تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند مثل اینست که درماههاى دیگر تمام قر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820735089




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه کرمان: دولت یازدهم با درایت و خردمندی کارها را پیش می برد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

امام جمعه کرمان: دولت یازدهم با درایت و خردمندی کارها را پیش می برد کرمان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: دولت یازدهم با درایت و خردمندی کارها را پیش می برد و همه ما باید به دولت کمک کنیم.


به گزارش ایرنا، آیت الله سید ˈیحیی جعفریˈ در خطبه های نماز جمعه کرمان در جمع نمازگزاران افزود: انتقاد به شرط اینکه واقع بینانه، مخلصانه و سازنده باشد خوب است و به معنای حمله به دولت نیست.
وی تصریح کرد: انتقاد به معنای تهمت زدن به مسوولان نیست و اگر وجهه سیاسی و مردمی آنها را از سوی من و امثال من و از سوی گروه های مختلف تخریب کنیم کار حرام انجام داده ایم.
آیت الله جعفری اظهار کرد: متاسفانه از امکانات کشور در هر عصر و دوره ای به دلایلی خوب استفاده نشده است.
وی به بیان فرمایشی از امام جواد (ع) با این مضمون که عزت مسلمان ها در بی نیازی آنها از دیگران است، تصریح کرد: این جمله به این معنا نیست که رابطه خود را با دنیا قطع کنیم بلکه امروز باید به تعبیر رییس جمهوری، تعامل سازنده با دنیا داشته باشیم و در بسیاری از مسائل مانند تولید مواد غذایی و گندم که مورد نیاز جامعه است، خودکفا شویم.
امام جمعه کرمان ادامه داد: خداوند رحمت خود را از کسانی که در زمین در فقر به سر می برند، دور می کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود مهمترین رکن خودسازی را آشنایی با تعالیم حیات بخش اسلام و قرآن عنوان کرد و گفت: خودسازی راه و رسمی دارد، بعضی از افراد به عنوان صوفی، درویش و عرفان های کاذب در دنیا هستند که راه باطل را طی می کنند که باید بدانیم ما مسئله ای به نام صوفی گری نداریم.
آیت الله جعفری افزود: عرفان اسلامی را همه قبول دارند و باید بپذیرند که در راس عرفا می توان به امام خمینی (ره) اشاره کرد اما ما نباید دچار اشتباه شویم و از هر گوشه ای صدایی که بلند شد به دنبال آن برویم زیرا این کار غلط است.
وی تصریح کرد: مردم متدین کرمان باید حواس خود را جمع کنند زیرا گاهی جلساتی در گوشه و کنار شهر با عنوان ˈتفسیر قرآنˈ تشکیل می شود و به ما گزارش می دهند که نباید در آنها شرکت شود و باید برای حضور در اینگونه جلسات از افراد مورد اعتماد، حوزه علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی سووال شود.
وی در ادامه افزود: مردم روح دینی دارند و مسلمان و متدین هستند و این موضوع را درک کرده اند که در همین رابطه رییس حوزه علمیه استان عنوان کرد که هر سال تعداد متقاضیان برای ورود به حوزه های علمیه آنقدر زیاد است که نمی توانیم همه را بپذیریم که امیدواریم هر روز به تعداد افراد مسلمان و متدین افزوده شود.
امام جمعه کرمان در بخش دیگری با بیان اینکه انقلاب تشکیل دادن کار بزرگی است و کشورهای مستکبر نمی خواهند که نظام جمهوری اسلامی ایران وجود داشته باشد، بیان کرد: اگر مزدوران از برخی کشورهای اسلامی حمایت می کنند به این دلیل است که آنها نوکر و مزدور آمریکا هستند.
آیت الله جعفری، بیان کرد: یکی از بزرگان بحرین از یکی از شیوخ کشورهای عربی خواسته که به بحرین بیاید و ببیند که رژیم فاسد آل خلیفه چه تعداد مسجد را تخریب و چه مبارزاتی را سرکوب و چه تعدادی از مردم را شهید و مجروح و در زندان کرده است.
وی ادامه داد: در عین حال مردم مسلمانان بحرین که عمده آنها شیعه هستند گفته اند که ما دست از انقلاب و مبارزه خود برنمی داریم تا به اهداف خود نائل شویم.
وی بیان کرد: علت موفقیت ما نیز در انقلاب اسلامی ایران مقابل مزدوران رهبری درست و ایثار و فداکاری های ملت در همه عرصه هاست و اکنون ارتش، سپاه و بسیج ما به مرحله ای از قدرت و توان دفاعی رسیده که آمریکا و متحدانش جرات حمله به ایران را نداشته باشند.
امام جمعه کرمان افزود: آمریکایی ها به عراق و افغانستان به بهانه های واهی حمله کردند اما چقدر موفق شدند؟ ضمن اینکه بسیاری از نظامیان آمریکایی نیز در این حملات به هلاکت رسیدند که آمار آنها را مطرح نمی کنند.
وی در بخش دیگری ضمن تبریک سه شنبه 23 اردیبهشت مصادف با 13 رجب سالروز ولادت امام علی (ع) و اشاره به ایام البیض گفت: چند سالی است که جوانان در کشور ما اقبال عجیبی از اعتکاف نشان می دهند در حدی که در مساجد با کمبود جا روبرو می شویم.
آیت الله جعفری، افزود: البته این حضور گشترده جوانان در اعتکاف به این معنا نیست که ما جوان فاسد نداریم بلکه ممکن است جوانانی باشند که اهل مسجد، مشورت با روحانیت و بهره گیری از رسانه ها در مورد مسائل مختلف دین نباشند اما بیشتر جوانان ما پاک، منزه، اهل عبادت و اعتکاف و بندگی خداوند هستند.ک/2
7443/2624
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




19/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن