تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست ، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806370004




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علی جنتی: نمایشگاه کتاب مظهر اقتدار فرهنگی نظام است


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


علی جنتی: نمایشگاه کتاب مظهر اقتدار فرهنگی نظام است فرهنگ > ادبیات - وزیر ارشاد دستاوردهای فرهنگی کشور را وامدار همت کسانی دانست که فرنگ و اندیشه خود را در برگ‌های زرین کتاب می‌نگارند.


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در مراسم اختتامیه نمایشگاه کتاب تهران که شنبه با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس، علی جنتی وزیر ارشاد و فرهنگ و اسلامی دولت یازدهم و سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزارت ارشاد برگزار شد، جنتی گفت نمایشگاه کتاب تهران فرصتی برای تکریم اهالی قلم است.

او نمایشگاه کتاب تهران را مظهر اقتدار فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در حوزه کتاب و میعادگاه اندیشه و قلم دانست و اظهار داشت:‌ «برپاکنندگان این نمایشگاه حضور شاداب مردم فکور کشورمان را در این بهار کتاب، گرامی داشتند و تمام تلاش خود را کردند تا با رعایت منشور اخلاقی نمایشگاه، میزبانان خوبی برای آنان باشند.»

جنتی ادامه داد: «بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با همکاری بیش از 70 سازمان و تشکل نشر برگزار شد و این نشان می‌دهد که گام‌های بلندی در همکاری نهادهای دولتی و خصوصی برداشته شده است.»

او با بیان اینکه توجه نمایشگاه امسال به برگزاری نشست‌های تخصصی از ویژگی‌های قابل توجه این دوره از نمایشگاه کتاب بوده است، گفت: «برگزاری 250 نشست تخصصی موجب شد بار علمی نمایشگاه نسبت به سال‌های قبل افزایش یابد. به علاوه، ایجاد پاویون ویژه‌ای برای تکریم از اهالی قلم و خانواده‌های آنها باعث شد به منزلت ایشان بیش از پیش توجه شود.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: «در جایگاه مسئول اجرای سیاست‌های فرهنگی دولت، ذکر چند نکته را ضروری می‌دانم. نخست اینکه کوشش برای کتاب چاپ اول باید در مقایسه با سال‌های قبل افزایش یابد، زیرا این کتاب‌ها سال‌ها ماندگار خواهند بود و به این ترتیب، اگر زمان و بودجه کافی برای چاپ این کتاب‌ها فراهم شود، هم صرفه اقتصادی بیشتری خواهد داشت و هم به رونق اقتصاد نشر کمک خواهد کرد.»

جنتی ادامه داد: «گرچه تعداد عناوین منتشرشده کتاب در کشور ما نسبت به سایر همسایگان بیشتر است، اما باید توجه داشت که چه تعداد از این کتاب‌ها تالیف و چه تعداد کتاب‌سازی است. کتاب‌سازی شیوه‌ای پسندیده برای نشر آثار نیست و موجب دلزدگی خواننده جدی کتاب خواهد شد.»

وی با بیان اینکه صنعت نشر در جهان در حال تحول است، اظهار کرد: «ناشران ما به فناوری دیجیتال که امروزه در جهان فراگیر شده است، توجه بسیاری دارند، اما جا دارد به کتاب‌های الکترونیک و انتشار آنها بیش از پیش توجه شده و گام‌های بلندی در این مسیر برداشته شود.»

او گفت: «عصر حاضر با قدرت رسانه‌ها معنا می‌یابد و کسی می‌تواند کالای بیشتری بفروشد که تبلیغات بیشتری برای کالای خود انجام دهد، اما آنچه مغفول مانده، تبلیغ کالاهای فرهنگی و به ویژه کتاب است. تاثیر این نوع تبلیغات می‌تواند ملتی را در مسیری توسعه به قله‌ای از بالندگی برساند. کتاب مظلوم‌ترین کالای فرهنگی است که از سوی رسانه‌ها کمتر به آن توجه شده است.»

جنتی در پایان سخنانش با بیان اینکه بر اساس سند چشم‌انداز سال 1404، ایران باید نخستین  کشور منطقه در حوزه کتاب باشد، گفت: «ما به نهضتی در زمینه کتاب و کتابخوانی نیازمندیم  تا کتاب خواندن را به عادت روزانه ایرانیان تبدیل کنیم. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  برای گسترش همدلی‌ها در زمینه نشر می‌کوشد و به ویژه در مورد نمایشگاه کتاب دست همه فعالان عرصه فرهنگ را می‌فشارد تا اقتصاد فرهنگ و هنر هر روز رونق بیشتری بگیرد.» 58244



شنبه 20 اردیبهشت 1393 - 12:33:32





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن