تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر نزد خداوند عبادتى بهتر از شكرگزارى در همه حال بود كه بندگان مخلصش با آن عبادتش ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815447841




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش آمار سزارین پاسخی منفی به خلقت خداوند است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس جمعیت مامایی اصفهان: افزایش آمار سزارین پاسخی منفی به خلقت خداوند است اصفهان- ایرنا- رییس جمعیت مامایی استان اصفهان گفت: زایمان طبیعی پدیده ای خارق العاده و الهی است اما ما با افزایش عمل جراحی سزارین، پاسخی منفی به این خلقت خداوند داده ایم.


به گزارش ایرنا، «محبوبه والیانی» روز یکشنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی ماما در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: زایمان طبیعی حق مادر و جنین است و اگر ما این حق را از آنها بگیریم یعنی به خلقت خدا پاسخ منفی داده ایم.
وی با درخواست از مراجع عظام کشور برای وارد شدن به این بحث از منظر شرعی آن ادامه داد: با توجه به معنویت حاکم در جامعه لازم است که از مادران بخواهیم تا آگاهانه زایمان طبیعی را انتخاب کنند.
وی بااعلام آمادگی جمعیت مامایی کشور برای کاهش آمار عمل جراحی سزارین، گفت: مردم ایران نیاز دارند که از این امور طبیعی بهره گیرند.
رییس جمعیت مامایی اصفهان گفت: از 10 سال گذشته که برنامه کاهش سزارین در کشور به طور جدی مطرح شد استان اصفهان در این زمینه فعالیت کرد و بسیاری از ماماها دوره های آموزشی را در این زمینه گذراندند و آماده رونق زایمان طبیعی هستند.
والیانی با اشاره به اینکه آمار سزارین در اصفهان بسیار بالاست افزود: اگر برنامه ریزی های گذشته نبود الان این آمار بالای 62 درصد بود.
وی شغل مامایی را مستقل دانست و از مسوولین خواست تا دست ماماها را در انجام وظایف خود باز بگذارند.
وی خودمراقبتی و توانمند سازی زنان را دو عامل اساسی برای رونق زایمان طبیعی دانست و اظهار کرد: با خودمراقبتی، مادران از بارداری خود لذت می برند و استرس نخواهند داشت.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین به سیاست های افزایش باروری اشاره و تصریح کرد: این کار بویژه در شهرهای کوچک و روستاها باید با برنامه پیش رود چرا که در غیر این صورت مشکلات زیادی به همراه خواهد داشت.
وی با تاکید بر اینکه بحث یارانه ها به تشدید این مشکلات کمک می کند، افزود: خانواده ای در یک روستا با این احتساب که پول چندانی برای آب و برق نمی دهد ممکن است فرزندان زیادی به دنیا آورد که مجبور است همه آنها را در یک اتاق نگه دارد.
والیانی به طرح پزشک خانواده اشاره کرد و گفت: جامعه مامایی استان خواهان بهره مندی از تبصره سه این طرح بمنظور افزایش حقوق است.
وی بااشاره به فعالیت هفت کارناوال اطلاع رسانی مامایی در شهر اصفهان در روز گذشته ( شنبه )، گفت: 45 نفر از ماماها و دانشجویان مامایی در این طرح شرکت کردند و به یک هزار و 500 نفر خدمات مشاوره ارائه کردند.
به گزارش ایرنا در آیین از ماماهای برگزیده استان اصفهان قدردانی شد.
پنجم ماه مه میلادی مصادف با 15 اردیبهشت، روز جهانی ماما نامگذاری شده است.
«ماما با تحول هر خانواده، جامعه را متحول می کند» شعار امسال این روز است.
پ/7148 / 7132
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن