تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804386870




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عدم پشتيباني بازار از افزايش‌ قيمت مسکن


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: عدم پشتيباني بازار از افزايش‌ قيمت مسکن

«عدم پشتيباني بازار از افزايش‌ قيمت مسکن» عنوان يادداشت روز روزنامه دنياي اقتصاد به قلم علي چگيني (مديرکل دفتر برنامه‌ريزي و اقتصاد مسکن) است که مي‌توانيد آن را در ادامه بخوانيد:

عرضه‌کنندگان مسکن با ارائه قيمت پيشنهادي فراتر از قيمت‌هاي معاملاتي به دنبال حداکثر کردن سود خود هستند. قيمت پيشنهادي به قيمت ارائه شده توسط فروشنده‌ها در فايل‌هاي فروش اطلاق مي‌شود و قيمت معاملاتي، قيمت تحقق يافته در مبايعه‌نامه‌ها است. با اين حال، فاصله ميان اين دو قيمت نمي‌تواند از حد مشخصي فراتر رود.
چراکه در صورت عدم پشتيباني بازار، قيمت‌هاي پيشنهادي ناچار از تعديل خواهند بود.شواهد بازاري حاکي از افزايش نسبي قيمت‌هاي پيشنهادي مسکن در روزهاي اخير است. با اين حال بازار مسکن همانند هر بازار ديگري از عرضه و تقاضا تشکيل شده و قوانين بازار در آن جاري است؛ بنابراين افزايش فاصله ميان دو نرخ پيشنهادي و معاملاتي، حاکي از مقاومت بازار در مقابل خواسته فروشندگان است. در اين راستا، نگاهي به حجم توليد مسکن طي سال‌هاي اخير، حاکي از آن است که تزريق هر شوکي به اين بازار، با مکانيزم عرضه انبوه، خنثي مي‌شود. در سال جاري وجود پديده «مازاد‌عرضه» در بازار مسکن به عنوان عامل قوي در تعادل‌بخشي به قيمت مسکن عمل مي‌کند.نگاهي به بازار مسکن نيز گوياي اين مهم است که قيمت اسمي يک متر مربع مسکن در تهران در ارديبهشت سال جاري، تقريبا برابر با مدت مشابه سال گذشته است (با لحاظ تورم عمومي مي‌توان اذعان به کاهش قيمت واقعي مسکن کرد).بر اين اساس به‌رغم تلاش براي القاي تورم رواني به اين بازار، قيمت‌ها از روند طبيعي برخوردار هستند و بر اين اساس به نظر مي‌رسد دامن زدن به افزايش قيمت‌هاي پيشنهادي مسکن، نمي‌تواند تاثير محسوسي بر قيمت‌هاي معاملاتي آن داشته باشد. هرچند اين سخن به معناي ثبات قيمت اسمي مسکن در سال جاري نيست و با لحاظ عوامل موثر بر بازار مسکن انتظار مي‌رود رشد قيمت اسمي مسکن در سال جاري حول و حوش تورم عمومي در حرکت باشد.علاوه بر تحليل‌هاي اقتصادي، به منظور بهره‌مندي از دانش تجربي فعالان بازار مسکن، اخيرا دفتراقتصادمسکن، يک نظرسنجي از تعدادي از گروه‌هاي کارشناسي و اقتصاددانان ازجمله متخصصان اقتصاد مسکن به عمل آورد تا به اين پرسش پاسخ دهند که بازار مسکن در سال 93 را چگونه ارزيابي مي‌کنند. در اين ميان، اکثر شرکت‌کنندگان در نظرسنجي، گزينه تغيير قيمت مسکن حول و حوش تورم عمومي را انتخاب کردند و بيشترين آرا بعد از آن، به گزينه تغيير قيمت مسکن، کمتر از تورم عمومي اختصاص پيدا کرد. در اين ميان گزينه افزايش قيمت بيشتر از تورم، در رتبه پايين آرا قرار گرفت. نتيجه ضمني اين نظر سنجي نيز مويد نبود پتانسيل شوک قيمتي مسکن در سال جاري بوده و قوت گزينه رشد قيمت مسکن حول و حوش تورم عمومي را افزايش مي‌دهد.



پنج شنبه, 18 ارديبهشت 1393 ساعت 10:01





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن