تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ واعـظـى مـؤثرتر از نصيحت نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815959862




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زیباکلام: روحانی با رای کبود مجلس روبه‌رو بود


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: زیباکلام: روحانی با رای کبود مجلس روبه‌رو بود
کد خبر: ۳۹۹۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶ - 10 May 2014


صادق زیباکلام جمعه شب در پایان همایش رایحه تدبیر در جمع اصلاح‌طلبان در مرکز استان کرمان به پرسش‌های اصلاح‌طلبان پاسخ داد.

به گزارش فارس وی اظهار داشت: نخستین اصول دموکراسی انتخابات آزاد است و اینکه چرا هاشمی معمار کبیر انقلاب در انتخابات 92 رد صلاحیت شد به این دلیل است که قانون وجود ندارد.

زیباکلام در پاسخ به این پرسش که چرا تحلیل شما درباره رای نیاوردن روحانی درست از آب درنیامد، گفت: من ممکن است، امروز چیزی بگوییم، اما شرایط تا هفته دیگر همه پیش‌بینی‌های مرا تغییر دهد و در آن زمان نیز همه چیز در دقیقه 90 تغییر کرد و عارف به نفع روحانی کنار رفت و موجب شد، بسیاری از رای‌ها به سمت روحانی کشیده شود.

این تحلیگر سیاسی درباره بسته شدن نشریه 9 دی و یالثارات گفت: من با بسته شدن هر نشریه و روزنامه‌ای مخالفم همان قدر که با بسته شدن نشریه‌های بهار، آسمان، قانون و ابتکار مخالفم.

وی درباره غنی سازی و زورگویی‌های آمریکا خاطرنشان کرد: اشکال برنامه هسته‌ای ما این نیست که غربی‌ها به ما زور می‌گویند، بلکه مشکل ما بر سر عدم اعتماد است و عدم اعتماد غربی‌ها و اروپایی‌ها به ما درباره هسته‌ای به این دلیل است که ما صراحتاً و رسما اعلام کرده‌ایم، اسرائیل (رژیم صهیونیستی) را نابود می‌کنیم، به طوری که تا به امروز به طور علنی دست به هر کاری برای عملی ساختن این امر زده‌ا‌یم و دشمنی خود را به اسرائیل (رژیم صهیونیستی) نشان داده‌ایم.

زیباکلام ادامه داد: هر کشوری که بتواند سه درصد اورانیوم غنی‌سازی کند، می‌تواند 90 درصد را نیز غنی‌سازی کند، اما هدف کشور ما از غنی‌سازی بر اساس آن چه که مقام معظم رهبری امر فرمودند ساختن بمب هسته‌ای نیست.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره عدم عمل نکردن روحانی درباره گسترش فعالیت‌های سیاسی اضافه کرد: من معتقدم، اگر روحانی اصلاح‌طلب صرف بود، مشکلاتش چند برابر می‌شد، اما ما نمی‌توانیم آرمانگرا باشیم و باید در شرایط حاضر واقع‌نگر بوده و نباید مجموعه جریانات سیاسی کشور را نیز نادیده بگیریم.

وی با اشاره به اینکه ما در خلاء زندگی نمی‌کنیم و باید تمام شرایط  کشور را سنجید، خاطرنشان کرد: روحانی مجبور است که رحمانی‌ فضلی را به عنوان وزیر کشور انتخاب کند چرا که بدنه مجلس دست اصولگراهاست و رئیس جمهور باید اصولگراها را با خود داشته باشد در غیر این صورت رئیس جمهور هر روز با یک استیضاح جدید روبه‌رو می‌شد.

زیباکلام گفت: من هم دلم می‌خواست اسحاق جهانگیری، ترکان و یا علی یونسی وزیر کشور می‌شدند، اما واقعیت مجلس نهم چیز دیگری است و روحانی با رای کبود مجلس روبه‌رو بود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره انتخابات آینده نیز پیش‌بینی کرد: اگر انتخابات درست صورت گیرد، حداقل نیمی از جبهه پایداری حضور پیدا نمی‌کنند. تهران و حومه 31 نماینده دارد که بر اساس آمار اسفند سال 90 تهران 6 میلیون واجد شرایط رای داشت که روح‌الله حسینیان، حمید رسایی، زاکانی، کوچک‌زاده و... از این 5 میلیون رای هر کدام توانسته بودند حدود 300 هزار رای کسب کنند و به مجلس راه یابند، اما اگر من جای این جبهه پایداری بودم، رویم نمی‌شد که بگویم نماینده مردم تهران هستم.

وی در پاسخ به تغییر عقایدش در برخی موضعگیری‌ها بیان داشت: من سنگ و چوب نیستم آدم زنده هستم و طی این 34 سال براساس تجربه یک‌سری چیزها را تشخیص می‌دهم.

این استاد دانشگاه درباره اینکه آیا اصلاح‌طلبان دست به نوسازی می‌زنند متذکر شد: اصلاح‌طلبان باید یک نسل جدید بسازند، اما نباید از شرایط عینی که در آن زندگی می‌کنند، غافل باشند به عنوان مثال اگر امروز حسین مرعشی وزیر بود، دولت با مشکل مواجه می‌شد و به نظر من ما نمی‌توانیم در شرایط آرمانگرایی به سر ببریم چرا که هر روز با یک برنامه و استیضاح روبه‌رو می‌شدیم.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن