تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812855264




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمار سزارین در ساوه از میانگین کشوری پایین تر است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه: آمار سزارین در ساوه از میانگین کشوری پایین تر است ساوه- ایرنا- سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: آمار سزارین در بیمارستان دولتی 17 شهریور (زایشگاه) این شهرستان از میانگین کشوری پایین تر است.


ˈجلیل کوهپایه زاده اصفهانیˈ روز پنج شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته یک هزار و 119 زایمان طبیعی و 801 سزارین در این بیمارستان انجام شد که حدود 41 درصد آن به صورت سزارین و کمتر از میانگین کشور بوده است.
وی با بیان این که هم اکنون در کشور 50 درصد زایمان ها به روش سزارین است، اظهارکرد: تلاش می شود تا آمار زایمان سزارین در این شهرستان به کمتر از 30 درصد برسد.
کوهپایه زاده ادامه داد: این میزان کاهش سزارین دراین زایشگاه با همت و تلاش پزشکان و کارکنان بخش زنان و زایمان و آموزش های منظم مادران باردار، نظارت، ایجاد حساسیت و تشکیل کمیته های ماهانه محقق شد.
وی گفت: با توجه به اینکه زایمان به روش سزارین عوارض بسیار زیادی برای مادران به همراه دارد، سال گذشته مرکز زایمان فیزیولوژیک (زایمان طبیعی به روش کم دردی و بی دردی دارویی) در این بیمارستان راه اندازی شد.
وی با بیان این که در طرح تحول نظام سلامت در کشور مزایای بسیار خوبی برای بیماران در نظر گرفته شده، اظهار کرد: یکی از مهمترین این مزایا، انجام زایمان طبیعی به صورت رایگان در بیمارستان است.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه بیان داشت: نظام سلامت کشور در حال تحول است و دولت بسته های حمایتی را مدنظر قرار داده بطوری که اجرای طرح زایمان طبیعی به صورت رایگان در مراکز درمانی دولتی نیز نشان از ارتقای تسهیلات بهداشتی و درمانی دارد.
کوهپایه زاده گفت: امروز بیشتر مادران باردار به دنبال سزارین هستند و کمتر به زایمان طبیعی اهمیت می دهند که این اقدامی نادرست است.
وی، ضرورت فرهنگسازی برای ترویج زایمان طبیعی را یادآور شد و افزود: باید به مردم آگاهی داد که انجام عمل سزارین علاوه بر مادر بیشترین آسیب را به نوزاد وارد می کند.
ماهانه بیش کودک در بیمارستان شهدای 17 شهریور (زایشگاه) ساوه به دنیا می آیند.ک/3
7338/559
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




18/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 187]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن