهدان - ایرنا - مدیرکل اداره فرودگاههای سیستان و بلوچستان گفت: گروهی متشکل از کارشناسان سازمان هواپیمایی کشور و شرکت هواپیمایی آسمان برای بررسی علت حادثه هوایی ظهر امروز در فرودگاه بین المللی زاهدان وارد این شهر شدند.


ˈحسن اعرابی مقدمˈ شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این گروه اعزامی از تهران هم اینک در محوطه باند فرودگاه زاهدان مشغول بررسی موضوع و علت وقوع اصل حادثه هستند همچنین در رابطه با نحوه جابجایی هواپیمای صدمه دیده در فرودگاه زاهدان تصمیمات لازم را اتخاذ خواهند کرد.
وی اظهار داشت: خلبان هواپیمای مشهد - زاهدان نیز برای ارائه گزارش کار از نحوه فرود اضطراری هواپیما تا فردا در زاهدان مستقر خواهد بود.
وی در تشریح این حادثه هوایی، گفت: ساعت 12 ظهر امروز به فرودگاه بین المللی زاهدان خبر دادند که چرخ سمت چپ عقب هواپیمای شرکت آسمان در مسیر مشهد - زاهدان برای فرود باز نمی شود.
وی ادامه داد: بعد از مدتی خلبان این هواپیما اعلام کرد وضعیت خراب است و خواستار فرود اضطراری شد و در این مدت نیروهای داخل هواپیما تلاش کردند چرخ مورد نظر را به صورت دستی باز کنند که در نهایت موفق نشدند.
مدیرکل فرودگاههای سیستان و بلوچستان گفت: پس از ناموفق بودن تلاش های اولیه هواپیما حدود یک ساعت در آسمان زاهدان چرخید تا سوخت آن تخلیه کامل شود و در این فاصله تمام نیروهای امدادی از جمله اورژانس، هلال احمر و آتش نشانی در باند فرودگاه زاهدان مستقر و آماده امداد و نجات شدند.
اعرابی افزود: خلبان هواپیمای فوکر 100 با 113 مسافر در نهایت اقدام به فرود اضطراری کرد و از نقطه تاچ دان (محلی که چرخ هواپیما به زمین نشست) حدود هزار و 500 متر را در مسیر باند پیمود و پس از انحراف در شانه خاکی باند متوقف شد.
وی با بیان اینکه حال تمام مسافران این پرواز خوب است، گفت: فقط تعدادی از مسافرها به علت عجله در خروج اضطراری از هواپیما با هم برخورد کردند و صدمات جزئی دیدند.
وی با بیان اینکه پس از حادثه ظهر امروز و تاکنون چند پرواز در فرودگاه زاهدان فرود آمده یا پرواز کرده است، افزود: به سبب وجود مانع در کنار باند، پروازها با احتیاط کامل و رعایت مضاعف نکات ایمنی انجام شد و تا ساعتی دیگر به طور کلی محوطه اطراف باند باز می شود.
مدیر کل فرودگاههای سیستان و بلوچستان اظهار داشت: جعبه سیاه هواپیما نیز در حال انتقال به تهران است و اثاثه و بار کلیه مسافران تخلیه و بدون هیچگونه کسری یا آسیب خاصی تحویل شده است.
اعرابی با اشاره به تسلط و تمرکز، آرامش و مهارت خلبان در فرود هواپیما باوجود نقص فنی و باز نشدن یک طرف از چرخهای عقب هواپیما، همچنین از تلاش عوامل باند فرودگاه زاهدان و اعضای ستاد مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان که از بروز سانحه بزرگتر جلوگیری کردند، تقدیر و تشکر کرد.
فرودگاه بین المللی زاهدان علاوه بر مسیرهای خارجی همه روزه چندین پرواز رفت و برگشت به شهرهای مهم ایران از جمله تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، چابهار، گرگان و سایر مقاصد دارد.
7307/2729
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن