تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):با احمق مشورت نکن و از دروغگو یارى مجو و به دوستى زمامداران اعتماد مکن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820249773




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برخی فرصت های سرمایه گذاری مسدود شده اند/ تغییر سرمایه گذاران طرح های راکد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > کهگیلویه و بویراحمد در کهگیلویه و بویراحمد/
برخی فرصت های سرمایه گذاری مسدود شده اند/ تغییر سرمایه گذاران طرح های راکد
یاسوج – خبرگزاری مهر: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از راهبردهای اداره کل اموراقتصادی و دارایی استان در سال جدید پیشنهاد آزاد شدن فرصت های سرمایه گذاری استان است که توسط برخی از سرمایه گذاران مسدوده شده و هیچ پیشرفت فیزیکی در آنها مشاهده نمی شوند.



ابراهیم کشاورز در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه باید سرمایه گذاران بتوانند با استفاده از فرصت هایی که در اختیار آنها قرار گرفته است توسعه استان و اشتغال را رقم بزنند، افزود:  فرصت های سرمایه گذاری که توسط برخی از سرمایه گذاران مسدود شده است و از سوی دیگر سرمایه گذار هیچ فعالیت مشهودی در آن انجام نمی دهد باید آزاد گردد و در اختیار سایر سرمایه گذاران قرار گیرد. وی اظهار داشت: انتخاب سرمایه گذار باید با ظرافت و دقت خاصی انجام شود و نباید پتانسیل های استان برای سودجویی عده ای به نام سرمایه گذار، مسدود شود بلکه این فرصت ها باید به روند توسعه و رشد سرمایه گذاری کهگیلویه و بویراحمد کمک کند. آمادگی شرکت «شستا» برای سرمایه گذاری در معدن فسفات چرام مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد از اعلام آمادگی شرکت سرمایه گذاری شستا وابسته به سازمان تامین اجتماعی برای سرمایه گذاری در معدن فسفات چرام خبر داد و گفت: شرکت «آیرما» سرمایه گذار فعلی معدن فسفات چرام است اما به رغم دریافت موافقت نامه، اقدام عملی خاصی در راستای سرمایه گذاری و بهره برداری از این معدن انجام نداده است.

 کشاورز افزود: با توجه به اینکه شرکت سرمایه گذاری جدید برای سرمایه گذاری کلان در این معدن اعلام آمادگی کرده است، باید تکلیف این فرصت سرمایه گذاری مهم استان روشن شود. وی توسعه استان را مستلزم حمایت از بخش خصوصی دانست و تصریح کرد: بخش خصوصی نیز باید با دریافت حمایت ها از فرصت های سرمایه گذاری استان به نحو احسن جهت توسعه استفاده کند نه اینکه موافقت نامه در این زمینه را دریافت کرده و پس از مسدود شدن یکی از پتانسیل های توسعه ای استان بدون هیچگونه اقدامی آن را رها کند. نمایندگان پیگیر صندوق توسعه مناطق کمتر برخوردار باشند نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری کهگیلویه وبویراحمد گفت: پیشنهاد صندوق توسعه مناطق کمتر توسعه یافته کشور از سوی اداره کل اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شده است که لازم است از طرف مجمع نمایندگان استان و از کانال مجلس شورای اسلامی پیگیری شود. ابراهیم کشاورز با یادآوری لزوم معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری استان افزود: قبل از هر چیز باید زیر ساختهای لازم برای سرمایه گذاری در استان فراهم شوند و یکی از مهمترین زیرساخت ها حوزه ارتباط است که تجهیز و توسعه فرودگاه یاسوج  باید در اولویت قرار گیرد. وی حضور مستقیم سرمایه گذار در استان را مستلزم توسعه فرودگاه ها خواند و اظهار داشت: در استان احتمال سرمایه گذاری خارجی در صنعت نفت و گاز بیشتر از سایر بخش هاست. وی تصریح کرد: یکی از پتانسیل های مهم در استان برای سرمایه گذاری حوزه نیروگاههای برق است که با توجه به وجود آب فراوان و شیب مناسب، بستر مناسب برای سرمایه گذاری در این بخش فراهم است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان با بیان اینکه فرصت های سرمایه گذاری شناسایی شده و فرصت های شناسایی شده در گذشته نیز در حال به روز رسانی است خاطر نشان کرد: فرصت های سرمایه گذاری استان بر روی سایت بین المللی سازمان سرمایه گذاری ایران قرار گرفته است. نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان از آغاز مطالعات 20 طرح جدید برای سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و بیان داشت: از طرح های سابق استان نیز 52 طرح تاکنون با توجه به نرخ ارز و تعیین اولویت ها به روز رسانی شده است. دیپلماسی اقتصادی راهکار جذب سرمایه گذار خارجی کشاورز در زمینه سرمایه گذاری خارجی در استان نیز گفت: سرمایه گذار طرح سیمان مارگون تنها سرمایه گذار خارجی استان است و برای اینکه رغبتی برای سرمایه گذاری بخش خارجی در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شود این طرح باید در اسرع وقت به بهره برداری برسد تا الگویی برای سرمایه گذاران باشد. مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یکی از راههای جذب سرمایه گذاران خارجی به استان را دیپلماسی اقتصادی با کشورهای هدف عنوان کرد و افزود: به همین خاطر پیشنهاد داده ایم که دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان مستقر شود تا بتوانیم از پتانسیل آن برای گفتگو با بخش خارجی استفاده کنیم. کشاورز اظهار داشت: یکی دیگر از برنامه های مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی استان، ارتباط با سرمایه گذاران خارجی در کل ایران است که با شناسایی آنها و معرفی فرصت های استان بتوانیم انگیزه لازم برای فعالیت این بخش در استان را فراهم کنیم.


۱۳۹۳/۲/۲۰ - ۰۹:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن