تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدا را بخوانید و به اجابت دعای خود یقین داشته باشید و بدانید که خداوند دعا را از ق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815584240




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از سینمای روز جهان تا هنر هفتم ایران در نمایشگاه کتاب


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

از سینمای روز جهان تا هنر هفتم ایران در نمایشگاه کتاب تهران - ایرنا - نمایشگاه بین المللی کتاب تهران هر ساله علاوه بر میزبانی از عموم علاقه مندان حوزه کتاب و کتابخوانی پذیرای متخصصان علوم و حرفه های مختلف است که از جمله آنها اهالی سینما هستند که در این ضیافت فرهنگی به دنبال آثاری می گردند که با علقه روحی و ذهنی آنها سازگارتر باشد.


به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا ، هنرمندان که از جمله قشر اهل مطالعه کشور به شمار می روند به دلیل هم خانگی با هنر و وادی های متعدد آن علاوه بر بهره بردن از روحیه لطیف و حساس در کنار تطمیع ذائقه خود در خیل آثار ارائه شده در این نمایشگاه به دنبال کتاب های تخصصی حوزه فعالیت خود نیز هستند.
در این میان سینماگران نیز علاوه بر رصد آثار حوزه های مختلف داستانی، اجتماعی و سیاسی سعی در تهیه آثاری دارند که بارتاب دهنده علم و مبانی تئوری هنر سینما به ویژه در سطح جهان باشد تا در کنار کار تجربی و عملی خود منابعی نیز برای ارتقای سطح علمی و اندیشه ای شان نیز در اختیار داشته باشند.
بر همین اساس در ادامه این گزارش نگاهی خواهیم داشت به کتاب های مهم و پرفروش حوزه سینما که در نمایشگاه بیست و هفتم کتاب تهران برای علاقه مندان و فعالان این حوزه ارائه شده است.

** از فرهنگ فیلم های جنگی تا کهن الگوهای پیرنگ
موسسه انتشاراتی روایت ، امسال شش عنوان کتاب جدید در حوزه سینما را برای اولین بار در نمایشگاه کتاب عرضه کرده است.
کتاب هایی با نام فرهنگ فیلم های جنگی ایران نوشته مسعود فراستی، چگونه فیلم کوتاه بسازیم به نویسندگی جان تورلو و ترجمه رضا قاسمیان، تعمق در فیلم به نویسندگی لمان ولور و ترجمه احمدی لاری، آناتومی داستان به نویسندگی آلندروبی و ترجمه محمد گذرآبادی، بیست کهن الگوی پیرنگ به نویسندگی توبی یامی و ترجمه مرتضی راه نشین از سوی این انتشارات منتشر شده است.
علاوه بر این کتاب ها 44 عنوان کتاب دیگر در زمینه موضوع کلی سینما و همچنین فیلمنامه های فارسی و خارجی که در سال های گذشته منتشر شده امسال مجددا توسط این نشر عرضه شده است.

** از رابطه فوتبال و سینما تا فیلمشناخت ایران
نشر قطره امسال کتاب فوتبال و سینما را به قلم حمید معذنی که درباره بررسی رابطه فوتبال و سینما و تاثیر آن بر جامعه است را امسال منتشر کرده است همچنین این انتشاراتی دوره سه جلدی فیلم شناخت سینمای ایران را با اضافه کردن بخش فیلم شناسی سینمای ایران از سال 73 تا 82 در نمایشگاه کتاب عرضه کرده است.

** از گفت و گوهای سینمایی تا عکاسی در سینما
نشرمرکز کتاب های «مهرجویی؛ کارنامه 40 ساله» شامل گفت و گوی مانی حقیقی با داریوش مهرجویی و به قلم حقیقی، از کوچه سام شامل مجموعه نقدهای هوشنگ گلمکانی و به قلم خود وی، عکاسی و سینما نوشته دیوید کمپنی با ترجمه محسن بایرام نژاد در نمایشگاه کتاب برای اولین بار عرضه کرده است، همچنین این نشر 30 عنوان کتاب دیگر در زمینه سینما را که سال های گذشته منتشر کرده مجددا در نمایشگاه امسال عرضه کرده است.

** معجونی از سینما و هنرهای نمایشی
انتشارات ققنوس امسال 12 عنوان کتاب را با موضوعات سینما و هنرهای نمایشی عرضه کرده است که کتاب گفتگو با سام پکین پا نوشته کوین جی هیز به ترجمه حسین کربلایی طاهر، بوطیقای ژیژک نوشته محمدصادق صادقی پور، شریدر به روایت شریدر نوشته کوین جکسون با ترجمه مازیار اسلامی در نمایشگاه برای اولین بار عرضه کرده است.

** از گرافیک تا سینمای حاتمی
نشر رسم که هرچند ناشر کتاب های گرافیک است اما امسال دو کتاب حاتمی در امتداد فردوسی که به بررسی سینمای علی حاتمی و سریال هزار دستان می پردازد و کتاب گرافیک و سینما پیرامون موضوع و رابطه هنر گرافیک و سینما هر دو به قلم مهدی صادقی را برای اولین بار منتشر و در نمایشگاه کتاب عرضه کرده است.

** مرور تاریخ سینما
انتشارات روزنه نیز علاوه بر ارائه کتاب های سینمایی منتشر شده در سال های گذشته، سه کتاب سینما شهر نوشته مارک شیل، تهران در سینمای ایران نوشته احمد طالبی نژاد و تاریخ سینمای جهان نوشته حسین یعقوبی را برای اولین بار منتشر و در نمایشگاه کتاب عرضه کرده است.

** از فیلمنامه هملت تا راهنمای فیلم
انتشارات روزنه کار علاوه بر کتاب های سال گذشته خود کتاب راهنمای فیلم نوشته بهزاد رحیمیان که به معرفی فیلم های سال 2000 تا 2014 می پردازد و همچنین متن فیلمنامه هملت را تحت عنوان کتابی با نام 10 سال با هملت نوشته گری گوری کوزینت سف و ترجمه ایرج کریمی منتشر کرده و در نمایشگاه کتاب عرضه کرده است.

** از سینماتوگراف تا سینما چیست؟
نشر بیدگل کتاب های یادداشت هایی در باب سینماتوگرافی همراه با مقاله ای از سوزان سانتاک به نویسندگی روبر برسون و ترجمه علی اکبر علیزاد، ژانرهای سینمایی نوشته بری کیت گراند و ترجمه شیوا مقانلو، سینما چیست؟ نوشته دادلی اندرو و ترجمه مجید اخگر را در نمایشگاه کتاب بیست و هفتم منتشر و عرضه کرده است.
همچنین نشر بیدگل مجموعه کتاب های عوارض جانبی، حالا بی حساب شدیم، این آب آشادیدنی نیست نوشته وودی آلن را نیز بریا مخاطبان به این کمدین سرشناس سینما منتشر و عرضه کرده است.

** اسطوره و سینما و کتاب های دو سال مانده رد صف انتظار
انتشارات هرمس که سال گذشته در نمایشگاه کتاب حضور نداشت امسال کتاب های خود را که از دو سال پیش تا امروز منتشر کرده برای اولین بار در نمایشگاه عرضه کرده است.
کتاب اسطوره و سینما نوشته استوارت ویتیلا و ترجمه محمد گذرآبادی، بازیگری در سینما و تلویزیون نوشته یان برنارد و ترجمه محمد گذرآبادی، ساختارگرایی، نشانه شناسی سینما نوشته بیل نیکلز و ترجمه علاء الدین طباطبایی، در باب نظریه محاکات نوشته حسن بلخایی قهی را عرضه کرده است ضمن اینکه این انتشارات به دلیل همین غیبت دو ساله در نمایشگاه کتاب؛ کتاب هایی که پیش از سال 92 نیز منتشر شده را توانسته در نمایشگاه کتاب عرضه کند.

** 100 سال سینما، 100 فیلمنامه
نشر نی، امسال از مجموعه 100 سال سینما 100 فیلمنامه؛ فیلمنامه فیلم های سینمایی آسمان برلین، آفتاب خستگان، دلیجان، سریر خون، قائده بازی را منتشر و عرضه کرده است همچنین در بخش سینمای ایران تحت عنوان سینمای ما فیلمنامه فیلم های سینمایی بودن یا نبودن، بیست زینت، گوزل، ما همه خوبیم، مادیان، نار و نی را منتشر و عرضه کرده است.

و سرانجام کتاب های بنیاد سینمایی فارابی
بنیاد سینمایی فارابی که یکی از مهمترین ناشران درعرصه انتشارات سینمایی است امسال بیش از 59 عنوان کتاب را در حوزه های مختلف سینما عرضه کرده است.
کتاب هایی همچون دستور کار فیلمنامه نویسان نوشته سیت فیلد و ترجمه محمدرضا گرشاسبی و فیلمنامه های فیلم های سینمایی یادآوری، رهایی از شاو شنگ، مخمصه، برای اولین بار منتشر و عرضه شده است.
همچنین کتاب های مطالعات دینی فیلم، تاریخ بیهقی، روایت سینمایی، بررسی 30 فیلم برگزیده تاریخ سینمای ایران از منظر اسطوره، فیلمنامه نویسی پیشرفته، فرهنگ فیلمنامه، چطور با بودجه ناچیز فیلم حرفه ای بسازیم، هنر پیشرفته استاپ موشن و کتاب ایده کارگردان راهی به سوی ایده موفق منتشر و عرضه شده است.
فارابی همچنین علاوه بر کتاب های خود در حوزه سینما 12 عنوان فصلنامه سینمایی منتشر شده از سال 77 تا سال 91 را مجددا منتشر و عرضه کرده است.
فراهنگ(5)**9266**1601**
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




18/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن