تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820984166




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ویژه برنامه های مراسم اعتکاف در مسجد گوهرشاد حرم رضوی اعلام شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ویژه برنامه های مراسم اعتکاف در مسجد گوهرشاد حرم رضوی اعلام شد مشهد- ایرنا - معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی ویژه برنامه های مراسم اعتکاف رجب المرجب امسال در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی را اعلام کرد.


حجت الاسلام ˈسید جلال حسینیˈ روز شنبه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در حرم منور رضوی گفت: مراسم اعتکاف بستری مناسب برای تربیت نیروهای انقلابی است، از این رو امسال بیش از 270 برنامه فرهنگی، تبلیغی و مذهبی برای معتکفین مسجد گوهرشاد پیش بینی شده است.
وی بیان کرد: آستان قدس رضوی هر سال اهتمام ویژه ای برای برگزاری هر چه باشکوهتر مراسم اعتکاف داشته و درصدد است تا این مراسم را به عنوان الگویی در جهان اسلام معرفی کند.
وی اظهار داشت: خوشبختانه هر سال بر شمار شرکت کنندگان در این مراسم بویژه زائران خارجی افزوده می شود به طوری که امسال هفت درصد از معتکفین در مسجد گوهرشاد را زائران غیر ایرانی از 16 کشور جهان تشکیل می دهند در حالی که پارسال این میزان یک و نیم درصد از کل معتکفین شرکت کننده را تشکیل می داد.
وی بیان کرد: امسال معتکفان خارجی از کشورهای ایرلند، انگلستان، کانادا و برخی کشورهای اروپایی، آسیایی و آفریقایی هستند.
او افزود: از میان 96 هزار و 306 نفر از افراد داخل و خارج از کشور که برای شرکت در مراسم اعتکاف مسجد گوهرشاد ثبت نام کردند دو هزار و 500 نفر پذیرفته شدند که این تعداد در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با بیان اینکه مراسم اعتکاف امسال در راستای ارتقای کیفی و محتوایی خود با چند رویکرد اصلی برگزار می شود، افزود: بازخوانی و جمع آوری اندیشه های رهبر معظم انقلاب در ارتباط با اعتکاف یکی از رویکردهای اصلی است.
وی رویکرد دوم در برنامه های اعتکاف امسال را فراهم کردن بستر لازم برای حضور و بهره مندی بیشتر زائران غیر ایرانی عنوان کرد و افزود: محور محتوایی برنامه های اعتکاف سال جاری کتاب صحیفه سجادیه است تا زایران داخلی و خارجی بهره مندی بیشتری از مطالب این کتاب داشته باشند.
وی افزود: برنامه ریزی اعتکاف در مسجد گوهرشاد امسال در سه مرحله انجام می گیرد که یک مرحله قبل از حضور معتکفین در مسجد و ارایه آموزش های لازم به آنان می باشد.
حسینی طراحی 270 برنامه جامع فرهنگی، مذهبی و تبلیغی در هنگام حضور معتکفین در اعتکاف را مرحله دوم از برنامه های این مراسم عنوان کرد و افزود: در مرحله سوم ویژه برنامه هایی طراحی شده است تا ارتباط مستمر معتکفین با آستان قدس رضوی حفظ شود.
وی گفت: مراسم اعتکاف از ساعت یک بامداد روز سه شنبه 23 اردیبهشت ماه با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم آغاز می شود و پایان مراسم را نیز ساعت 20 و 30 دقیقه روز پنج شنبه 25 اردیبهشت ماه است.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: در مراسم اعتکاف امسال500 خادم فرهنگی شامل 100 کارشناس دینی، مشاوره، سخنران، مداح و استاد و 400 خادم فرهنگی افتخاری شامل ناظر، پرسشگر، راهنمای جلسات پرسش و پاسخ و برگزارکنندگان مسابقات فرهنگی حضور دارند.
وی گفت: در مراسم اعتکاف امسال ، آیت الله علم الهدی، حجت الاسلام قمی، حجت الاسلام ماندگاری، حجت الاسلام سیدحسین مومنی، حجت الاسلام علی اکبری در باره آثار تربیتی اعتکاف، هدف و فلسفه این مراسم و وظایف معتکفین سخنرانی خواهند کرد.
وی برگزاری مناجات خوانی و قرائت ادعیه در نیمه شبهای اعتکاف، قرائت زیارت رجبیه، دعای عهد و توسل را از دیگر برنامه های مراسم اعتکاف برشمرد.
وی یکی از مهمترین برنامه های مراسم اعتکاف را گفتمان های دینی عنوان کرد و گفت: 60 درصد از معتکفین امسال را جوانان تشکیل می دهند و این گفتمان ها فرصتی برای پاسخ به سووالات و شبهات آنان خواهد بود.
او برگزاری 125 حلقه معرفت با موضوعاتی مانند مهدویت، ولایت فقیه، شرح صحیفه سجادیه، خانواده، سبک زندگی را از دیگر برنامه های مراسم اعتکاف برشمرد و گفت: 33 حلقه برای مردان و 18 حلقه برای خواهران در این ایام برگزار می شود.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: 10 کارگاه تخصصی نگرش نو به دین با موضوع مهدویت، زیارت، امامت و ولایت؛ ارایه خدمات مشاوره تربیتی و اعتقادی توسط مشاورین برجسته از دیگر برنامه های مراسم اعتکاف است.
حسینی با بیان اینکه 30 استاد حوزه و دانشگاه به صورت شبانه روزی در جمع معتکفین حضور دارند، افزود: برنامه های قرآنی این مراسم به صورت حلقه های تدبر در سوره های قرآن، حلقه های تصحیح قرائت قرآن و نماز، حلقه های پاسخگویی به سووالات قرآنی و احادیث و همچنین برگزاری بزرگترین و طولانی ترین جلسه تلاوت قرآن در طول مراسم اعتکاف آستان قدس در 15 رجب می باشد.
وی بیان کرد: در مراسم اعتکاف امسال 40 هزار بسته فرهنگی ویژه برای استفاده معتکفین در سراسر استان و مسجد گوهرشاد برای نخستین بار از سوی آستان قدس توزیع می شود که در این بسته ها، کتاب در پرتو اجابت از سری کتاب های مشکوة، کتاب مجله آستان بندگی و یک جلد کتاب صحیفه سجادیه وجود دارد.
وی همچنین با اشاره به برگزاری مسابقه فرهنگی برای تمام معتکفین خراسان رضوی گفت: از کتاب صحیفه سجادیه سووالاتی طراحی شده که در بسته فرهنگی مزبور قرار دارد و معتکفین می توانند با پاسخگویی به این سووالا ت در مسابقه فرهنگی شرکت کنند.
7489/659

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 311]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن