تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر نزد خداوند عبادتى بهتر از شكرگزارى در همه حال بود كه بندگان مخلصش با آن عبادتش ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815977125




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحقق وعده‌ دولت درباره کاهش تعرفه خودروهای سبز


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: تحقق وعده‌ دولت درباره کاهش تعرفه خودروهای سبز
دولت در نخستین لایحه بودجه و قوانین گمرکی و واردات و صادراتی که برای سال ۹۳ تدوین و تصویب کرده، همانطور که وعده وزیر هم بود، تعرفه جداگانه‌ای برای خودروها، موتورسیکلت‌ها و دیگر وسایل نقلیه موتوری هیبریدی، الکتریکی و سبز در نظر گرفته است. همچنین برای خودروهای دیزلی هم که در اروپا و‌ آمریکا طرفداران زیادی دارند، تعرفه‌های کمتری در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۳۹۸۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۴ - 08 May 2014






یکی از راهکاری موثر فرار از آلودگی هوای کلانشهرهایی چون تهران، کرج، اصفهان، مشهد و ... که بخش بزرگی از آلودگی‌شان را به ترافیک خودروها نسبت می‌دهند، عبور از خودروهای بنزین سوز و نزدیک شدن به خودروهای سبز است.

به گزارش «تابناک»، با انتشار کتاب مقررات صادرات و واردات در سال ۹۳ از سوی سازمان توسعه تجارت ایران -که بر روی تارنمای این سازمان به شکل الکترونیکی منتشر شده،- آشکار شد همان گونه که پیش از این دولت وعده داده بود، بخشی از آن برای تعرفه خودروهای سبز، الکتریکی و هیبریدی اختصاص یافته است.

این در حالی است که علاوه بر این نکات مثبت، دولت همچنین تعرفه‌های تشویقی برای تولید و مونتاژ خودروهای دیزلی به روز دنیا در نظر گرفته تا نشان دهد که برای عبور از خودروهای بنزینی برنامه دارد و زمینه برای برداشتن نخستین گام در این مسیر را فراهم آورده است.

دولت در نخستین لایحه بودجه و قوانین گمرکی و واردات و صادراتی که برای سال ۹۳ تدوین و تصویب کرده، همانطور که وعده وزیر هم بود، تعرفه جداگانه‌ای برای خودروها، موتورسیکلت‌ها و دیگر وسایل نقلیه موتوری هیبریدی، الکتریکی و سبز در نظر گرفته است.

در بخش ۶، فصل ۸۷ کتاب مقررات صادارت و واردات که روی تارنمایی سازمان توسعه تجارت ایران می‌توان به آن دسترسی یافت، تعرفه واردات خودروهای هیبریدی و الکتریکی ۴ درصد در نظر گرفته شده است. همچنین برای خودروهای دیزلی هم که در اروپا و‌ آمریکا طرفداران زیادی دارند، تعرفه‌های کمتری در نظر گرفته شده است.

تعرفه واردات خودروهای بنزینی
خودروهای بنزینی ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سی سی ۴۰ خودروهای بنزینی ۱۵۰۱ تا ۲۵۰۰ سی سی ۴۰ خودروهای بنزینی ۲۵۰۱ تا ۳۰۰۰ سی سی ۷۵ خودروهای دیزل/نیمه دیزل کمتر از ۱۵۰۰ سی سی ۳۲ خودروهای دیزل/نیمه دیزل از ۱۵۰۱ تا ۲۵۰۰ سی سی ۳۲ خودروهای دیزل/نیمه دیزل بیشتر از ۲۵۰۰ سی سی ۵۵ تعرفه واردات مینی بوس و اتوبوس
تعرفه مینی بوس و اتوبوس هیبریدی CBU ۴ تعرفه اتوبوس و مینی بوس بنزینی ۱۵
تعرفه واردات خودروهای هیبریدی برای همه نوع خودروها ۴ درصد درنظر گرفته شده است. کاهش تعرفه برای خودروهای دیزلی هم همانطور که وزیر صنعت، معدن و تجارت پیش از این وعده داده بود، کاهش یافته است. با این دورنما که می‌دانیم خودروهای دیزلی که از چند دهه پیش در اروپا و آمریکا بسیار بیشتر تولید می‌شوند، به کاهش مصرف سوخت تا ۲۰ درصد کمک کرده‌اند؛ هرچند کنترل آلاینده‌های سوخت دیزل بسیار پیچیده‌تر است و کشور ما از فناوری‌های ساخت و تولید انبوه آن به خوبی بهره‌مند نیست.


CKD مخفف Complete Knocked Down (قطعات كاملا منفصل) مي‌باشد كه به معني بسته كامل قطعاتي است كه براي ساخت يک دستگاه، خودرو یا دستگاهی دیگر، مورد نیاز است. منظور خودروهایی است که به صورت قطعه وارد کشور شده و اینجا مونتاژ می‌شوند.


هرچند تعرفه تولید خودروها به شکل CKD پیش از این آنچنان تفاوتی با واردات خودرو نداشت، نعمت زاده وعده داده بود که با حرکت به سمت کاهش تعرفه، ساخت این نوع خودروها را به صرفه تر کنند. از این روی، در سال ۹۳ قرار است، با تقسیم بندی میزان داخلی سازی خودروها و تقسیم آن به ۶ محدوده، درصدهای تعرفه‌ای هم متفاوت باشد. بنابراین قرار است داخلی سازی با کمتر از ۱۴ درصد برای خودروهای ۲۰۰۰ سی سی تعرفه ۴۰ درصد، داخلی سازی ۱۴ تا ۲۵ درصد تعرفه ۲۶ درصد و داخلی سازی ۲۵ تا ۳۶ درصد ۲۲ درصد، داخلی سازی ۳۶ تا ۴۵ درصد ۱۸ درصد، داخلی سازی ۴۶ تا ۵۵ درصد تعرفه ۱۵ درصد و در پایان داخلی سازی ۵۶ درصد تعرفه ۱۲ درصدی خواهد داشت.

این روند تعرفه‌ای برای دیگر خودروهای دیزلی هم با حجم موتور بیشتر هم در نظر گرفته شده است، اما نکته جالب ماجرا همزمانی توجه برخی دیگر از مسئولان به این تغییرات حمایتی است؛ لزوم حرکت به سمت خودورهای با آلودگی کمتر که مدتی است بحث آن در شورای شهر تهران هم در حال پیگیری است.



بدین ترتیب می‌توان امیدوار بود که به زودی گام نخست عبور از خودروهای برداشته خواهد شد و احتمالا خودروسازان بزرگ وطنی هم مجبور خواهند شد برای جا نماندن از این بازار، تغییراتی ایجاد کرده و تکانی به خود بدهند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن