تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816945481




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سید ضیاء الدین: این فیلم رخدادهای اسلامی را به نحو احسن تشریح می کند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در نشست مطبوعاتی سریال "باب المراد" مطرح شد؛
سید ضیاء الدین: این فیلم رخدادهای اسلامی را به نحو احسن تشریح می کند
ما وظیفه داریم اسلام را همان طور که ائمه خواستند مطرح کنیم و از فتنه های دینی بپرهیزیم.
به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ نشست سریال ایرانی "باب المراد" ساعاتی پیش با حضور عوامل ایرانی عربی این سریال وگروهی از خبرنگاران ایرانی و عربی در هتل اسپیناس برگزار شد.
 
در این نشست سید ضیاء الدین تهیه کننده مجموعه ، کمال بحرانی تهیه کننده ، فهد میری کارگردان، مجید میرفخرایی مدیر هنری و بشار اسماعیل بازیگر اصلی حضور داشتند.
 
سید ضیاء ضیاءالدین گفت: باید از گروه منحصر به فردی که در راستای ساخت این سریال تلاش کردند،محمود عبدالکریم نویسنده مجموعه، مجید میرفخرایی تشکرکنم.
 
وی ادامه داد: این سریال به واقع زندگی امام محمد جواد (ع) را از ابعاد مختلف می شکافد و نهایت تلاش را دارد که به هیچ کسی توهین نکند.

ضیاءالدین افزود: این فیلم رخدادهای تاریخی را به نحو احسن تشریح می کند و وضعیت سیاسی امویان را در این دوره نمایش می دهد.






 
وی افزود: مهمترین مولفه های این سریال سه فاکتور عمده است، اول پختگی و مهارت های تولید در کشورهای منطقه را نشان می دهد، در ثانی قدرت صنعت فیلم سازی جمهوری اسلامی را نشان می دهد و در آخر پختگی فیلم سازان سوریه را به تصویر می کشد.
 
وی تصریح کرد: ما در حقیقت یک تجربه بی نظیر و ارزشمند را تجربه کردیم و عمده ترین چالش ما جذب مخاطب بود به ویژه این که در تامین بودجه نیز مشکل داشتیم.
 
این تهیه کننده تصریح کرد: بودجه هنگفتی به این فیلم اختصاص داده نشده بود ولی ما با تمام این مشکلات فیلم را تولید نمودیم.
 
فهد میری کارگردانی که برای بار اول به ایران آمده است، در ادامه گفت: این فیلم یک فرصت بسیار خوب برای ساخت فیلم های آینده است چرا که زمانی که سناریو را به دقت خواندم، فهمیدم این سناریو ممتاز و محکم تر از کارهای پیشین فیلمنامه نویس این مجموعه است.
 
وی افزود: همواره اندیشه های زلال و مذهبی برای بشریت داشته ام و چون این سناریو غنی از مبانی مودت و صلح در جهان است، این کار را تقبل کردم.
 
این کارگردان تصریح کرد: در واقع ستاره های سینمایی کویتی و لبنانی در ساخت این اثر توانستند سنگ تمام بگذارند و نهادهای ویژه ایران از ساخت این اثر بسیار استقبال کردند.
 
وی افزود: ما حس نمی کردیم که دو زبان داریم و با اینکه سخت بود به مسیر و هدف مشترک خود پیش رفتیم.
 
مجید میرفخرایی در ادامه این نشست گفت: روز اولی که شروع به کار کردیم و با آقای فهد میری آشنا شدم انگار سالها بود او را می شناختم.
 
وی ادامه داد: ما بیش از ۵۰ لوکیشن داشتیم که این لوکیشن ها یا بازسازی و ترمیم شده یا از سه کانال ساخته می شد و من می توانم بگویم با کمک مدلها و پروداکشن توانستیم مدیریت جدیدی را در صنعت سینما ارائه دهیم.
 
میرفخرایی بیان کرد: ما توانایی های زیادی در خاورمیانه داریم اما این توانایی ها پراکنده بود و اگر همکاری صورت می گرفت، این همکاری ها نیز به صورت پراکنده بود، اما انسجامی که در این کار وجود داشت، کم نظیر بود چرا که کشورهایی که دارای قابلیت های بالای فیلمسازی بودند، دور هم جمع شدند و من به جرات می توانم بگویم که این کار یک نقطه شروع محسوب می شود.
 
وی تصریح کرد: من ابتدا فکر می کردم این کار بسیار به طول انجامد اما بدون اینکه کیفیت پایین بیاید، در کوتاه ترین مدت این مجموعه انجام شد و این یک رکورد محسوب می شود که ما با این تعداد زیاد از لوکیشن ، آکسسوار و بیش از ۲۰۰۰ دستیار می توانیم این کار را تا رمضان سال جاری به اتمام برسانیم.
 
میرفخرایی افزود: تاریخ ما از دوره امام رضا (ع) به هم گره خورده است و من امیدوارم بتوانیم فیلم های بهتری را در سطح خاورمیانه و سطح بین المللی داشته باشیم.
 
بشار اسماعیل بازیگر اصلی این مجموعه در ادامه این نشست گفت: ما از آشنایی با فرهنگ ایران و کشوری که چنین ملت و چنین رهبری دارد بسیار خرسندیم  و من از صمیم قلب از تمامی عوامل و شرکت تولید کننده تشکر می کنم.
 
فهمد میری کارگردان این مجموعه گفت: این اثر حامل ارزش های انسانی و بشردوستانه است. ایران در عرصه فیلمسازی پتانسیل بالایی دارد و من بر این باورم که مهندسین صحنه و دکور به این اثر ارزش دوچندانی بخشیدند.
 
کمال بحرانی در ادامه گفت: در این مجموعه ۱۲۰ بازیگر داریم که ۴۵ نفر آنها متعلق به کشور سوریه ، ۲۰ نفر لبنانی ، ۱۰ نفر عراقی ، ۳۰ نفر بازیگر ایرانی و تعدادی هم بازیگر کویتی و بحرینی حضور دارند.
 
وی توضیح داد: ما هیچ تصویری از امام محمد جواد (ع) نخواهیم داشت و ۳۰ قسمت این مجموعه ماه رمضان امسال در شبکه العراقیة عراق، لبنان، سوریه و کویت پخش خواهد شد، اما هنوز توافقی برای پخش در شبکه های کشور خودمان صورت نگرفته است و ما امیدواریم دوستان با جرات برای پخش پیش قدم شوند.
 
وی بیان کرد: از دل این ۳۰ قسمت ۳ فیلم سینمایی پدید خواهد آمد که موضوع یکی از آنها قطعا زندگی امام رضا (ع) خواهد بود.
 
فهد میری در ادامه مراسم گفت: مردم سوریه با علاقه و شیفتگی خاصی سریال حضرت مریم و حضرت یوسف را دنبال کردند و این نشان می دهد که ما مشترکات بسیاری داریم و به همین دلیل لزومی حس نکردیم که با کشورهای بیگانه که هیچ زبان مشترکی بین ما و آنها نیست، در این مجموعه همکاری کنیم.
 
وی تصریح کرد: همانطور که گفتم، بین ما یک احساس مشترک وجود دارد و هم اکنون من حس می کنم در میان خانواده خود هستم. سینماگران ایرانی بسیار ماهر هستند و نهادی که متولی پیگیری این اثر بود، بسیار پخته عمل کرد.
 
سید ضیاء ضیاءالدین نیز در ادامه این نشست گفت: ما با این اثر جهانیان را به مبارزه طلبیدیم.
 
کمال بحرانی تهیه کننده این مجموعه گفت: شخصیت امام محمد جواد (ع) بین شیعه و سنی مشترک است و ما از بهترین و معتبرترین منابع استفاده کردیم.
 
وی افزود: در این مجموعه دو عالم شیخ علی کورانی از قم و شیخ ایرانی از لبنان به ما معرفی شدند و این دو شخصیت سناریو را از لحاظ تاریخی ، دینی و فنی بررسی کردند.
 
مجید میرفخرایی در ادامه این مراسم گفت: سه شهرک سینمایی مختار، غزالی و دفاع مقدس برای این فیلم در اختیار ما قرار داشت، که خود من مقداری زیادی از آنها را ساخت و ساز کردم، چرا که فیلمهایی که در این شهرک های سینمایی ساخته شده بود، از نظر زمانی به هم نمی خورد و به همین دلیل مجبور شدم آن را بازسازی کنم. از گرافیک رایانه ای نیز با کمک آقای سحرخیز استفاده بهینه بردیم.
 
میرفخرایی تصریح کرد: ما در آثار خودمان همواره یک شخصیت مطرح زن داشتیم، به طور مثال در سریال امام علی شخصیت قطام، در روز واقعه شخصیت راحله و در محمد رسول الله (ص) شخصیت هند در فیلم حضور داشتند، در این سریال نیز زبیره همسر هارون الرشید و خواهران امام محمدجواد  و مادر امام از جمله شخصیت های مثبت بوده و البته شخصیت منفی یعنی همسر امام محمد جواد (ع) را نیز خواهیم داشت.
 
وی توضیح داد: در این سریال از ۱۲ هنرپیشه زن استفاده کرده ایم.
 
کمال بحرانی در ادامه گفت: ایران از ابتدا در تولید این کار حضور داشته و تولید از اینجا شروع شده است، اما باید گفت تا کنون به هیچ عنوان از بودجه داخلی استفاده نکرده ایم.
 
سید ضیاء ضیاءالدین در ادامه نشست گفت: ما نیازمندیم که اسلام را همانطور که ائمه اطهار (ع) خواسته اند مطرح کنیم و با طرح ارزش هایی از خودگذشتگی همواره از فتنه های دینی پرهیز نماییم، چرا که ما می خواهیم شخصیت های ارزشمند اسلامی را به جهانیان عرضه کنیم.
 
بحرانی در ادامه این نشست گفت: ما تمایل بسیاری داشتیم که در ماه مبارک رمضان این مجموعه را در شبکه داخلی خود به نمایش بگذاریم اما از آنجا که تولید هنوز به اتمام نرسیده و کار دوبله نیز زمانبر است، استفاده از نمایش این سریال در تلویزیون جمهوری اسلامی ایران به تعویق خواهد افتاد.
 
وی خاطرنشان ساخت: تا زمانی که مجموعه به اتمام نرسیده، ترجیح می دهیم در خصوص بودجه آن صحبتی نکنیم، چرا که حدود ۶۵ درصد کار جلو رفته و هرگاه به اتمام رسید، حتما در خصوص بودجه ای که برای مجموعه صرف شده است، صحبت خواهیم کرد.


انتهای پیام/
 







تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن