تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد وضو و كليد هر چيزى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813420478




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزارکنندگان نمایشگاه کتاب باید به نیاز مخاطبان خاص توجه کنند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و ادب > ادیبات ایران مدیر نشر آرما در گفت و گو با مهر:
برگزارکنندگان نمایشگاه کتاب باید به نیاز مخاطبان خاص توجه کنند
مدیر نشر آرما توجه به مخاطبان با نیازهای ویژه را ضروری دانست و افزود: در نمایشگاه کتاب تهران فضایی برای مخاطبان با نیازهای ویژه وجود ندارد و برگزار کنندگان نمایشگاه باید به این مسئله مهم توجه کنند.



محسن حسام مظاهری مدیر انتشارات آرما در گفتگو با خبرنگار مهر، نمایشگاه کتاب را مکانی برای گذران اوقات فراغت دانست و افزود: نمایشگاه کتاب تهران در درجه نخست جایی برای گذران اوقات فراغت و سرگرمی است. البته این بار منفی ندارد چه بسا کتاب گردی مقدمه ای بر کتاب خوانی باشد. در درجه دوم نمایشگاه جایی برای بازاریابی و خرید و فروش کتاب است. عملا نمایشگاه کتاب تهران به یک فروشگاه بزرگ تبدیل شده است. نویسنده کتاب "بنی هندل " که گونه ای تاکسی نگاری است توجه به مخاطبان با نیاز ویژه را یکی از ضروریات دانست و افزود: امکان بازدید برای معلولان، نابینایان و حتی سالمندان وجود ندارد. این معضل تنها به برگزارکنندگان نمایشگاه کتاب برنمی گردد. برای مثال یک فرد معلول چطور می تواند از مترو استفاده کند و خود را با این وسیله به نمایشگاه برساند یا سالمندان چطور می توانند به نمایشگاهی بیایند که به جهت شلوغی و گرما برای جوانان سالم هم آزاردهنده است. هر چند امسال نمایشگاه به لحاظ فرم اجرایی وضعیت بهتری نسبت به سالهای پیش دارد اما این مکان برای نمازخواندن ساخته شده و از عنوان آن هم پیداست که مکان مناسبی برای نمایشگاه کتاب نیست. مظاهری با اشاره به اینکه نمایشگاه در درجه نخست فضایی برای ارتباط ناشران با یکدیگر است، گفت: نمایشگاه فضای خوبی است تا به ما به طور نسبی مخاطبان خود را بشناسیم و با ناشران دیگر ارتباط برقرار کنیم. هر چند نمایشگاههای کتاب در ایران از کارکرد اصلی خود فاصله گرفته و تنها مکانی برای خرید و فروش کتاب هستند اما نشر آرما در این 10 روز کوشیده تا با خوانندگان خود ارتباط بگیرد و سطح سلیقه و خواست آنان را بشناسد. ناشران دیگر هم از این فرصت برای ارتباط با مخاطبان خود استفاده کرده اند. مدیر نشر آرما به اینکه این انتشارات فعالیت خود را از سال 89 آغاز کرده، اشاره و بیان کرد: ما از نمایشگاه سال پیش تاکنون 75 عنوان کتاب منتشر کرده ایم که 20 عنوان آن در نمایشگاه امسال رونمایی شده است. این کتاب ها مستند داستانی، مجموعه یادداشت ها و مقالات اجتماعی را در برمی گیرد. "خنده های امپراتور" نوشته رضا احسان پور، داستان "عشق زیر روسری" نوشته شلینا زهرا جان محمد با ترجمه محسن بدره و مستند داستانی "مسجد پروانه" نوشته جی. ویلو ویلسون باز هم با ترجمه محسن بدره پرفروش ترین نشر آرما بوده اند. مجموعه مقالات "سبک زندگی" که به زندگی دینی مسلمانان ایرانی می پردازد و به همت محمد رضا زائری نوشته شده و همچنین "حجاب با حجاب" باز هم نوشته حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا زائری از جمله کتاب های پرفروش نشر آرما در بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران بوده اند. این کتاب به بررسی مسئله حجاب نه تنها برای بانوان که برای فعالان فرهنگی می پردازد.


۱۳۹۳/۲/۱۹ - ۱۶:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن