تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر لحظه ای که بر فرزند آدم بگذرد و او به یاد خدا نباشد روز قیامت حسرتش را خواهد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816206815




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نمایش پیشرفته ترین تسلیحات نظامی روسی در ۶۹ مین سالروز جنگ دوم جهانی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نمایش پیشرفته ترین تسلیحات نظامی روسی در ۶۹ مین سالروز جنگ دوم جهانی مسکو - واحدهای نمونه نیروهای مسلح روسیه در شصت و نهمین سالگرد پیروزی بر آلمان نازی در جنگ جهانی دوم در مسکو رژه رفته و پیشرفته ترین تسلیحات خود از جمله موشک های قاره پیما و بمب افکن های راهبردی این کشور را به نمایش گذاشتند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، این رژه بامداد امروز (جمعه) در میدان سرخ مسکو و همزمان با آن در صدها شهر روسیه از شهر بندری ولادی وستوک در خاور دور تا منطقه کالینین گراد در غرب این کشور برگزار شد.
رژه واحدهای نیروهای مسلح روسیه در میدان سرخ ساعت 10 بامداد آغاز و بیش از یک ساعت بطول انجامید و در آن بیش از 11 هزار نیروی نظامی ارتش یک میلیون نفری این کشور شرکت داشتند.
این نیروها از واحدهای مختلف نیروهای مسلح متشکل از نیروی موشک های راهبردی روسیه، نیروی هوابرد ، لشکرها و هنگ های پیاده نظام و تفنگداران دریایی این کشور بودند که بطور منظم با آهنگ های نظامی در میدان سرخ رژه رفتند.
به دنبال آن تسلیحات و ادوات نظامی سنگین وارد میدان اصلی پایتخت روسیه شد که تعدادشان 151 دستگاه بود و توانمندی دفاعی و موشکی روسیه معاصر را به نمایش گذاشتند.
از جمله تسلیحاتی که در این بخش از رژه از میدان سرخ عبور کرد، تسلیحات پدافند موشکی ˈاس-400ˈ ، موشک قاره پیمای بالستیکی ˈتوپول-امˈ محهز به کلاهک منقسم، موشک های پدافند هوایی ˈپانتسیر-اس.یکˈ ، موشک های تاکتیکی اسکندر و نفربرهای زرهی ˈتایفونˈ و سیستم های موشک انداز ˈاسمرچˈ بود.
69 واحد از هواپیماهای نظامی و بالگردهای نیروی هوایی روسیه ازجمله واحدهای نمایش هوایی ˈروسکی ویتازیˈ و ˈاسترژیˈ با جنگنده های سوخو-25 بر فراز میدان سرخ به پرواز درآمدند.
ˈولادیمیر پوتینˈ رییس جمهوری روسیه، ˈدمیتری مدودیفˈ نخست وزیر و ˈسرگئی شایگوˈ وزیر دفاع این کشور در جایگاه ویژه قرار گرفته و به همراه حدود 4 هزار نفر که اغلب آنان را کهنه سربازان روس شرکت کننده در جنگ دوم جهانی و نیز مقامها و شخصیت های روس و مهمانان خارجی تشکیل می دادند، از رژه سان دیدند.
پوتین در سخنانی در آیین رژه میدان سرخ گفت: روز پیروزی جشن اصلی روسیه است و در آینده هم این موقعیت آن حفظ خواهد شد و تلاش می کنیم حقایق در مورد پیروزی بر آلمان نازی در این روز را برای آیندگان حفظ کنیم.
وی با بیان این که روز پیروزی روز نیروهای میهن پرست است، افزود: باید شایسته پیروزی پدران خود باشیم که آلمان نازی را شکست دادند.
رییس جمهوری روسیه گفت: در نبردهای شدید حومه مسکو و کورسک و استالینگراد و دنپر نتایج جنگ دوم جهانی رقم خورد و اروپا از بردگی نجات یافت.
وی اضافه کرد: این دستاورد بزرگ را که به قیمت جان میلیونها نفر به دست آمده است پاس می داریم و اجازه نمی دهیم یاد قهرمانانی که صلح را در جهان حفظ کردند به فراموشی سپرده شود.
جشن پیروزی جنگ جهانی دوم که هر سال در روسیه روز 9 ماه مه برگزار می شود، نماد پیروزی ارتش شوروی سابق بر ارتش آلمان نازی می باشد که به همراه اعضای دیگر ائتلاف متفقین شامل انگلیس و فرانسه تحقق یافت.
جنگ در اروپا به طور رسمی در روز هشت مه در ساعت 23 به وقت آلمان پایان یافت، اما به علت اختلاف ساعت میان مسکو و برلین، این جشن در روز 9 مه برگزار می شود.
جشن ˈروز پیروزیˈ بزرگترین جشن ملی روسیه محسوب می شود و از سال 2008 با نمایش پیشرفته ترین جنگ افزارها و تسلیحات ارتش اعم از موشک های قاره پیما و نفربرهای زرهی و مجموعه های پدافند موشکی همراه می باشد.
دولت روسیه از روز جشن پیروزی برای نمایش توانمندی دفاعی و سطح آمادگی نیروهای مسلح این کشور و نیز توانایی صنایع دفاعی روسیه برای ساخت تسلیحات و ادوات نظامی پیشرفته بهره می جوید.
مسکو در سالروز جشن پیروزی رنگ و بوی نظامی و امنیتی به خود گرفته است و علاوه بر تسلیحات و ادوات نظامی سنگین در خیابانهای این شهر 12 میلیون نفری هزاران پلیس و نیروی داخلی وزارت کشور مستقر هستند.
در نقاط مختلف مسکو نیز پرچم های رنگارنگ و پرچم روسیه نصب شده است که به پایتخت روسیه حال و هوای جشن می دهد.
اروپام/2242**۵۱۸**1586
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




19/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن